För oss med barn som inte sover!!!
nu inte sagt att han ligger och skriker i flera timmar utan i kanske 5 minuter sen tystnar han och efter ett tag komma på sig själv och börjar igen ..
Han är ju trots allt 5 månader gammal och det är nu senaste veckan vi har låtit han få skrika lite istället för att plocka upp han..
artikeln var ju barn som var 2-5 veckor stod om..
Burmakatten:
Jo visst är det jobbigt att som du säger inte ens få hinna slänga i sig en kopp kaffe i lugn och ro eller bara få duscha utan att behöva stressa ut igen med halva huvudet fullt av schampo..
Vi har 2 stycken gåstolar en på övervåningen och en där nere , tyvärr är han lite för liten för dom än han kommer ingenstans, han kan sitta och trycka på knappar ett tag men efter 5 minuter är det inget roligt längre..
GuppyGuppy:
Han har ju haft konstaterat kolik men det har ju gått över , visst han kan ju ha ont i magen fortfarande av nått annat men han är ju lugn så fort man bär honom eller åker i bilen skulle han ha ont skulle det ju även vara då med isf..ska prova med lite druvsocker och se vad han tycker..Jo vi sover i skift jag sitter oftast uppe nätterna sen tar sambon över så jag sover ett tag , sen under dagen får hon sova när hon vill i den mån av att jag är hemma..Han kan allt sova på våran mage vi provade det inatt men det går inga längre stunder innan han blir fullständigt otålig och sätter igång med sitt skrik och gnäll..
jo det är bara att vänta och hoppas det går fort..
Att han sover dåligt om nätterna är nått vi har börjat acceptera ihopp om att det ska bli bra snart , men det han håller på sen hela dagarna är ju mer jobbigt en att vi inte får sova..
siabellon:
Vi har en babybjörn som vi har burit han i och visst han är lugn som en filbunke då , men det är ju just det att det känns som att man blir fast om man ska bära hela dagarna , vill ju hinna med en del annat som inte går om vi ska ha honom på magen...
Nu har vi iaf varit hos min mamma och fick lite lugn och ro ett par timmar vilket var skönt , att kunna få ladda batterierna innan natten..
helt otroligt lilla Anton har sovit snart 4½ timme utan att vakna,
då sitter en annan uppe istället för att sova , nästan så man blir lite orolig när han sover så länge istället...
En helt otrolig natt ...
Anton somnade igår klockan 20 och sov till klockan 4 han vaknade 3 gånger men det räckte med att ge han nappen..
han var vaken mellan 4-5.30 somnade om igen och vakna 8.30 sen var han vaken i 2 timmar och somna en gång till nu till klockan 12..
det blir ju helt otroliga 12½ sömn nästan på ett bräde... första gången sen han var född det var en sån här natt..
Här var det faktiskt en mycket bra natt igen , Anton somnade runt 20.30 och vaknade runt 2 och ville ha mat sen sov han till 7.30..
Han vaknade kanske 3-4 gånger och låg och gnydde lite så han fick nappen och allt var lugnt igen..Istället så sov inte min sambo för det var för lugnt och hon var orolig hehe...
Men jag antar att det blir cirkus ikväll och inatt för han ska få sin 5 månaders spruta idag och en del barn brukar ju kunna bli duktigt sjuka av den...
Godmorgon...
Här vart det inte en lika lugn natt som dom 2 föregående ..
Han sov bra fram till midnatt , sen efter det vakna han flera gånger i timman och var allmänt orolig... men vi har iaf fått 2 underbara nätter innan att samla krafter på...