• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • pokonis

japp...
    pussochkramochnypistjärten

• LillaLulla

*asg* Det ska jag också börja säga till min man!

Har sådär smått börjat fundera på att låta tatueringarna vänta och istället göra en tungpiercing. Men huu, det känns skitläskigt att bara ens tänka på det! Nån här som har gjort? Går det fort, eller är det mycket juxande och pillande med nålen innan det är igenom?

• roha
    LillaLulla skrev 2008-01-27 22:39:27 följande:
    *asg* Det ska jag också börja säga till min man! Har sådär smått börjat fundera på att låta tatueringarna vänta och istället göra en tungpiercing. Men huu, det känns skitläskigt att bara ens tänka på det! Nån här som har gjort? Går det fort, eller är det mycket juxande och pillande med nålen innan det är igenom?
    jag hade en innan, va oxå skitskraj först.
    men det värsta e när dom sätter fast "klämman" sen går det fort! (Om det nu e en van oo proffsig piercare)
    Man e svullen några dar o man e rädd för att äta me gaffel i början, men det går över.
  • Liloot

LillaLulla: Jag har gjort det, det var inte alls så farligt! Just där i mitten på tungan har man ju knappt någon känsel. Visst, det kändes lite, men det går så fort! Det klarar du

Nu är min första tattoo läkt och jag är redan sugen på att göra en till Haha. Man blir visst beroende av det här!

Har sett Miami Ink ikväll, som alltid Och guud va coolt det hade varit att åka till Miami och tatuera sig hos dom! *drömmer mig bort*

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Cedergren

hej såg med Miami Ink ikväll gud så snygg den draken va som hon tjejen gjorde på ryggen..

e så sugen på att göra fler tatueringar .

beslutsångest vad man ska börja med man vill ha så många o olika vill fixa till mina tatueringar på benen (fylle minnen från thailand)  men sen vill jag ha några nya med .. men vill gärna göra något rejält ..

undra va den kosta som hon gjorde på ryggen .. inte för att jag har plats för en sån stor men häfftig va den :)

• LillaLulla

Men varför lägger man in en längre stav först? Om man ändå ska byta sen? Till saken hör också att jag är lite rädd om mina tänder, är tjugoett år och har aldrig haft ett enda hål...

• Liloot
    LillaLulla skrev 2008-01-27 23:20:20 följande:
    Men varför lägger man in en längre stav först? Om man ändå ska byta sen? Till saken hör också att jag är lite rädd om mina tänder, är tjugoett år och har aldrig haft ett enda hål...
    För att tungan svullnar så mycket när det är nytaget! Är det för kort så kan det ju inte läka ordentligt.
    Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • its nice to be hated

Är det ingen i tråden som har STORA gaddar ?

• LillaLulla
    Liloot skrev 2008-01-27 23:28:42 följande:
    För att tungan svullnar så mycket när det är nytaget! Är det för kort så kan det ju inte läka ordentligt.
    Aha, såklart! *känner mig skitsmart*
Svar på tråden STORA tatueringstråden!