• Fusion

För oss med barn som inte sover!!!

Mamasnest skrev 2008-01-08 13:24:22 följande:
    Säg att du har fått problem med hälsan pga sömnlösa nätter! Magen kan krångla, migrän är nog inte ovanligt, yrsel och massa annat kan säkert också orsakas av att inte få sova. Överdriv lite om det behövs, annars kanske du blir sjuk på riktigt.
    Jo jag sa det till han men det hjälpte inte utan jag fick återkomma då isf ...
    rätt sjukt jag är annars aldrig hemma från jobbet kan jobba även om jag är sjuk på riktigt...
    jaja jag är iaf hemma denna vecka så får vi se vad som händer...
  • Fusion

Hmm varför vart det 2 inlägg för...

Nu har jag ringt jobbet och chefen hade full förståelse att jag var hemma denna vecka , visst ville han hellre att jag jobbade och det vill jag med , men han sa att det funkar ju inte om man inte får sova så ta hand om er...

• Fusion

Ingen som har en barnvagn som kan åka själv fram och tillbaka 1 meter åt vardera hållet , jag köper den med en gång ..
    får springa ut i hallen och dra den var 5:e minut..

• Fusion

hur mycket sover era barn på dagarna om dom är 4-5 månader ...
    våra kan somna till 3 gånger kanske oftast ca 30 minuter och nån gång nån timma...

så vilka tider och rutiner kör ni med...

• Fusion
    Pasadena skrev 2008-01-08 17:04:54 följande:
    Min dotter sover aldrig mer än 30 min åt gången. Det blir 2-4 lurar/dag
    När sover hon sista gången innan det är dags för nattsömn , och när lägger du henne för natten...
    alltid bra att veta hur andra gör , allt är ju inte så självklart för oss med första barnet , vi kanske gör helt fel vad det gäller allt..
  • Fusion
    Josefine85 skrev 2008-01-08 21:00:38 följande:
    Min son knölar på nätterna. Sover superoroligt, och vi har vart i kontakt med BVC varje vecka nu länge länge. Han somnar så fint å bra typ 19-20 på kvällen.. Sover fram till 22-23.. SEN knölar han.. Knölar å bökar, möblerar om hela spjälsängen. Tror inte det finns NÅGOT som vi inte har provat nu :SVår barnsköterska har nu även hon slut på tips och råd, så vi ska få träffa barnläkaren nästa vecka för att försöka få rätsida på det hela nu. Så synd om Loke som inte får sova :( Jag vet ju själv hur slut jag är!Stå på er alla sömnlösa mammor & pappor! Det är tufft!
    Det låter precis som våran lilla Anton...

fast våran skriker samtidigt eller inte skriker högt men han ligger och stönar och gnäller..

Nu har vårat nattpass börjat , den ena hoppar isäng och jag sitter uppe tills oroligheterna börjar , tar hand om honom ett tag sen så byts vi av så att jag får sova en stund..
  • Fusion

Detta är ju helt sjukt , Anton han måste ha en inbyggd klocka i sig .
    Han kom isäng lite senare idag för vi tänkte att han skulle bli tröttare , han var så trött så han satt och somna i mitt knä...nu vaknar han precis på samma tid som vanligt..
    ingen ide för mig att gå och lägga mig än på x antal timmar...suck

• Fusion
    Applemum skrev 2008-01-09 01:57:06 följande:
    FusionDU MÅSTE OXÅ SOVA!!! (en stilla order som jag hoppas din bebis hörde )
    Ja jag ska gå och sova om ett tag , men det är bättre att en sover
    än att båda ligger halvt sömnlösa ..
  • Fusion
    Josefine85 skrev 2008-01-09 08:25:06 följande:
    Ja, Loke skriker han med. Så jäkla jobbigt. Snart börjar ja fan sova med öronproppar om det inte blir ngn förändring! Är er Anton sur och grinig på dagarna med?Loke e skitasur, men han sover däremot rätt bra på dagen. Han sover ca 2 timmar på fm å en på em. Då är han helt lugn minsann!Så tråkigt när han surar hela dagarna. Man får inte direkt lust att åka iväg till nånstans. Dels för man e helt slut själv, å så har man en unge som gapar å gnäller. USCH. Snart ger ja upp! Ingen som vill umgås me en gnällspik till unge ju.Jag är ensam på nätterna, för sambon jobbar STÄNDIG (!) natt. Så det blir inga avbyten förrns han kommer upp ca 14 :(   Blir KOKO snart!
    Öronproppar har jag sovit med sen sambon var gravid i femte månaden hehe...
    Anton är till och från grinig på dagarna, för att sen framåt 18 tiden vara tjurig varje dag...
    Vi håller på att försöka få in rutiner på att sova på dagarna för att se om det hjälper , som det har varit nu kan han sova lite när han vill och i olika långa perioder...
    Att åka iväg har vi inga som helst bekymmer med för konstigt nog är det ända gången som han är lugn på dagarna , vi var och mellandagshandla han somna i bilen klockan 11.30 och vi kom hem runt 19 han sov hela tiden och var bara vaken för att äta , den natten trodde jag skulle bli kaos men han sov hela den natten med..likaså om man är på besök så är han alltid så lugn och go så folk brukar säga att han är ju så snäll jag fattar inte vad ni pratar om men man kan ju inte vara borta hos folk dygnet runt för det..
  • Fusion

Hitta denna sida , och så väl det stämmer in på våran lilla Anton med hur han beter sig på nätterna , kolla igenom och kolla om det stämmer på era barn...

www.eckerberg.se/nattskrack.html

Svar på tråden För oss med barn som inte sover!!!