• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Mamma till D

apsa

Det ska vara som en kärleksförklaring

• apsa
    Mamma till D skrev 2008-01-24 22:25:37 följande:
    apsaDet ska vara som en kärleksförklaring
    querido
    Betyder älskling/älskad
    Beloved.
    Ad Astra Per Aspera.
  • Enjoy life

Funderar på en tatuering i svanken. Men vad händer med den om jag skulle gå ner 25 kg efteråt?

• its nice to be hated
    Enjoy life skrev 2008-01-25 07:49:12 följande:
    Funderar på en tatuering i svanken. Men vad händer med den om jag skulle gå ner 25 kg efteråt?
    Jag har en rätt stor i svanken.. från rumpan och går ut på höfterna och upp till bh-bandet.. ska gå ner 15kg minst nu.. och jag tror inte den kommer försämras på något sätt..
    Det har den inte gjort nu heller när jag gått upp och ner som en jojjo..
    Så det är nog ingen fara för dig heller isåfall
  • Flutterby
    Flutterby skrev 2008-01-24 10:00:53 följande:
    Ju mer jag tänker på detta, desto mer vill jag ha en! Har någon varit hos House of Pain i Hässleholm?
    Eller hos "built to last" i Kristianstad?
  • Zabina

Hej allihop! Jag har en tatuering på min ena överarm(finns bild i galleriet) som jag har tänkt ska täcka hela armen till slut. Har någon något bra förslag på vad som skulle kunna bli fint? Min tanke just nu var väl att fortsätta med murgrönan och liljorna samt skriva någon fin liten text. Men vet inte riktigt. Och har någon isf någon idé´om vad jag skulle kunna skriva? Tack på förhand! Vilka fina tatueringar många utav er har förresten! Ingen nämnd, ingen glömd! Zabina

• roha

det e bara jag igen.
    mannen min vill ha ett band runt låret, tror det heter mauriskt eller nåt sånt, men hur jag än letar så hittar jag inget.
    nån av er som har nåt bra förslag???
    ha det bra tjejer!
    nu ska jag sova gott! :ö)

• JoiPoi

Kikar in i denna tråd!

Funderar på att göra min dotters fotavtryck (togs då hon va ca 1 månad) och sedan skriva hennes namn eller födeelsedatum...

Någon som har nåt liknande?!

Vad kan det kosta mån tro!!?

• Raven Waves
    roha skrev 2008-01-25 22:32:29 följande:
    det e bara jag igen.mannen min vill ha ett band runt låret, tror det heter mauriskt eller nåt sånt, men hur jag än letar så hittar jag inget.nån av er som har nåt bra förslag???ha det bra tjejer!nu ska jag sova gott! :ö)
    Säg åt han att åka till Stockholm InkBash i augusti...det brukar komma en snubbe som gör (äkta)mauri tribaler dit...grym snubbe, men asdyr och blir fullbokad på två sekunder...men det är garanterat värt det!
  • Raven Waves
    roha skrev 2008-01-25 22:32:29 följande:
    det e bara jag igen.mannen min vill ha ett band runt låret, tror det heter mauriskt eller nåt sånt, men hur jag än letar så hittar jag inget.nån av er som har nåt bra förslag???ha det bra tjejer!nu ska jag sova gott! :ö)
    hittade adressen...! www.mokoink.com
    hm...nya zeland kommer dom ifrån...!
Svar på tråden STORA tatueringstråden!