Sockerpullornas tråd

Gamla trådarna:
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m21936837.html
www.familjeliv.se/Forum-11-240/m25081233.html
Välkomna in

Oj rimmis, vilken jobbig sits! Hoppas ändå att du får jobbet på din praktikplats, det är ju inte klart än Att flytta ifrån familjen ett år låter jättejobbigt, där kan man verkligen inte ge några råd, det måste man ju verkligen känna efter själv. Varför tror du det blir svalare på arbetsmarknaden, känner man på sig det i branschen? Hoppas det löser sig till det bästa iaf!!!
Kram
Rimms:
Nu lägger jag mig i eran "hemliga" tråd igen men det personliga lämpligheten tror jag spelar mer roll än tekninsk skicklighet, speciellt på ett lite mindre ställe.
I ett stort kontorslandskap kanske det blir annorlunda men på ett konditori där man jobbar på tight med varandra blir det så viktigt att man fungerar ihop.
Jag tror att de kommer att välja dig ändå!
JFL - Tack! Så här långt känns det lite bättre.. solen strålar från klarblå himmel. Bara det gör det lättare. Gubben är tillbaka på jobbet o kompisen har tatt sig lite i kragen iaf. Dock måste jag gå till Käftis.. alltid är det nåt.. Men man överlever.
Rimmis - Vet inte vad jag ska säga.. men jag håller med Stellamum. O jag håller tummarna för att det är så!
åå nu är det där med att fylla 30 över...
verkligen en lyckad maskerad i lördags
nu har jag plockat reda på alla mina fina presenter. kul när man får packa ner gamla omaka kaffemuggar och ställa in 8 likadana. lika med dricksglasen.
men nu är jag totalt slut. har ju haft sjuk bäbis i 2 veckor samtidigt som alla kalaa och tårtor. hon är fortfrande inte bra.
igår blev det ingen sovmorron inte eftersom stora tjejen skulle på simskola kl 11 sen buggar jag på em och där emellan städade vi lokalen...
så idag känner jag mig bakis*hehe*
snacka om försenat
nu har jag ju iaf plockat lite i köket så jag tänker unna mig lite ledigt. men om det är nån som har lite energi över går det bra att maila den till mig
källaren är full med både ren och smutsig tvätt och till helgen ska mannens farmor ha en 75års tårta...är ändå nervös över att göra en frukt och geletårta...nån som har några "att tänka på" för att det ska bli bra?
gör man så här? lägger frukten, spritsar grädden runt och sist lägger på gelen?
suck, måste ju fika nån lunch oxå å försöka ta oss ut medan solen skiner...
kram på er
Humlan - Det som kan vara lite trixigt med gelén är att den lätt smiter igenom grädden om den är för varm.. samtidigt får den inte kallna för mycket för då hinner den ju stelna Men det där fixar du utmärkt! Jag brukar hälla i pressad citron i gelén för jag tycker det blir så hemskt sött annars
Maria: Att jag kommer att bli svalare om jag inte får hålla igång! Om tiden springer förbi utan att något händer så tappar jag snart den lilla vanan jag har fått och de som är lite "färskare" kanske får förtur.