• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • kixan

its nice to be hated skrev 2008-01-27 23:30:43 följande:

Är det ingen i tråden som har STORA gaddar ?
    Inte än, men snart ska det bli en som täcker hela överarmen.
  • its nice to be hated
    kixan skrev 2008-01-27 23:56:04 följande:
    its nice to be hated skrev 2008-01-27 23:30:43 följande: Inte än, men snart ska det bli en som täcker hela överarmen.
    Men härligt Vad blir det för något ? :)
    Själv ska jag göra klart min på ryggen snart ..och sen blir det en hel sleeve för min del.
    Snygg man kommer va sen när allt är klart
  • kixan

its nice to be hated skrev 2008-01-28 00:09:36 följande:

Men härligt Vad blir det för något ? :)Själv ska jag göra klart min på ryggen snart ..och sen blir det en hel sleeve för min del.Snygg man kommer va sen när allt är klart
    En drakmamma som vaktar sina drakbebisar. Med lite stjärnor, blommor och hjärtan runtikring tror jag. Vad gör du för något?
  • its nice to be hated
    kixan skrev 2008-01-28 00:22:49 följande:
    its nice to be hated skrev 2008-01-28 00:09:36 följande: En drakmamma som vaktar sina drakbebisar. Med lite stjärnor, blommor och hjärtan runtikring tror jag. Vad gör du för något?
     Hehe okej gulligt.. är du drakmamman eller ? =) 
     Hade du börjat på det , om inte när blir det?
     Det jag har är tre pinuppor typ.. som går från svanken, ut på höfterna och upp på halva ryggen. Har bara en sittning kvar och det är att färglägga, men är så sanslöst seg med att boka tid för det.. Eller spara ihop pengar rättare sagt
    Ska göra fingrarna nästa månad först iallafall.. Sen blir det väl till att försöka spara åtminstonde :)
  • kixan

its nice to be hated skrev 2008-01-28 00:33:56 följande:

Hehe okej gulligt.. är du drakmamman eller ? =)   Hade du börjat på det , om inte när blir det?  Det jag har är tre pinuppor typ.. som går från svanken, ut på höfterna och upp på halva ryggen. Har bara en sittning kvar och det är att färglägga, men är så sanslöst seg med att boka tid för det.. Eller spara ihop pengar rättare sagt Ska göra fingrarna nästa månad först iallafall.. Sen blir det väl till att försöka spara åtminstonde :)
    Ja, det är tanken. Har velat i flera år vad jag ska göra och aldrig hittat nåt som känns helrätt, men sen såg jag en så fin bild på en drakmamma med drakbebis och det bara klickade. Jag har precis skickat in den till tatueraren så han ska få göra om den så den blir som jag vill ha det, sen blir det väl dags typ i april skulle jag tro, han är en upptagen man.
    Låter coolt dina, old school-tatueringar är så snygga!
  • pokonis

Stora gaddar?
    Vad räknas som en stor... jag har hela vänster arm, som går in på axeln .. dom går ihop.
    Men gjorda i omgångar...
    Den har jag 1,5 meter text på hela kroppen..
    latinska citat som går under armen å ner på hela kroppen, ner på foten...

hur lägger man in bilder här i tråden?

• DIFmamma

oj vad konstigt det blev... det ska stå med en prinskrona bakom namnet och stilen heter freebooter script om det finns någon därute som vill hjälpa mig att rita vore jag tacksam

• apsa

Idag skulle jag ÄNTLIGEN börjat med min tatuering men nu blev det ombokat till nästa måndag... Och under tiden jag väntat på att få börja med den så har jag redan kommit på en till som jag vill göra så jag frågade om vi kan fixa det också då när vi jobbar på den andra

Ad Astra Per Aspera.
  • apsa
    DIFmamma skrev 2008-01-28 10:10:15 följande:
    oj vad konstigt det blev... det ska stå med en prinskrona bakom namnet och stilen heter freebooter script om det finns någon därute som vill hjälpa mig att rita vore jag tacksam
    Annars kan du ju tex. försöka gogla på kronor och om du hittar en fin så ta med det till tatueraren och texten så kan ju han lägga ihop det sen.
    Ad Astra Per Aspera.
Svar på tråden STORA tatueringstråden!