• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • jockesfru

Jag tror det blir på överarmen.....jag vill se den själv i varje fall

LillaLulla skrev 2008-01-28 16:28:03 följande:
    jockesfru - har svårt att tro att din tatuering skulle ändra särskilt mycket med 15 kilo minus... Gör den lite större bara kanske? Var hade du tänkt göra den då?
    Ludvigs mamma
  • meic

15kg är ingen fara... vad har du tänkt att göra och var på kroppen?

för gammal? neeeeej då!

jockesfru skrev 2008-01-28 16:20:51 följande:
    Jag har ingen tatuering, men har tänkt på detta i kanske 10-12 år. Jag hade tid för ett par år sedan, men då var jag gravid....så det blev inget....så nu har jag bestämt mig för att göra en. När är bästa tiden att göra? kanske nu innan sommar? hur är det om man tänkt gå ner i vikt, är det dumt att göra en tatuering innan man gått ner sina 15 kilo?Kanske är jag för gammal? Hoppas på svar
  • Fragile Angel
    LillaLulla skrev 2008-01-28 17:36:43 följande:
    Fragile Angel skrev 2008-01-28 17:01:34 följande: Det där är nog den snyggaste av hennes rövar hittills!
    Instämmer .
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • meic

Jupp

its nice to be hated skrev 2008-01-28 19:36:48 följande:
    MEICgaddar du?
  • inoka

Måste höra med er som vet Skrattande
    Jag har tänkt skriva Inoka på singalesiska men det är rätt svårt att få det rätt för det är snirkliga "bokstäver" vet ngn nån bra tatuerare i gbg?
    Och gör det jätte ont att tatuera sig? Är lite sjopig Generad

• Emelisch

Jag vill ha en tatuering mellan skuldrerna, men jag vet inte riktigt vad, några tips på vad som kan va snyggt att ha där?

Samma sak, jag skulle vilja ha något uppför på sidan av magenfrån höftbwenet och upp en bit. Något slags snår med blommor eller liknande, tips??

Sedan om någon vet någon bra sida med just sådant jag frågat om så skulle de va kul :)

• Fragile Angel
    inoka skrev 2008-01-28 19:39:31 följande:
    Måste höra med er som vet Jag har tänkt skriva Inoka på singalesiska men det är rätt svårt att få det rätt för det är snirkliga "bokstäver" vet ngn nån bra tatuerare i gbg? Och gör det jätte ont att tatuera sig? Är lite sjopig
    Smärta är högst individuellt .

Den som säger att det inte känns att gadda sig ljuger .
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • jockesfru

Jag vill nog ha på överarmen, så att jag kan se den. Jag såg en bild hos en tatuerare.....en duva som spretade ut vingarna likosm...jag har tänkt ngt liknande, fast jag vill ha med mina barns namn på något sätt...antingen på några blad som sitter runt om....tja jag vet inte och inte kan jag rita heller... Har du ngt tips?

meic skrev 2008-01-28 18:53:02 följande:
    15kg är ingen fara... vad har du tänkt att göra och var på kroppen?för gammal? neeeeej då!
    Ludvigs mamma
Svar på tråden STORA tatueringstråden!