• Lev livet som du borde ha gjort

några 89:or som väntar bebbe?

Jag är 18 och väntar mitt första barn i Augusti. Hur är det med er?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-15 09:57
    Har fått MF (om inte alla sett att jag postat det i denna tråden) den 5/1-08 hände det, men jag finns kvar i denna tråden och läser vad ni skrivit! Lycka till allihopa! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-07 14:39
    Nu är jag gravid igen!!!

• Svar på tråden några 89:or som väntar bebbe?
  • JeesicaS

väntar inte bebis, har redan fått min underbara dotter, hon är 13 månader, jag är också 89:a =)

• Roxanne

Lev livet som du borde ha gjort skrev 2007-12-13 14:08:48 följande:

åå grattis alla.. En fråga till er som har bebis, har ni klarat er bra ekonomiskt?
    Vi har klarat oss rätt bra ekonomiskt, jag och sambon. Första 2 månaderna hade vi soc men sen fick sambon 5-skiftsjobb på Sandvik och tjänade 18-19.000:- efter skatt så då klarade vi oss hur bra som helst. + min föräldrapenning på 4000:- ungefär och 2 barnbidrag eftersom sambons son sen tidigare bor hos oss.

Den här månaden fick han ut 11.000:- i semesterersättning så då fick vi lite mindre + att jag inte fick någon föräldrapenning. Också då 2 barnbidrag men också ett underhåll.

Nästa månad blir det nog soc som det ser ut nu tills feb/mars då sambon börjar på Sandvik igen.

Hur ska ni lösa allt det ekonomiska?

//
  • Wictooria

Hej Hej, jag är 89. Väntar mitt första barn, BF Juli 15! =)

Jag mår ganska bra förutom lite trött och illamående, har varit värre, är i vecka 10 nu.

• Styx

89a väntar barn. Beräknad bf den 5 mars. Längtar så =)

• 070706

88 här :).. hoppas det duger ;).. Fick min son den  6 juli i år.. så han är 5 månader nu : :D
    Hur går det för er alla?

Lev livet som du borde ha gjort skrev 2007-12-13 14:08:48 följande:
    åå grattis alla.. En fråga till er som har bebis, har ni klarat er bra ekonomiskt?
    Jag få ju föräldrapenning, på ca 4000 i månaden + barnbidrag.. Sen har min sambo jobb och får ut runt 14000 i månaden om han inte jobbat över.. så vi klarar oss fin fint :)..
    I augusti så ska jag börja plugga på heltid när sonen börjat på dagis så då ska jag ha csn. och sen blir det att hitta ett jobb.. om man inte hinner bli gravid under tiden ;)..
  • wholelottarosie

Jag är 89a och har precis fått veta att jag är gravid. Det var inte planerat och jag har gått på p-piller hela tiden. Både jag och min pojkvän är rätt förvirrade, men ändå glada. Ska göra ett ultraljud på fredag för att kolla att allt är okej och exakt hur långt gången jag är. Jag och barnmorskan gissar på 9-13 veckan. Rätt så långt gången alltså för att precis ha fått reda på det. Men jag är 89a och gravid som sagt :)

Svar på tråden några 89:or som väntar bebbe?