• Fusion

För oss med barn som inte sover!!!

Applemum skrev 2008-01-09 21:16:13 följande:
    fusionhaha lustigt såg nu att du hade klippt in en länk om nattskräck!jag hade ju det och det kan vara ärfligt men jag tror INTE att Hjalmar har det. Han är vare sig förvirrad eller skräckslagen. Den jag hade gjorde mig helt galen (jag fick spasmer och gallskrek, vrålade, kramade och kissade/bajsade på mig). Oftast kom anfallen strax efter insomning. Låg på sjukhus en tid för att de skulle utreda vad jag hade och om jag inte minns fel så ansågs min nattskräck vara ngn form av epilepsi som man växer ifrån.
    Jag vet inte om Anton har det , men tyckte det stämde så bra in ..
    Sen var det väl mer vanligt när barnen vart lite äldre men förekom ju även på spädbarn ..

Just det som stod att dom vaknar men ändå inte är i ett vaket tillstånd och dom blir mer livliga om man försöker trösta dom ..
    det stämde så precis in på våran kille , fast man hoppas ju inte att det är det ...

Men vi ska prova det som stod att man skulle göra att man helt enkelt inte bryr sig om honom ifall han får så inatt utan bara sitta och vaka och se om det går över och han somnar om igen..

Jag vart iaf förpassad till soffan inatt med order om att gå och lägga mig tidigt eller nått tidigare än föregående nätter..
  • Fusion

hej hej , jaha så var det sen kväll eller snarare natt då...
    Ska bli lika spännande att se hur denna natt ska bete sig , föregående var ju som dom flesta andra nätter med en plutt som vaknar 4 gånger i timmen efter midnatt...

Fast idag har det varit en sån underbar dag med en kille som har sovit en del och inte varit knappt det minsta tjurig...
    Det bådar gott för andra dagar som har varit som denna har faktiskt natten varit underbar...

Ska till och med försöka lägga mig själv tidigt , ska bara vänta till efter midnatt..

• Fusion
    Malhin skrev 2008-01-10 23:52:17 följande:
    mitt yngsta barn sover inte på nätterna... han bara äter o får han inte mat gallskriker han.
    Jag känner väl igen det , hur gammal är han ..
  • Fusion
    Malhin skrev 2008-01-11 00:00:32 följande:
    han är bara 5 veckor...
    Har det varit så hela tiden ...
    Kan inte annat än att tycka synd om dig och alla er andra...
    Innan vi fick barn har man hört folk som har haft jobbiga nätter och skrikiga barn , då har man sagt att det kan väl inte vara så farligt det går ju snart över ...
    Men nu idag när man är där själv så fattar man hur jobbigt det är..

Våran kille är alltid så lugn om vi är borta hos folk , men det beror oftast på att man ser till att han har sovit och fått massor med mat innan vi kommer allt för att det ska gå (smärtfritt) , men då får man oftast höra det att han är ju så lugn och snäll fattar inte vad ni pratar om...
    Har hört den frasen så ofta nu att jag skulle vilja strypa alla som säger så...
  • Fusion

Godmorgon , för en gångs skull känner jag mig pigg ...
    Anton har sovit skapligt inatt ..han vaknade som vanligt klockan 1 och var grinig 30 minuter och somna om till klockan 3 efter det vakna han till varje timma ungefär men det räckte att klappa han lite och rysta på sängen så somnade han snart om igen. så klockan 6 var han vaken för dagen.
    Men jag själv sov som en klubbad sälunge från 3 till 8.30 så min sambo fick ta hand om honom inatt , det behövde jag...

• Fusion

Vi har haft gäster här hela helgen och vi hade hoppats på lite avlastning , men suck vad fel jag hade...ett skrikigt barn om nätterna och 5 gäster att serva om dagarna , så nu när dom har åkt hem känns det som en avlastning istället...

Natten som var hade jag ingen aning om hur Anton var , fick fråga min sambo.. jag var så trött och jag somna in så hårt att en bomb inte hade väckt mig ..

• Fusion

hej hopp , inatt var det en sömnlös natt igen , fick komma isäng runt 7 imorse...

Men vi var hos läkaren idag och jag vart sjukskriven på halvtid så att jag kan vara hemma mer och hjälpa till och då framför allt på nätterna ... Fast det skulle vara skönare att jobba mer istället

för det är på nått sett lugnare på jobbet än hemma..

• Fusion

Har legat med plutten på bröstet och kollat på tv i 2½ timma han sov som en gud , såg riktigt behagligt ut ..

Jag smög precis ner han i sin säng och jag ska smyga efter och hoppas på en lugn natt...

Godnatt kära vänner och hoppas eran blir lugn och skön...

• Fusion

Efter att jag la lilla Anton inatt så tog det 30 minuter sen vaknade han och var som vanligt skrikig och gnällig från och till ända till klockan 3 sen somnade jag och min sambo tog över...

Men den sömnen jag fick var otäck jag somna in som en klubbad säl

jag sov så hårt att en bomb hade kunnat briserat i rummet utan jag hade vaknat , sambo rysta liv i mig klockan 10 och jag sa gud vad skönt att natten har varit lugn att Anton har sovit utan att skrika

jo visst du sa hon han har skrikigt och levt om hela natten...

antar att jag behövde den sömnen för så hårt som jag sov var många år sen...

• Fusion

är det fel att sätta ut en annons med liten pojke snart 5 månader ges bort mot annonskostnad...

Fy fan jag är så trött på det här jävla skriket nu så att ångrar att vi skaffade barn ångrar att jag har familj gud så lugnt och skönt det var förr när man var singel, tror fan jag ska bli det igen sälja hus och göra av med allt..

Man blir ju precis fel ifrån till att han har sovit åtminstone 4 timmar i sträck varje kväll är vi nu nere i 1 timma sen så håller han på hela tiden..

just nu ligger han och skriker ock skriker jag orkar inte bry mig han får ligga och skrika , ingen av oss orkar bry sig längre skrik bara så jag hoppas rösten försvinner gud så skönt det skulle vara..

skulle bara vilja ta bilen och köra långt åt helvete och hoppas på att jag aldrig kommer hem igen ...

fan vilka hemska ord , men vad gör man när tålamodet är under fotsulorna..

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!