• Fru Indosaurie

Var köpa chilicheese?

På max och burger king vet jag ju att man kan köpa det
    men jag har för mig att jag har sett det på påse någonstans..
    någon som vet?
    googlade och hittade att det såldes i 1kg påsar på axfood men det låg ju långt åt helvete från sthlm. Attans!

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Svar på tråden Var köpa chilicheese?
  • ExAnimo

Jag är ju också helt torsk på chili cheese poppers.
    Letade med ljus och lykta.

Till slut fann jag dem på Martin Olsson CASCH  i Årsta Vid Årstafältet uppe i stockholm.
    Men det gäller att ha tungan rätt i munnen när man väl är där.

Märket heter Mc Cain,  Martin Olsson har hur många olika sorters som helst.
    De jag köpte var en ren och skär jäkla besvikelse för jag fick hem med feta ost och jalapeno i och de smakar bläääääää. Det jag köpte hem hette  Poppers breaded cream cheese, stuffed jalapeno peppers.  Inte alls dom jag ville ha.

1 kg gick på 138 kr med moms eller ngt sådant. Man kunde köpa dom i 1 kg förpackningar.

Var där för 2-3 v sedan men då kom jag inte ihåg vad mina hette, ville ju för allt i världen inte ha hem samma skit igen.  

Ska åka dit igen och baske mig se till att jag får rätt sort med mig hem nästa gång.

• lata kocken Johanna

oooh nej stackare - de är förfäääärligt äckliga!

• Fru Indosaurie
    TårtBiten skrev 2007-12-12 19:04:15 följande:
    Jag är ju också helt torsk på chili cheese poppers.Letade med ljus och lykta.Till slut fann jag dem på Martin Olsson CASCH  i Årsta Vid Årstafältet uppe i stockholm.Men det gäller att ha tungan rätt i munnen när man väl är där.Märket heter Mc Cain,  Martin Olsson har hur många olika sorters som helst.De jag köpte var en ren och skär jäkla besvikelse för jag fick hem med feta ost och jalapeno i och de smakar bläääääää. Det jag köpte hem hette  Poppers breaded cream cheese, stuffed jalapeno peppers.  Inte alls dom jag ville ha.1 kg gick på 138 kr med moms eller ngt sådant. Man kunde köpa dom i 1 kg förpackningar.Var där för 2-3 v sedan men då kom jag inte ihåg vad mina hette, ville ju för allt i världen inte ha hem samma skit igen.   Ska åka dit igen och baske mig se till att jag får rätt sort med mig hem nästa gång.
    Haha! det här var ju lite kul faktiskt
    på hemsidan har dom dessa:
    www.mccain-nordic.com/consumer/sweden/ff_chilicheese.asp
    Chili-Cheese Nuggets
    Krämig ost med små bitar av grön Jalapeñopeppar
    omsluten med en tunn, krispig panering.
    och det ser ju ut att vara rätt? tror att det är dom vi har sett på prisextra..
    måste skriva upp det där skitlånga namnet du hade då för dom vill jag ju inte ha
    Min sambos kompis syster jobbar där i Årsta.
  • Fru Indosaurie
    lata kocken Johanna skrev 2007-12-12 19:04:02 följande:
    försök vara liiite snällhan kanske kommer hem med en påse poppers, en påse lussekatter och julmust imorgon istället
    Men.. det var ju han som erbjöd sig? Oskyldig
    än är han hemma iaf. jag får hålla till godo med frysta hallon.
  • ExAnimo
    lata kocken Johanna skrev 2007-12-12 19:06:22 följande:
    oooh nej stackare - de är förfäääärligt äckliga!
    Skojar du.. inte ens mina ungar vill äta eländet.

Fyyy vale gissa vilken besvikelse när jag satte första tuggan och upptäckte att det var fel sort jag fått hem. 
  • Fru Indosaurie
    TårtBiten skrev 2007-12-12 19:09:55 följande:
    Skojar du.. inte ens mina ungar vill äta eländet. Fyyy vale gissa vilken besvikelse när jag satte första tuggan och upptäckte att det var fel sort jag fått hem. 
    haha. Vi bor på andra sidan stan och i detta gravida tillstånd så hade jag LÄTT börjat gråta som ett litet barn om jag kom hem och insåg mitt misstag
  • ExAnimo
    Fru Indosaurie skrev 2007-12-12 19:10:52 följande:
    haha. Vi bor på andra sidan stan och i detta gravida tillstånd så hade jag LÄTT börjat gråta som ett litet barn om jag kom hem och insåg mitt misstag
    Jag är inte gravid men gissa om jag var nära på att börja storböla.
    Var såååååå glad över att äntligen hittat dom. 
  • pucken

fru
    ni åker förbi en sibylla när ni kommer och lämnar skärmen iaf om ni åker genom handen.

• Fru Indosaurie
    TårtBiten skrev 2007-12-12 19:12:58 följande:
    Jag är inte gravid men gissa om jag var nära på att börja storböla.Var såååååå glad över att äntligen hittat dom. 
    Om jag inte hade varit gravid hade jag nog ist slagit sönder något och svurit några dagar
    stackars dig!
  • Fru Indosaurie
    pucken skrev 2007-12-12 19:13:50 följande:
    fru ni åker förbi en sibylla när ni kommer och lämnar skärmen iaf om ni åker genom handen.
    men! jag vill ju ha dom det här året!
  • ExAnimo

Indo jag var tvungen att kolla var du bodde.
    Det är ju en bit att åka till årsta.

Men det är ju en jäkla tur att man inte bor uppe i arvidsjaur då kan vi ju snacka om att åka långt.

• Fru Indosaurie

Jakten på chilicheese fortsätter!
    Var på prisextra nyss och där sa dom att McCain hade lagt ner helt för några månader sen
    Då hade dom köpt upp deras restpartier men nu var allt slutsålt..

• Lejra

här där jag bor brukar jag köpa mccain chilicheese på Ica kvantum! smakar precis som dom man köper på burger king eller max! en liten pappförpackning kostar på vår ica ca 25:- minns inte hur mycket det är i vikt men omkring 10 st brukar det vara i en förpackning.

• Fru Indosaurie
    Lejra skrev 2007-12-13 16:49:17 följande:
    här där jag bor brukar jag köpa mccain chilicheese på Ica kvantum! smakar precis som dom man köper på burger king eller max! en liten pappförpackning kostar på vår ica ca 25:- minns inte hur mycket det är i vikt men omkring 10 st brukar det vara i en förpackning.
    har du sett dom på senaste tiden då? Han sa ju att mccain har lagt ner.. =/ Har man TUR så kanske det finns kvar någonstans. Men jag vet inte ens vilka som är återförsäljare här i trakten.
  • Lejra

Japp såg dom senast i förra vecka på ica!

• NiXxI

ICA Maxi har dem här i Helsingborg och i Hyllinge...pappkartong med ca 10 stycken i...sååååå smarriga

En Loppa och en Räka och mitt livs verk är fulländade
  • gagge

Testa detta recept, alla som jag bjudit på har tyckt dom är mycket godare är Burger Kings... Tur man har komponerat recetet själv

Chilli chees!
    ca 20 st

1 pack cheddar ost, färdig skivad (sån man har till hamburgare).
    ½ stor burk philadelphiaost.
    ½ burk jalapenos (santa maria)
    FINRIVEN gouda ost till lagom konstístens.
    Mixa ihop, cheddar och philadelphiost med stav mixer, blanda i hackade jalapenos och finriven ost till lagom konsistens. (det ska gå att rulla bollar av massan)
    Låt stå i kyl minst 1 timme.
    Ta ut och rulla till bollar, rulla i mjöl sen i vispat ägg och sen i ströbröd, in i kylen 1 timme ytterligare. Ta ut dom doppa i ägg en gång till och rulla i ströbröd.
    Ställ in i kyl en timme till innan dom ska friteras.
    Fritera på lagom värme tills dom är gyllen bruna.
    Servera varma!

• Kenzie
    gagge skrev 2007-12-13 19:19:38 följande:
    Testa detta recept, alla som jag bjudit på har tyckt dom är mycket godare är Burger Kings... Tur man har komponerat recetet själv Chilli chees!ca 20 st1 pack cheddar ost, färdig skivad (sån man har till hamburgare).½ stor burk philadelphiaost.½ burk jalapenos (santa maria)FINRIVEN gouda ost till lagom konstístens.Mixa ihop, cheddar och philadelphiost med stav mixer, blanda i hackade jalapenos och finriven ost till lagom konsistens. (det ska gå att rulla bollar av massan)Låt stå i kyl minst 1 timme.Ta ut och rulla till bollar, rulla i mjöl sen i vispat ägg och sen i ströbröd, in i kylen 1 timme ytterligare. Ta ut dom doppa i ägg en gång till och rulla i ströbröd.Ställ in i kyl en timme till innan dom ska friteras.Fritera på lagom värme tills dom är gyllen bruna.Servera varma!
    Jaaa det var ju det här receptet jag letade efter, visste att jag läst det på FL tidigare. Tack!
    Älskade Theodor 060329
Svar på tråden Var köpa chilicheese?