Inlägg från: Emeraldy |Visa alla inlägg
  • Emeraldy

Mina goa vänner!

Njae, det där med jobbet är nog helt kört. Det är ju redan övertalighet inom kommunen, det är ju därför de inte vill anställa nån ny... Tyvärr...

Men, shit, vilken kass musiksmak alla utom jag har Men vi verkar vara överens om Perellis låt i alla fall

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Emeraldy

Just ja, ÖF kan man ju gå på! Det hade jag inte en tanke på nu när jag har sportlov och vi är hemma hela veckan. Skulle vara kul att traska dit nån dag!

Agneta:
    Strongt av dig att palla festen så länge. Själv avskyr jag att vara på fest nykter, trist med sant.

Idag har jag suttit och jobbat ett par timmar. Måste förbereda utvecklingssamtalen och det tar sån himla tid, så det känns bättre att göra det nu på lovet än att ta planeringstiden nästa vecka. Jag har fått muta Moa lite, så nu sitter hon med alla 10-kronor som jag sparar i en sparbössa åt henne. Hon leker med dem som en riktig bankkvinna

• Emeraldy

Sussie:
    Vad spännande att börja planera bröllop Jag brukar kolla på Blocket på brudklänningar, fast jag "aldrig" kommer gifta mig Jag tycker du ska hålla koll på begagnatmarknaden, för det blir ofta billigare än att hyra. Men eftersom du vill ha en blå klänning blir ju utbudet förstås mycket mindre...

• Emeraldy

Ja, de var jättefina!! Jag gillar de som sticker ut aningens, därför gillar jag extra mycket den med röda blommor på.

• Emeraldy

Ja, det är ju jättevackert med t ex blått och silver som tema! Åh, vad jag kommer engagera mig i ditt bröllop

• Emeraldy

Ja, den var otroligt fin!

• Emeraldy
    http://www.blocket.se/vi/14602854.htm?ca=2_s

Den här tycker jag också är vacker. Inte rätt pris, men ändå

Jag inser nog att jag aldrig kommer kunna gifta mig. Perfektionisten i mig skulle ju få hjärtinfarkt innan festen var över

Vi får se om torsdag. Jag skulle tycka det vore skitskoj att följa med dig, men jag har börjat dra mig för att gå på stan med Moa. Hennes tålamod är inte det bästa när det gäller såna saker just nu Fundersam
  • Emeraldy

Agneta:
    Vad skoj med UL Skönt också att moderkakan flyttat sig eftersom du inte vill snittas.

Sussie:
    Haha, ja, det är en del att fundera på Alla mina sömnlösa nätter ligger jag ofta och planerar mitt bröllop, även om jag som sagt inte ens tror att jag kommer bli gift Men det är roligt att drömma, och som jag skrev nån gång tidigare, så skulle jag tycka det vore jätteroligt att jobba som festfixare.

• Emeraldy

Min kompis har startat ett eget företag där hon arbetar som just festfixare, ordnar t ex bröllop. Hon har massa kontakter och är den som håller i alla trådar osv. Har för mig att hon gör egna brukbuketter och dukningar och så. Jag tycker det låter så himla skoj! Trodde jag bara lite mer på mig själv skulle jag vilja satsa på nåt sånt. Men jag är inte den som börjar från scratch med nåt, känner mig alldeles för osäker på mig själv.

Moa sov nästan tre timmar idag I vanliga fall brukar vi väcka henne runt 14 om hon inte vaknat, men nu när jag har sportlov känns det inte lika viktigt att hon kommer i säng i tid, så jag lät henne sova tills hon själv vaknade.

Satt och läste hela tiden, jättemysigt! Tyvärr blir det inte lika mycket läst nu när jag har börjat jobba igen, jag orkar inte. Läser just nu Djävulen bär Prada, rätt kul. Nån som sett filmen? Det lär jag ju vilja göra efter jag läst den.

• Emeraldy

Annica:
    Jag började också fundera mycket på starta eget när jag blev arbetslös. Tyvärr är jag för feg. Känner att jag inte kan nånting, och vågar inte satsa det kapital som krävs. Och som du säger, man vill ju hitta nån nisch som verkligen funkar. När jag jobbade på Sagolika pratade jag med kvinnan som öppnade Chokladbutiken. Hon hittade ju verkligen rätt grej!

Ikväll ska vi på föräldramöte på Matrisen. Ska bli jätteroligt och intressant att stå på den andra sidan så att säga

Hihi, söt-Moa. Hon har bajsat så jag sa att hon skulle gå och hämta en blöja. Nu står hon och blöter tvättlappar

Svar på tråden Mina goa vänner!