• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • apsa

Är det någon som vet någon typsnitt som har små stjärnor i eller sen har bilder på tattosar med små stjärnor???

Ad Astra Per Aspera.
  • LillaLulla
    JoiPoi skrev 2008-01-25 22:39:14 följande:
    Kikar in i denna tråd!Funderar på att göra min dotters fotavtryck (togs då hon va ca 1 månad) och sedan skriva hennes namn eller födeelsedatum...Någon som har nåt liknande?!Vad kan det kosta mån tro!!?
    Tyvärr har jag inget liknande... Och hur mycket det kostar beror på hur detaljerat det är och hur stor den blir. Så, det är bara att kila iväg till tatueraren och fråga.
  • Fam Edbom
    apsa skrev 2008-01-26 22:47:56 följande:
    Är det någon som vet någon typsnitt som har små stjärnor i eller sen har bilder på tattosar med små stjärnor???
    Såfort min nacke e klar har jag det, men har bara 1 sålänge! :)
  • liin

Mina sista är inte ens läkta och jag sitter redan o funera på tänkta nästaRäcka ut tungan
    Har en döskalle som har strålar ut från sig, svårt att förklara men den skulle göra sig såå fin i min nacke haha

Han fanns där ute... Jag fann honom!!!!
  • Wistla

Hej hej!

Blev vrålsugen på att gadda mig igen. Fick lust att göra något runt ankeln.. Men vet inte vad.. Fundersam
    Några förslag??

\,,/ (¯`°?.¸ ღ♥ Liva å Theo ♥ღ ¸.?°´¯) \,,/
  • pokonis

Wiiii... 4 biljetter bokade till båten,
    min fru, fd svägerska å min bästa vän åker...
    Nu blir det gadda av...

• stinaliza

Jag ska tatuera mig imorgon men undrar hur jag bäst förhindrar infektion? Någon som fått det efter tatuering?

• LillaLulla
    stinaliza skrev 2008-01-27 17:17:43 följande:
    Jag ska tatuera mig imorgon men undrar hur jag bäst förhindrar infektion? Någon som fått det efter tatuering?
    Det bästa är enligt mig att inte gå och pilla på tatueringen alls. Att smörja in den 5-6 gånger per dag som ni verkar hålla på i Sverige låter också helt vanskligt... Låt kroppen sköta sig själv, den vet nog hur man läker ett sår ifall den bara är någorlunda normalt funtad. Smörj när det behövs och tvätta inte i onödan.

Men, det är ju bara jag det.
  • JoiPoi

LillaLulla: Hehe okej... Synd hade velat sett om nån gjort fotavtryck o se om det blev bra!

• Fragile Angel
    pokonis skrev 2008-01-27 15:56:29 följande:
    Wiiii... 4 biljetter bokade till båten,min fru, fd svägerska å min bästa vän åker...Nu blir det gadda av...
    Vad står ditt nick för? Jag och maken förkortar "puss och kram och nyp i stjärten" så .
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
Svar på tråden STORA tatueringstråden!