• lollypop

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

Första tråden blev en stor hit!!!

Så därför startar jag nu uppföljningstråden...

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  

Så gamla som nya... HJÄRTLIGT VÄLKOMNA!!!

En mamma håller sina barn i handen en tid men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 08:28:23:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 08:29:54:
    Länkar till de gamla trådarna...

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m24597691.html

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m24898225.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 09:18:48:
    OBS!!!
    Länk till NYA bildtråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m27551883.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2
  • Snorky
    stido skrev 2007-12-06 12:21:02 följande:
    Nu kommer en fråga till (ja, jag är frågvis) som jag funderat lite på; Om man föder ett barn som är lagom tungt och ca 52-53 cm långt...är det då storlek 50 eller 56 som gäller när man åker hem från BB?Har en del 56-kläder, och vet att de växer ganska snabbt, men jag vill ju inte att bebisen ska "drunkna" i sina åka-hem-kläder!Behöver jag köpa något plagg i 50 också, eller vad tycker ni?
    till första barnet hade jag inget i stl 50...  han vägde 2880g o var 48 cm lång. Visst var 56 lite stort, men det funkade... inget jag störde mig på
    till mitt andra barn köpte jag lite i stl 50 på tradera ruskigt billigt bara för att jag tyckte det var fint. (små storlekar är asbilligt på tradera, få verkar handla första kläder där... dessutom som nya eftersom de används så kort tid) Han vägde 3460 g o var 51 cm lång. stl 50 satt bra och han kunde använda det några veckor. Men 56 gick lika bra det.
    Så hade jag varit du så hade jag inte lagt ut några förmögenheter på stl 50... 56 funkar. Men vill man ha nåt som sitter som gjutet de första veckorna så kan man ju handla lite enstaka i stl 50, men jag tipsar verkligen om tradera. Dyrare märkeskläder kan man också få ruskigt billigt, om man är intresserad av sånt!
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Linndan
    Nu kommer en fråga till (ja, jag är frågvis) som jag funderat lite på; Om man föder ett barn som är lagom tungt och ca 52-53 cm långt...är det då storlek 50 eller 56 som gäller när man åker hem från BB?Har en del 56-kläder, och vet att de växer ganska snabbt, men jag vill ju inte att bebisen ska "drunkna" i sina åka-hem-kläder!Behöver jag köpa något plagg i 50 också, eller vad tycker ni?
    ella va 51cm och 3080g och 50 va stort på henne.
    56 va rena tältet. så jag tycker du kan satsa på några plagg i 50 iaf.
    ella hade sina 50 plagg ett bra tag.
    :)
    (¯`°?.¸ ღ Kevin 040617 o Ella 070228 ღ ¸.?°´¯)
  • Vos
    till min första köpte jag några i storlek 50 men mest 56.
    Han var 51 cmoch vägde 3730g så jag tyckte att det gick lika bra med båda storlekarna.
    Men med min andra köpte jag endast tre body i storlek 56 och ett par byxor.
    Jag hade en sån jättemage och gick på massa kontroller så jag visste att det var en stor bebis.
    Han var 54cm och vägde 4875g Förvånad
    Så han hade 56 i tio dagar....
    (¯`°?.¸ ღ Victor 021119 & Robin 070724 ღ ¸.?°´¯)
  • solida

Som vanligt är lindex i Vällingby efter, inget kul nytt hade kommit in idag... Men jag fick ju hämta mina paket från webb-shoppen och de var precis så bra som jag hade hoppats!

Ikväll ska jag till Sundbyberg och träffa en gammal arbetskamrat så då tänkte jag nog kila in på lindex där innan och se om de har de där puffbrallorna. Vill gärna ha dem innan vi åker på måndag!

Förresten skulle jag bara vilja säga att den där diskussionen om mönsterstöld och kopiering hit och dit hade vi i början av den förra tråden om jag inte minns fel... Men det skadar ju inte att ta den ett varv till!
    Själv skiter jag fullständigt i om något är en kopia eller ett original, om jag gillar det så köper jag det.

• Vos
    En styck stjärnoverall inköpt och ligger i bilen på väg till jobbet med mannenKyss
    Bor ni i gbg och vill ha så rekomnderar min man TorslandabutikenFlört
    Det fanns två i 80 och sen ungefär en i varje storlek nu för ca en halvtimme sen....
    Nu har han lyckats förgylla min dag, även om jag bestämt mig för att städa
  • lollypop
    Vos skrev 2007-12-06 12:44:26 följande:
    En styck stjärnoverall inköpt och ligger i bilen på väg till jobbet med mannenBor ni i gbg och vill ha så rekomnderar min man TorslandabutikenDet fanns två i 80 och sen ungefär en i varje storlek nu för ca en halvtimme sen....Nu har han lyckats förgylla min dag, även om jag bestämt mig för att städa
    GRATTIS!!!
    En mamma håller sina barn i handen en tid men i sitt hjärta förevigt!
  • astrid33
    solida skrev 2007-12-05 16:29:31 följande:
    Jag beställde det på webshopen och använde rabattkoden från den här tråden... (L47001 tror jag). Vilket gav mig 50 kr rabatt på 100 kr presentkort. Bra deal tycker jag!
    Vad är rabatten L4700 på? eftersom den gav 50:- rabatt på 100 :- presentkort.
    Stolt Mamma till: ♥ Anton ♥och♥ Olle♥
  • Vos
    lollypop skrev 2007-12-06 12:59:17 följande:
    GRATTIS!!!
    Tack Skrattande
  • Squeezetoy

När det gäller mönsterkopiering så hjälper det ju inte om man bara har kläder sparade, för man måste ju leta reda på det företag/person som har rättigheten för annars får man ju inte använda det hur som helst. Det är kanske inte helt lätt på plagg som är tvättade om och om igen att hitta tillverkarens namn t ex, nog krävs det allt lite detektivarbete för att göra allt på rätt sätt. Så jag har full förståelse för att dessa företag blir lite putt på kedjor som Lindex som bara går in och gör något väldigt likt när de upptäcker att det här är ju nåt som säljer.

Däremot är det faktiskt möjligt för vem som helst att göra ett nytryck av ett tyg så länge det handlar om mindre kvantitieter. Vet att det var en av alla sy-bloggar som drog igång ett sånt projekt tidigare i år. Hon hade hittat ett jättefint tyg som hon och några andra gick ihop om att trycka upp och det blev faktiskt inte hutlöst dyrt heller.

Jag har heller inte något emot att köpa vissa mönstertryck i billigare variant, samtidigt köper jag också gärna det dyrare märket också när det gäller vissa saker. Men jag tycker som många andra att man behöver ju inte ta ett tryck rakt av utan variera med en annan färgställning t ex. Jag tycker t ex att höstens luftballonger på Lindex är finare än de som Ej Sikke Lej har. Lite svårt att säga varför egentligen, men ibland gillar man inte vissa saker.

Sen om man snackar Molo-stjärnor som varit på tapeten några ggr, där gillar jag originalet sååååå mycket mer, men det har även med kvaliteten å tyget att göra och passformen på plagget. Så det är ju inte bara själva trycket som spelar in när man faller för ett plagg.

• jummie

Har tagit ledig den 11:e, ska hänga på låset och sen gå lös

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2