• LillaLulla

STORA tatueringstråden!

Dagligen poppar det upp lite diverse trådar om tatueringar, så jag tänker att det vore roligt att samla dem alla på ett ställe. Här på effell finns det också några riktiga tatueringsproffs, så kanske vi nybörjare kan få lite råd av er här? (Rättare sagt: Det vi EGENTLIGEN vill se är en rejäl catfight om vilken salva som är bäst eller liknande! )

Folk som undrar varför i helvete man alls skaffar sig en tatuering är också välkomna. Men det är inte tänkt att hela tråden ska gå ut på det, så variera er lite också.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-06 15:29:18:
    www.bmeink.com/
    www.gaddad.se/
    www.tattoo.se/

- Där finns det hur mycket bilder som helst att dreggla över och inspireras av.

www.myfonts.com/
    www.dafont.com/

- Olika typsnitt på text.

...sedan är ju google också ett bra verktyg om man vill hitta nåt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 22:14
    Trådstartaren bestämmer: Man får prata om piercingar här också. Så.

• Svar på tråden STORA tatueringstråden!
  • Cgirrl

Mirkamu:

Tack snälla!
    Kollade på apotekets hemsida men hittade den inte, vet nån under vilken hylla den kan finnas på apoteket?
    Eller hur mycket den kostar?

• Bumbi6666
    Cgirrl skrev 2008-03-18 12:08:55 följande:
    Mirkamu:Tack snälla! Kollade på apotekets hemsida men hittade den inte, vet nån under vilken hylla den kan finnas på apoteket? Eller hur mycket den kostar?
    Jag tror att den kostar kring 80 kr.
    Men jag frågade min tatuerare innan och jag fick inte använda det. Dom var för osäkra på hur huden reagerade.... Men dom du ska till kanske har bättre erfarenheter av det. Men kolla upp det innan så det inte blit tokigt
    ♥♥♥♥ Elias är mitt allt ♥♥♥♥
  • svag

Mirkamu: Jo, men det vet jag. Ted är ju lite till åren också, så om han fortfarande tattuerar så burkar det inte heller bli de allra bästa resultaten alltid :) Kan vara bra att veta :D

East street är dyra! För typ ingenting speciellt enligt många av mina vänner, har dock ingen själv därifrån.

Ang. bedövningssalva så tror jag inte att det är något som tattueraren rekomenderar. Men det kanske har ändrats. Tycker själv att det är lite av grejen att det ska göra ont. Ska du tattuera på nått väldigt känsligt ställe Cgirrl?

• Valkyriah

Vår tatuerare ringde igår och hade lite tid över så sambon fick gadda sig lite *AVUNDSJUK*
    ÄR så sjukt sugen nu!!

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • miniGrynet
    svag skrev 2008-03-18 09:28:54 följande:
    Har också gjort en på Lilla Gatan! Tyckte iofs att han var lite slarvig han jag gick till, så måste fylla i en hel del. Men jag rekomenderar Teds tattoo som ligger i Upplands-Väsby. Dom är lite dyrare men riktigt riktigt bra!
    Ok, tråkigt.
    Jag har gjort mina hos Rickard som jobbar där, och mina är jättefina förutom att jag då ångrat ett motiv.

Ska kika på Teds Tattoo, tack för tipset!
    Blir lite osäker nu efter lite andra varningar här i tråden dock..
    Cgirrl skrev 2008-03-18 12:08:55 följande:
    Mirkamu:Tack snälla! Kollade på apotekets hemsida men hittade den inte, vet nån under vilken hylla den kan finnas på apoteket? Eller hur mycket den kostar?
    När jag gjorde första tatueringen (ca 8 år sen) så rekommenderades man att inte använda bedövningssalva, och jag är osäker på om det hjälper så mycket också.
    Men om du nu får ha sån och ska köpa en så är det ju bara att fråga på Apoteket, det är ju inget konstigt att köpa en sån salva, inte som att köpa tex kondomer.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Bebis igen
    tjohoo73 skrev 2008-03-18 09:52:16 följande:
    Bebis igen: kolla på www.checkoutmyink.com kanske du kan hitta nått...Jag har gjort alla mina förutom en på skinfantasy i blåsut och är mycket nöjd. min första gjorde jag på east street men jag tycker att de är ganska dyra.
    JÄTTEBRA SIDA!!! TACK!!!
    Cgirrl skrev 2008-03-18 10:33:29 följande:
    Jag ska tattuera mig om några veckor och jag hörde av nån förut att man kan köpa nån bedövningssalva (för vad vet jag inte?) på apoteket som ska hjälpa lite, vet någon vad den heter eller under vilken "kategori" den kan finnas? *vågar inte fråga i kassan nämnligen*
    Har hört att det kan framkalla allergisk reaktion av emla salva.....man ska undvika det säger min tatuerare som erfarit tråkigheter!
    (¯`°?.¸ ♥ Utredningsstart 2008-01-16 ♥ ¸.?°´¯)
  • Lea the first

Roger på Teds Tatto har gjort min ena tatuering - jag vart väldigt nöjd, men trodde inte han var kvar där ...!!!

Mirkamu skrev 2008-03-18 10:33:16 följande:
    Ang. Teds tattoo så vill jag bara varna om en kille som är praktikant där!! Han är slarvig och gör absolut inga bra jobb!! Roger däremot är jätteduktig....
  • Lea the first
    Svar på #1737
    Sambon har gjort sin ena på Lilla Gatan i Solna och den är han väldigt nöjd med - kille som gjorde den gjorde hela tatten på fri hand ... jag har fått för mig att de är både duktiga och har rimliga priser.
    miniGrynet skrev 2008-03-18 14:33:26 följande:
    När jag gjorde första tatueringen (ca 8 år sen) så rekommenderades man att inte använda bedövningssalva, och jag är osäker på om det hjälper så mycket också. Men om du nu får ha sån och ska köpa en så är det ju bara att fråga på Apoteket, det är ju inget konstigt att köpa en sån salva, inte som att köpa tex kondomer.
  • Mirkamu
    Lea the first skrev 2008-03-18 16:33:00 följande:
    Roger på Teds Tatto har gjort min ena tatuering - jag vart väldigt nöjd, men trodde inte han var kvar där ...!!!
    Han var där i augusti-07 i alla fall men nu vet jag inte.....?
  • aihpoz

Ska göra porträtt på två av våra katter på ena överarmen men vet inte nån som gör bra såna i gävle trakten? Tips tack

• svag

miniGrynet: Jag kommer inte ihåg vem som gjorde min, tror det var Richard. Och jag är sådär nöjd, sambon likaså. Men ändå helt okej för det priset..

Lea the first: Jo, Roger är kvar. Fick för mig att han blivit delägare, men det vet jag inte om det stämmer :) www.tedstattoo.com

• ztar64

Jag har en övertatuering . bild finns i galleri . Fjädern på överarmen va en gång en blomma ca 3*3 cm . Dom brukar ju bli ganska mörka men fråga tatueraren , h*n vet bäst vad som blir snyggast.

• Bebis igen
    Cover-up på en gammal liten indianfjäder ;), sitter långt ner på ryggen

Det här är en cover-up! Iofs väldigt gammal..... min första tatuering jag gjorde var en liiiiten indianfjäder på ca 5 cm! När en tjej kom fram till mig på stranden o försökte ta bort "skräpet" så var jag tvungen att göra om den. Det blev en sol....

Mitt i den satt fjädern....
    (¯`°?.¸ ♥ Utredningsstart 2008-01-16 ♥ ¸.?°´¯)
  • celerona

Jag funderar vidare..
    hur vet man om en studio är bra, söker och tittar och funderar.
    Men vad skall man egentligen titta efter i deras galleri? snea streck? suddiga tattoos eller? Hur ser man om en tatuering är dålig (rent allmänt ej om man hade valt samma motiv men om det är en dålig tatuerare) Jag ser ju ingen skillnad på någonting känns det som..
    Någon man absolut bör undvika i Malmö/Lund?

• svag

Celerona: För att verkligen veta om en tattuerare är duktig måste du tyvärr först få en tattuering av honom :) Men det näst bästa är ju att gå till studion och se vad han/hon gjort förut. Be honom/henne rita upp nått åt dig. Du kommer se skillnad! Kolla efter dåliga färgval, dåliga (kantiga, ojämna) skuggningar. Bilder där man jämför skissen som kunden kommer med och det färdiga reslutatet är också bra, då kommer du se!

Ojämna färgläggningar, snea placeringar och ojämna streck (olika tjocklek)

horribletattoos.blogspot.com Du kommer förstå om du tittar igenom den här sidan! :D

• celerona

svag: tack för tipsen. fast på sidan är kanske inte alla tatuerarens fel, vissa är ju bara dåliga val..*ler*

• svag

celerona: haha, ja absolut. Men du ser ju på en gång när tattueraren gjort ett dåligt jobb :)

Svar på tråden STORA tatueringstråden!