• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Emelisch
    jockesfru skrev 2008-01-28 19:59:01 följande:
    Får man sätta på emla innan?
    klart man får sätta på emla innan man tatuerar, det hade min bror på sin rygg när han gjorde en drake över hela ryggen.
  • pokonis

Emla - så klart... haft på mina sista... =)

• Valkyriah

EMLA?? *ruskar på huvudet*

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • kixan
    MindCox skrev 2008-01-28 22:19:53 följande:
    Åh, det där måste du visa bild på sen! *tycker om drakar*
    Det ska jag göra. Men det lär ju som sagt dröja några månader.
  • Fragile Angel
    LillaLulla skrev 2008-01-28 21:07:09 följande:
    Äh, lyssna inte på henne.. Hon råkade tatuera sig på fel ställe på fel dag, och har det fortfarande i färskt minne bara. Jo, visst kan det göra skitont att tatuera sig, men å andra sidan behöver det inte alls vara så farligt. Som sagt, det är individuellt...
    Räcka ut tungan

Att tatuera vänster fot är inget jag rekommenderar, det gjorde SKITONT , medans den andra foten inte kändes alls .
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Csve

http://familjeliv.se/hem/millan_o_lillan/galleri.php?cur_album=tattoos#

ingen som har någon ide om hur ja ska fortsätta bygga ut denna lilla tribal på skuldran.

Jag är så jvla bra!
  • Fam Edbom

Fragile Angel skrev 2008-01-28 23:26:14 följande:

Att tatuera vänster fot är inget jag rekommenderar, det gjorde SKITONT , medans den andra foten inte kändes alls .
    Jag hade ungefär samma, min ena axel gjorde skitont o den andra kändes nästan inte alls..

Har en tribal (suck o kräk) runt ena armen men vågar inte täcka över den!!! :(
  • Valkyriah
    Fam Edbom skrev 2008-01-29 17:34:04 följande:
    Fragile Angel skrev 2008-01-28 23:26:14 följande: Jag hade ungefär samma, min ena axel gjorde skitont o den andra kändes nästan inte alls..Har en tribal (suck o kräk) runt ena armen men vågar inte täcka över den!!! :(
    Varför vågar du inte det?
    Ska "gömma" min i svanken förhoppningsvis inom snar framtid
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Fam Edbom
    Valkyriah skrev 2008-01-29 17:38:41 följande:
    Varför vågar du inte det?Ska "gömma" min i svanken förhoppningsvis inom snar framtid
    För det gör så jävvla ont!!! Ska köra en på andra armen (pinuppa) men den ska inte går runt. Fixar det inte, aj aj:-l
Svar på tråden STORA tatueringstråden!