• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • Maraschino
    rimmis skrev 2008-02-11 04:42:50 följande:
    Å, jag känner mig så frustrerad! Jag jobbar extra på ett kondis parallelt med att jag pluggar och jag har verkligen fallit för alla som jobbar... jag började t.om. att grina sista dagen som jag hade praktik där. De har byggt ut och behöver folk. Ah, då har jag chansen att visa vad jag gå för. Ta mig! Jag har slitit som ett djur och allt jag gör uppskattas. Alla som jobbar där säger: Åsa, NÄR du jobbar här sen! De tror verkligen att jag har en chans och chefen har sagt att han och frun har disskuterat mig etc. Jag har fått lite hopp!Igår fick jag höra att det ska komma en tjej som ska provjobba den 28:e feb. En Norska som är lika gammal som mig, har 10 års vana inom branchen och tydligen är jätteduktig. Enda problemet kan vara att hon är lite kaxig. Det var som ett slag i magen! Självklart har jag inte en chans i jämförelse med henne. Men ledsen blir jag!Vet inte vart jag ska ta vägen efter min utbildning? Det finns inga andra jobb här just nu? Kan vidarutbilda mig nere i Skåne. Mannen tycker det! Men då måste jag flytta ifrån familjen ett helt år. Och om jag inte gör det, så kommer tiden att gå och jag kommer att bli ännu svalare på arbetsmarknaden.... och dessutom bitter!*SUCK*Förlåt för att jag bara kommer in och beklagar mig.. men jag var tvungen att få skriva av mig.
    Skickar en STOR kram och kan inte säga annat än att jag förstår hur du känner dig!!!
  • MariaX m 2

Oj rimmis, vilken jobbig sits! Hoppas ändå att du får jobbet på din praktikplats, det är ju inte klart än Att flytta ifrån familjen ett år låter jättejobbigt, där kan man verkligen inte ge några råd, det måste man ju verkligen känna efter själv. Varför tror du det blir svalare på arbetsmarknaden, känner man på sig det i branschen? Hoppas det löser sig till det bästa iaf!!!

Kram

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • Stellamum

Rimms:
    Nu lägger jag mig i eran "hemliga" tråd igen men det personliga lämpligheten tror jag spelar mer roll än tekninsk skicklighet, speciellt på ett lite mindre ställe.
    I ett stort kontorslandskap kanske det blir annorlunda men på ett konditori där man jobbar på tight med varandra blir det så viktigt att man fungerar ihop.

Jag tror att de kommer att välja dig ändå!

• Solaika

JFL - Tack! Så här långt känns det lite bättre.. solen strålar från klarblå himmel. Bara det gör det lättare. Gubben är tillbaka på jobbet o kompisen har tatt sig lite i kragen iaf. Dock måste jag gå till Käftis.. alltid är det nåt.. Men man överlever.

Rimmis - Vet inte vad jag ska säga.. men jag håller med Stellamum. O jag håller tummarna för att det är så!

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Fru Humla

åå nu är det där med att fylla 30 över...
    verkligen en lyckad maskerad i lördags
    nu har jag plockat reda på alla mina fina presenter. kul när man får packa ner gamla omaka kaffemuggar och ställa in 8 likadana. lika med dricksglasen.
    men nu är jag totalt slut. har ju haft sjuk bäbis i 2 veckor samtidigt som alla kalaa och tårtor. hon är fortfrande inte bra.
    igår blev det ingen sovmorron inte eftersom stora tjejen skulle på simskola kl 11 sen buggar jag på em och där emellan städade vi lokalen...
    så idag känner jag mig bakis*hehe*
    snacka om försenat
    nu har jag ju iaf plockat lite i köket så jag tänker unna mig lite ledigt. men om det är nån som har lite energi över går det bra att maila den till mig
    källaren är full med både ren och smutsig tvätt och till helgen ska mannens farmor ha en 75års tårta...är ändå nervös över att göra en frukt och geletårta...nån som har några "att tänka på" för att det ska bli bra?
    gör man så här? lägger frukten, spritsar grädden runt och sist lägger på gelen?

suck, måste ju fika nån lunch oxå å försöka ta oss ut medan solen skiner...
    kram på er

kommentera gärna Celiine Collection i mitt galleri....tackar ödmjukast
  • MariaX m 2
    Stellamum skrev 2008-02-11 09:36:52 följande:
    Rimms: Nu lägger jag mig i eran "hemliga" tråd igen men det personliga lämpligheten tror jag spelar mer roll än tekninsk skicklighet, speciellt på ett lite mindre ställe. I ett stort kontorslandskap kanske det blir annorlunda men på ett konditori där man jobbar på tight med varandra blir det så viktigt att man fungerar ihop. Jag tror att de kommer att välja dig ändå!
    Men du är välkommen här om du vill Stellamum !! Tråden är inte mer hemlig än att vi försöker bry oss lite om varann oxå och undvika de mest basala tårtfrågorna som vad är sp och hur fodrar men marsipan
    Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • Solaika

Humlan - Det som kan vara lite trixigt med gelén är att den lätt smiter igenom grädden om den är för varm.. samtidigt får den inte kallna för mycket för då hinner den ju stelna Men det där fixar du utmärkt! Jag brukar hälla i pressad citron i gelén för jag tycker det blir så hemskt sött annars

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Pannkakan
    Fru Humla skrev 2008-02-11 13:27:49 följande:
    åå nu är det där med att fylla 30 över...verkligen en lyckad maskerad i lördagsnu har jag plockat reda på alla mina fina presenter. kul när man får packa ner gamla omaka kaffemuggar och ställa in 8 likadana. lika med dricksglasen.men nu är jag totalt slut. har ju haft sjuk bäbis i 2 veckor samtidigt som alla kalaa och tårtor. hon är fortfrande inte bra.igår blev det ingen sovmorron inte eftersom stora tjejen skulle på simskola kl 11 sen buggar jag på em och där emellan städade vi lokalen...så idag känner jag mig bakis*hehe*snacka om försenatnu har jag ju iaf plockat lite i köket så jag tänker unna mig lite ledigt. men om det är nån som har lite energi över går det bra att maila den till migkällaren är full med både ren och smutsig tvätt och till helgen ska mannens farmor ha en 75års tårta...är ändå nervös över att göra en frukt och geletårta...nån som har några "att tänka på" för att det ska bli bra?gör man så här? lägger frukten, spritsar grädden runt och sist lägger på gelen?suck, måste ju fika nån lunch oxå å försöka ta oss ut medan solen skiner...kram på er
    Ett annat alternativ är att ta frukten, sen gelen och sist spritsa.
    Men det är en smaksak. Har man grädden först bildar ju den en bariär, men ska man ha en bård ytterst går det bra att lägga en stoppande ring innan frukten och gelen.

Var det inte någon mer som har åsikter om pentagram? Jag vill verkligen veta era genuina tankar kring dem och så.
    It isn't who you love, it's HOW you love. Genitalia is simply God's way of accessorizing
  • Pannkakan
    rimmis skrev 2008-02-11 04:42:50 följande:
    Å, jag känner mig så frustrerad! Jag jobbar extra på ett kondis parallelt med att jag pluggar och jag har verkligen fallit för alla som jobbar... jag började t.om. att grina sista dagen som jag hade praktik där. De har byggt ut och behöver folk. Ah, då har jag chansen att visa vad jag gå för. Ta mig! Jag har slitit som ett djur och allt jag gör uppskattas. Alla som jobbar där säger: Åsa, NÄR du jobbar här sen! De tror verkligen att jag har en chans och chefen har sagt att han och frun har disskuterat mig etc. Jag har fått lite hopp!Igår fick jag höra att det ska komma en tjej som ska provjobba den 28:e feb. En Norska som är lika gammal som mig, har 10 års vana inom branchen och tydligen är jätteduktig. Enda problemet kan vara att hon är lite kaxig. Det var som ett slag i magen! Självklart har jag inte en chans i jämförelse med henne. Men ledsen blir jag!Vet inte vart jag ska ta vägen efter min utbildning? Det finns inga andra jobb här just nu? Kan vidarutbilda mig nere i Skåne. Mannen tycker det! Men då måste jag flytta ifrån familjen ett helt år. Och om jag inte gör det, så kommer tiden att gå och jag kommer att bli ännu svalare på arbetsmarknaden.... och dessutom bitter!*SUCK*Förlåt för att jag bara kommer in och beklagar mig.. men jag var tvungen att få skriva av mig.
    Du, vem som helst kan se bra ut på pappret. Dig vet dom redan hur du funkar och hur du funkar i gruppen och det är värt så otroligt mycket mer. Vad de sen väljer är ju en sak, men väljer dom inte dig så är det deras förlust. Stackarna skulle gå miste om en fantastisk tårtkonstnär och en underbar människa ju.
    Jag tycker inte det gör något alls att du "gnäller" (även om jag inte uppfattade det som gnäll). Jag blev bara glad att se dig.
    It isn't who you love, it's HOW you love. Genitalia is simply God's way of accessorizing
  • rimmis

Maria: Att jag kommer att bli svalare om jag inte får hålla igång! Om tiden springer förbi utan att något händer så tappar jag snart den lilla vanan jag har fått och de som är lite "färskare" kanske får förtur.

Svar på tråden Sockerpullornas tråd