• Lev livet som du borde ha gjort

några 89:or som väntar bebbe?

Jag är 18 och väntar mitt första barn i Augusti. Hur är det med er?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-15 09:57
    Har fått MF (om inte alla sett att jag postat det i denna tråden) den 5/1-08 hände det, men jag finns kvar i denna tråden och läser vad ni skrivit! Lycka till allihopa! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-07 14:39
    Nu är jag gravid igen!!!

• Svar på tråden några 89:or som väntar bebbe?
  • Baby Animal
    UngMor skrev 2008-01-18 13:21:55 följande:
    BabyAnimal: Oj! Ni har ju verklgen hunit handla mycket! Jag väntar nog med det ett tag till, då har man något att se fram emot:)Eftersom alla är 89:or så antar jag att n, eller åtminstonde de flesta, går sista året på gymnsnasiet. Hur har ni tänkt att göra med ledigheten, studenten?
    Jag går åk2, får barn 2 i mars och slutar plugga 10juni 2008, jag tänker börja jobba till vintern 2008 är tanken om jag får något jobb innom vården eller på dagis. Annars får det bli komvux antagligen.
  • Baby Animal
    UngMor skrev 2008-01-24 10:05:27 följande:
    ok tack:DVet ni något om vårdnasbidrag eller spädbarnbidrag?
    Vårdnadsbidrag kommer införas i vissa kommuner under år 2008 säger dom.. Som jag förstått det Juni2008 som tidigast..?
    Vårdnadsbidraget är för barn mellan 0-3år och som inte går på dagis utan är hemma med en eller båda föräldrarna, man kan få UPP till 3000kr efter skatt.

Spädbarnsbidrag har jag aldrig hört talas om..?

Psst, förvärkar/sammandragningar är när magen blir stenhård och det brukar oftast vara ganska obehagligt, får du så är det absolut ingen fara så länge det inte gör ont. Jag får så hela tiden och har pratat med mvc om detta
  • Dandelionblade

Hej alla underbara unga blivande mammor! :o) Jag är i vecka 17 (16+1) och bor i Borås. Någon som har lust att snacka lite på msn? Kram /Sofie

• JwJw

Usch sådär till och från funderar ja på o ringa abortkliniken och ta bort barnet känner mig som världens hemskaste eftersom killen inte vill ha de...

• Lina N

Kände precis likadant innan... Men gör det inte om du inte vill själv, det slutar aldrig bra. Vet inte om det hjälper dig men min pojkvän ville ju verkligen inte heller ha barnet innan, och jag trodde aldrig han skulle ändra sig. Men nu är han mycket mer positiv till det. Ge det lite tid, och känn efter vad DU vill.

JwJw skrev 2008-01-28 10:54:08 följande:
    Usch sådär till och från funderar ja på o ringa abortkliniken och ta bort barnet känner mig som världens hemskaste eftersom killen inte vill ha de...
  • Lina N

Ja visst, varför inte lina_nyberg@hotmail.com är min msn!

iä 89 skrev 2008-01-27 19:17:52 följande:

Hej alla underbara unga blivande mammor! :o) Jag är i vecka 17 (16+1) och bor i Borås. Någon som har lust att snacka lite på msn? Kram /Sofie
  • Lina N

Vårdnadsbidrag tror jag införs 1 juli 2008, men man får det inte om man får föräldrarpenning. På vissa ställen står det för barn mellan 0-3 år och på vissa ställen står det 1-3 år. Men jag antar att 1-3 år stämmer eftersom man inte får ha föräldrarpenning samtidigt.
    Jämnställdhetsbonus införs samtidigt, och det innebär att om mamman och pappan tar ut lika mycket barnledighet så får den föräldern som tjänar minst skatteavdrag på 3000 kr i månaden när denne börjar jobba igen.
    Spädbarnsbidrag vet jag inget om...

UngMor skrev 2008-01-24 10:05:27 följande:
    Vet ni något om vårdnasbidrag eller spädbarnbidrag?
  • JwJw

Jo vill ju inte ta bort de ju men de är jobbigt o leva med någon varje dag som mår dåligt för att ja vill behålla

Lina N skrev 2008-01-28 12:28:22 följande:

Kände precis likadant innan... Men gör det inte om du inte vill själv, det slutar aldrig bra. Vet inte om det hjälper dig men min pojkvän ville ju verkligen inte heller ha barnet innan, och jag trodde aldrig han skulle ändra sig. Men nu är han mycket mer positiv till det. Ge det lite tid, och känn efter vad DU vill.
  • UngMor

Det var samma sak för mig. Mådde sjukt dåligt av att veta att jag gjorde min pojkvän olycklig.

Men jag tror man måste överväga nackdelar och fördelarna. Ni var ju faktist två om det och det går inte att kompromissa om såna saker, antingen så behåller man det eller så gör man inte det.

Kan även berätta att jag tidigare gjorde en abort eftersom killen inte vill, det var det värsta beslutet jag någonsin tagit och jag ångrar det än idag. Den här gången bestämde jag mig för att inte begå samma misstag igen och bestämde mig för att behålla barnet trots att min kille inte ville. Kan ju lägga till att han är väldigt glad för att jag höll fast vid mitt beslut idag och han ser fram emot att bli pappa.

men angående din pojkvän: prata! prata! prata! Det kan aldrig bli för mycket av sånt och överväg!

Hoppas du lyckas nå ett beslut!

Ta hand om dig!

Svar på tråden några 89:or som väntar bebbe?