För oss med barn som inte sover!!!
Men det jobbiga är ju varför han ska vakna varje timma och skrika för att sen somna om...
Här vart det en natt som var jobbig...
Han sov bra mellan 20 och till midnatt
Sen vaknade han 2 gånger i timmen och låg och gnydde
skrek inte så högt men tillräckligt så man skulle vakna
Det räckte med att vända lite på han eller gunga på sängen så
somnade han snart om igen ...
jag är så lättväckt så det räcker med ett pip så vaknar jag fast jag har öronproppar, och sen har jag ett rent he***e att somna om igen så totalt sov jag väl 30 minuter ...
Min sambo hon somnar om innan huvudet ligger på kudden..
så nu har vi inlett en ny sömnlös natt igen...
i 3 timmar sov pojken i ett sträck ikväll så nu börjar nattpasset med att vakna 2 gånger i timmen och gnälla..
inte lustigt att man blir beroende av treo mot huvudvärken..
i 50 minuter fick jag ligga i sängen men det han man ju inte somna på .. bara för att den ena av oss skulle få sova så tog jag en rask promenad på en timma och i 45 minuter skrek han i barnvagnen sen somna pojken , frågan är bara hur länge...
nån som vet om man kan bli sjukskriven för sånt här , ska egentligen börja jobba om 4 timmar men känner att jag inte orkar det idag..
Mamasnest: vi ska försöka att testa med att sova på mage , fast oftast har det blivit protester direkt men man kan ju lägga han på magen när han han väl har vaknat till 1 gång då kanske han inte blir lika kinkig ...
Vi har sagt likadant att det växer snart bort , han hade ju kolik från att han var nyfödd och då sa vi varje vecka att det blir nog bättre nästa vecka och nästa ...så nu säger vi att det blir nog bättre nästa månad istället..
Tack för lite tips iaf...
// Fusion
Mamasnest: Han är 4½ månad ..
Napp har han väldigt sällan utan den har han mest bara när han ska somna in sen så pluppar den ut..vilket kan vara lite jobbigt för har han inte somnat in tillräckligt när nappen åker ut så vaknar han igen...