• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • Maraschino
    rimmis skrev 2008-02-11 04:42:50 följande:
    Å, jag känner mig så frustrerad! Jag jobbar extra på ett kondis parallelt med att jag pluggar och jag har verkligen fallit för alla som jobbar... jag började t.om. att grina sista dagen som jag hade praktik där. De har byggt ut och behöver folk. Ah, då har jag chansen att visa vad jag gå för. Ta mig! Jag har slitit som ett djur och allt jag gör uppskattas. Alla som jobbar där säger: Åsa, NÄR du jobbar här sen! De tror verkligen att jag har en chans och chefen har sagt att han och frun har disskuterat mig etc. Jag har fått lite hopp!Igår fick jag höra att det ska komma en tjej som ska provjobba den 28:e feb. En Norska som är lika gammal som mig, har 10 års vana inom branchen och tydligen är jätteduktig. Enda problemet kan vara att hon är lite kaxig. Det var som ett slag i magen! Självklart har jag inte en chans i jämförelse med henne. Men ledsen blir jag!Vet inte vart jag ska ta vägen efter min utbildning? Det finns inga andra jobb här just nu? Kan vidarutbilda mig nere i Skåne. Mannen tycker det! Men då måste jag flytta ifrån familjen ett helt år. Och om jag inte gör det, så kommer tiden att gå och jag kommer att bli ännu svalare på arbetsmarknaden.... och dessutom bitter!*SUCK*Förlåt för att jag bara kommer in och beklagar mig.. men jag var tvungen att få skriva av mig.
    Skickar en STOR kram och kan inte säga annat än att jag förstår hur du känner dig!!!
  • MariaX m 2

Oj rimmis, vilken jobbig sits! Hoppas ändå att du får jobbet på din praktikplats, det är ju inte klart än Att flytta ifrån familjen ett år låter jättejobbigt, där kan man verkligen inte ge några råd, det måste man ju verkligen känna efter själv. Varför tror du det blir svalare på arbetsmarknaden, känner man på sig det i branschen? Hoppas det löser sig till det bästa iaf!!!

Kram

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • Stellamum

Rimms: