Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Mina goa vänner!

Sussie:
    Jo, jag läste det på Aftonbladet nu

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Fniss, ni är ju kändisar nu

Haha, jag skulle aaaaaldrig våga göra en sån grej Alltid om Magnus och jag ser på TV eller hör på radio eller nåt annat offentligt (som aftonbladet.se ) och någon friar, så tittar vi alltid på varann och säger att "Så får du aldrig göra!!" Så han skulle nog lämna mig om jag friade offentligt

Nu får ni börja planera för fullt! Gud, så skoj I mitt nästa liv ska jag bli festfixare

• Emeraldy
    Tuttie skrev 2008-02-29 13:56:30 följande:
    Anders sa..Det är typiskt dej sussie.
    Haha, ja faktiskt
  • Emeraldy

Sofia:
    Jag har faktiskt tänkt tanken Jag vet inte vem det var, tyckte inte det var så viktigt faktiskt. Eivor verkade ha tillräckligt dåligt samvete ändå, stackarn.

Sussie och Anders är inte topp-nyheten längre, men de finns längre ner på sidan.

• Emeraldy

Camilla:
    Ja, det var ju det jag var rädd för, men läkaren sa att det inte var nån fara när det var barn som bet (och så kanske det inte var tillräckligt djupt, jag vet inte. Men hon blödde ju i alla fall).

• Emeraldy

Magnus och jag har varit på Garaget och ätit ikväll. Jag var mycket nöjd; god mat och schyst service.

Jag har aldrig tagit mig tid att kolla in Tradera, men efter Annas stövel-klipp blev jag ju lite nyfiken

• Emeraldy

Frukt??? Här blir det cola och snarra

Jag var tvungen att kolla in Tradera Men, alltså, folk säljer ju all möjlig skit Jag kollade på skor och det ligger ju ute skitiga sneakers som är helt utnötta. Varför vill man köpa sånt liksom??

• Emeraldy

Hej svejs!

Vad händer idag då för alla? Här är det roliga saker på schemat, som städning och handling. Får middagsgäster och så blir det givetvis Melodifestivalen.

Jag känner mig så besviken. Det finns ett administrativt jobb på min skola, ett jobb jag mycket väl skulle kunna tänka mig. Jag har funderat en hel del på det eftersom hon som har det idag ser ut att vara mellan döden och graven. Så häromdagen fick jag av en slump veta av rektorn att detta jobb kommer komma ut nästa vecka eftersom hon som har det idag går i pension till sommaren!! Det lär ju nästan för bra för att vara sant, så jag sa ju direkt till rektorn att jag kommer söka det.

Så mailade rektorn mig igår och skrev att man tyvärr måste ha en tillsvidareanställning inom kommunen för att vara behörig att söka... Det känns så jävla orättvist!! Jag var ju tillsvidare i flera år innan jag blev uppsagd! Nu jobbar ju lik förbannat med samma sak, men måste klättra från början och harva på med vikariat i flera år innan jag får fast igen! Känns så himla fel! Jag känner mig så besviken eftersom det äntligen kändes som en guldchans att kanske lyckas få ett jobb jag faktiskt är intresserad av!!

• Emeraldy

Wow, vilken bra delfinal det var igår! Jag gillade faktiskt alla bidrag för första gången. Charlotte Perellis låt var ju kanon! Den tillsammans med Nordman var mina favoirter.

Här är jag lagom pigg idag. Vi hade middagsgäster med en hel del dricka igår. Moa somnade 22, så då hade vi ju hoppats att hon skulle sova en stund idag. Men hon fortsätter med sin nya rutin - att vakna kl 6 Skrikandes Om man jämför med en vanlig natt då hon somnar runt 20-snåret så vaknade hon alltså 4 i morse. Hon var ju trött som sjutton och skrek oavbrutet i nästan en timme. Vi försökte få henne att somna om men gav upp till slut. Så nu sitter jag här. Moa går som på speed och jag har sovit knappt 5 timmar i natt. Jättemysigt.

• Emeraldy

Haha, Sussie, smaken är ju olika Jag blev riktigt glad av Frondas låt! Och Nordmans blir bara bättre och bättre ju fler gånger jag lyssnar. Men Charlottes är nog bäst av alla.

JAG har faktiskt sett Vasaloppet; tycker det är rätt mysigt Magnus kom upp strax efter 9, så sen dess har jag legat och slumrat i soffan. Moa är ju fantastisk. Jag trodde hon skulle däcka vid typ 10, eller i alla fall vara jättegrinig hela förmiddagen. Men hon har varit sitt vanliga glada (och lite lagom trotsiga ) jag. Lunchen blev dessutom extra sen just idag så först nu går Magnus ut för att lägga henne, och då har hon alltså varit uppe sen 6 i morse och somnade inte förrän 22 igår.

Camilla:
    Jag vet faktiskt inte hur man ska resonera med feber... Svårt det där. Förstår att det känns trist att vara hemma din första jobbdag och mitt i Vingas inskolning. Knepigt.

Svar på tråden Mina goa vänner!