• Fusion

För oss med barn som inte sover!!!

Röding skrev 2008-01-18 14:50:20 följande:
    Svar på #955Få sin vilja fram?Det är då inte märkligt varför han är ledsen, må jag säga. Jag hoppas att det inte finns någon här som peppar eller stödjer ett dylikt beteende...Barn som tröstas snabbt gråter betydligt mindre:www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_325222.svd
    Vad jag menar med det är att han vet ju om att så fort han protesterar så kommer det nån och plockar upp mig , och man måste ju få lite tid för sig själv min sambo har till och med suttit och bajsat med honom i famnen för att han inte vill ligga själv i 5 minuter , så att låta honom ligga och skrika lite själv då bör han ju snart inse att vi inte plockar upp honom efter minsta pip..
    nu inte sagt att han ligger och skriker i flera timmar utan i kanske 5 minuter sen tystnar han och efter ett tag komma på sig själv och börjar igen ..
  • Fusion

Han är ju trots allt 5 månader gammal och det är nu senaste veckan vi har låtit han få skrika lite istället för att plocka upp han..
    artikeln var ju barn som var 2-5 veckor stod om..

• Fusion
    Röding skrev 2008-01-18 15:04:31 följande:
    Svar på #957Tror du på fullt allvar att han är kapabel till att fundera ut den typen av resonemang?Självklart så slutar han att försöka kommunicera efter ett tag om ni inte bryr er om att trösta honom! Skulle du vilja bli behandlad så? Att ingen brydde sig om dig när du försökte kommunicera? Jag blir uppriktigt ledsen och arg av att läsa det du skriver. Men det uppfyller bara de fördomar som jag besitter angående medlemmar i den här tråden.
    Ja du , du får säga och tycka precis vad fan du vill , men hör man skrik 20 timmar om dygnet vad man än gör så orkar man inte springa och plocka upp honom direkt varje gång han skriker lite..
    du ska ju inte tro att vi inte har försök i snart 5 månader har vi vi minsta pip plockat upp honom men den senaste veckan har vi inte gjort det utan låtit han skrika en stund innan vi tar upp honom..
  • Fusion
    Tozza skrev 2008-01-18 15:21:44 följande:
    Tack Tozza:
    Vi bor ca 5 mil från Lkpg så det är ju inga hinder att åka in dit, får ta och kolla upp det, men man säger som vanligt antar jag att vi avvaktar nån vecka och sen skjuts det upp i hopp om att det ska bli bättre nästa vecka....
    BVC har inte utrett ett dugg , vi har varit där åtskilliga gånger och även hos en barnspeciallist för att kunna få lite hjälp men det händer inget , fick nu senast Zantac ifall det var Reflux men det vart ju ingen förbättring efter ett par veckor så det slöt vi upp med då..
  • Fusion
    Mamasnest skrev 2008-01-18 15:26:30 följande:
    Fusion: Här är lite läsning som kanske kan vara till hjälp. Jag vet att det har hjälpt andra med HN (=High Need)-barn. parenting.ivillage.com/baby/bcrying/0,,48kt,0...
    Tack , sparar länken till sambon som behärskar engelska bättre än vad jag gör..
  • Fusion

Burmakatten:
    Jo visst är det jobbigt att som du säger inte ens få hinna slänga i sig en kopp kaffe i lugn och ro eller bara få duscha utan att behöva stressa ut igen med halva huvudet fullt av schampo..
    Vi har 2 stycken gåstolar en på övervåningen och en där nere , tyvärr är han lite för liten för dom än han kommer ingenstans, han kan sitta och trycka på knappar ett tag men efter 5 minuter är det inget roligt längre..

GuppyGuppy:
    Han har ju haft konstaterat kolik men det har ju gått över , visst han kan ju ha ont i magen fortfarande av nått annat men han är ju lugn så fort man bär honom eller åker i bilen skulle han ha ont skulle det ju även vara då med isf..ska prova med lite druvsocker och se vad han tycker..Jo vi sover i skift jag sitter oftast uppe nätterna sen tar sambon över så jag sover ett tag , sen under dagen får hon sova när hon vill i den mån av att jag är hemma..Han kan allt sova på våran mage vi provade det inatt men det går inga längre stunder innan han blir fullständigt otålig och sätter igång med sitt skrik och gnäll..

• Fusion
    Pasadena skrev 2008-01-18 16:14:22 följande:
    Fusion,ett tips är att ta konstakt med privat barnläkare. Det gjorde vi när bvc ignorerade våran oro. Om man söker på eniro finns det tom omdömmen på vissa läkare om man har tur!Ett tips är annars att skaffa många lekstationer, tex en hoppgunga, gåstol som någon annan tipsade, och en babybjörn att bära omkring honom på samtidigt som man fixar hemmma.
    Man kanske skulle söka upp en privat barnläkare , dom tar sig väl mer tid med ett barn hoppas jag..Det kan ju faktiskt vara så att han har nått medicinskt vi vet ju inte eftersom ingen har rett ut något fast vi har tjatat och tjatat, det andra tipset har vi allt redan det blir ju så att man söker efter varje halmstrå och handlar hem saker och hoppas att det ska bli bättre..
  • Fusion

jo det är bara att vänta och hoppas det går fort..
    Att han sover dåligt om nätterna är nått vi har börjat acceptera ihopp om att det ska bli bra snart , men det han håller på sen hela dagarna är ju mer jobbigt en att vi inte får sova..

• Fusion
    Pasadena skrev 2008-01-18 16:54:20 följande:
    Eftersom jag inte har erfarenhet av skrikigt barn så kanske jag trampar på tårna men jag kom att tänka på att man kanske kan lära honom ligga på golvet genom att lägga sig bredvid och leka? Ge honom en leksak att utforska och testa att flytta er sakta därifrån? Antar att ni redan har testat det mesta..
    jovisst har även testat det och så dumma är dom inte dom små liven så att dom går på det hehe..
    Ända gången det funkar bra att ligga ensam en stund är när han har vaknat och fått i sig lite mat oftast bara en stund på förmiddagen..

inga tips som man kan få tycker jag är oviktiga så inte tycker jag att du och ni andra som kommer med nått trampar nån på tårna. finns säkert små saker och tricks man kan ha för sig som man inte ens har tänkt på..
  • Fusion

siabellon:
    Vi har en babybjörn som vi har burit han i och visst han är lugn som en filbunke då , men det är ju just det att det känns som att man blir fast om man ska bära hela dagarna , vill ju hinna med en del annat som inte går om vi ska ha honom på magen...
    Nu har vi iaf varit hos min mamma och fick lite lugn och ro ett par timmar vilket var skönt , att kunna få ladda batterierna innan natten..

• Fusion
    michiara skrev 2008-01-18 21:32:29 följande:
    fast med en bra sjal blir man inte låst genom att bära utan då kan man göra två saker samtidigt.. vilket är svårt med en bärsele
    haha vet du inte om att män inte kan göra 2 saker samtidigt , det är iaf nått jag har hört...
    Hur länge kan man ha dom i bärsele innan dom börjar bli för stora..
  • Fusion
    Emsebamse skrev 2008-01-19 20:18:24 följande:
    Fusion: Hur sover er son pa dagen om han far sova i er sang tillsammans med er? For mig var det det som fick mig att overleva.Jag och sonen sov middag tillsammans i sangen. Sov han middag ensam vaknade han alltid efter en halvtimme, sov han tillsammans med mig sov han alltid langre.
    Han sover väldigt oroligt och inga längre stunder under dagen..
    Vi har provat att ha honom i våran säng på natten men det har varit sämre tycker vi .. På dagarna så händer det att min sambo ligger och vilar samtidigt och då kan han ibland sova lite längre...
    Vi provade att ha honom i ett eget rum nu och peppar peppar så har han nu sovit i 4 timmar i ett sträck han vaknade precis nyss men jag stoppa in nappen i munnen och han vart lugn igen , tyvärr så tappar han nappen hela tiden så jag fick springa en gång till nu , men jag hoppas han somnar om snart igen..känns underbart att han har sovit så länge nu tycker jag...
  • Fusion

helt otroligt lilla Anton har sovit snart 4½ timme utan att vakna,
    då sitter en annan uppe istället för att sova , nästan så man blir lite orolig när han sover så länge istället...

• Fusion

En helt otrolig natt ...
    Anton somnade igår klockan 20 och sov till klockan 4 han vaknade 3 gånger men det räckte med att ge han nappen..
    han var vaken mellan 4-5.30 somnade om igen och vakna 8.30 sen var han vaken i 2 timmar och somna en gång till nu till klockan 12..
    det blir ju helt otroliga 12½ sömn nästan på ett bräde... första gången sen han var född det var en sån här natt..

• Fusion

Här var det faktiskt en mycket bra natt igen , Anton somnade runt 20.30 och vaknade runt 2 och ville ha mat sen sov han till 7.30..
    Han vaknade kanske 3-4 gånger och låg och gnydde lite så han fick nappen och allt var lugnt igen..Istället så sov inte min sambo för det var för lugnt och hon var orolig hehe...

Men jag antar att det blir cirkus ikväll och inatt för han ska få sin 5 månaders spruta idag och en del barn brukar ju kunna bli duktigt sjuka av den...

• Fusion

Godmorgon...
    Här vart det inte en lika lugn natt som dom 2 föregående ..
    Han sov bra fram till midnatt , sen efter det vakna han flera gånger i timman och var allmänt orolig... men vi har iaf fått 2 underbara nätter innan att samla krafter på...

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!