• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • MariaX m 2

Oj vad kul att ni är här lite !!

Marachino - jobbigt med foglossning, det är inte kul alls. Och sjukor är trist. Men det kommer en bebbe sen, jag är bara lite avis... Glad

jessica6 - Vikken chef Man måste ju få vara ledig oxå, att baka gör en ju glad och det behöver man. Hoppas du hinner i helgen eller så

Tussa - *vinkar* Ser fram emot att du ska ha mer tid

Solaika - ååå kul med bröllopstårtor, vill jag med...

Sexymala - Skönt med lite lugnt i plugget Vad pluggar du? Jag läser till lärare och vi har praktikperiod just nu = inte lugnt alls!! Klart du ska göra en alla ns dag tårta, måste man inte det när man är tårtare?! 

JFL - Jag saknar oxå det där kommenterandet, var jättekul! Men jag vet inte om det ens skulle uppskattas nu... Men du höll ut länge Trist med halsfluss, hoppas du kryar på dig snart

Vet nån var Pannkis håller hus, hur det är och så, har inte sett henne på länge...

Kram alla sockerpullor

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • Sexymala

Tack Maria! Kanske blir en alla hjärtansdagstårta..

Läser också till lärare
    Svenska (och antagligen historia) mot gymnasiet främst, men kanske även högstadiet. Är "bara" inne på 2 terminen, av 10.. så det är ett tag kvar.
    Läser svenska 1-30 hp nu.. o delmoment grammatik.. Så känns rätt lugnt. Gillar grammatik! men blir nog lite mer snart! Hoppas..
    VFU 3 veckor bara.. 9,10,11

• MariaX m 2

Aha, en kollega

Jag läser bara PA-kurserna, tre terminer och jag är på termin 2. Så till jul ska jag vara färdig... gulp. Jag har biologi och naturkunskap mot gymnasiet. Jag har haft turen denna vfu att få en guldmentor, han är verkligen toppen!!! Och han undervisar på ett lite alternativt sätt som jag gillar stenhårt, hade tankar åt det hållet innan jag började hos honom oxå så det var en fullträff. Fast man får lite presttionsångest minst sagt, man måste verkligen plocka fram sin superkreativa sida... som man inte har känns det som Har ni haft er första vfu än eller är det första?

Här blir det definitivt en alla hjärtans dag tårta, om jag hinner dvs, har två doptårtor till på lördagen. Vi får se, har inte nes bestämt dekorationen på dessa. Kan man ha nån blomma, det är ju jag bäst på (kass på att modellera), eller måste det vara en dopbebis eler nåt sånt? Jag har hyfsat fria händer men det blir så svårt då...

• MariaX m 2

Hello girls!

Idag är jag i tidningen med mina sockerblommor, inte på nätet men väl i papperstidningen Glad. Det var lite kul, vi hade en reporter hemma som intervjuade min sambo när han var pappaledig och då fick hon syn på mina sockerblommor och ville göra en intervju med mig. Kul

Annars är det trist, mellanbarnet är sjukt så nån måste vara hemma och då blev det jag, trots praktik och allt. Men man måste ju dela på det, nån måste ju jobba oxå... Det positiva är väl att jag kan sätta mig och pilla med lite blommor...

Kram

• Solaika
    JFL - inte äsch, det ÄR kul när du tittar in!

MariaX - Ja, det ska bli jätteroligt.. hon vill ha en lite alternativ tårta.. toppdekorationen ska vara en brandbil med brudparet som sticker ut genom fönstrena.. det blir till att leta efter en bra leksaksbil! Men det skulle nog vara blommor oxå.. gerbera och murgröna skulle hon ha i buketten o det lät som att hon ville ha nåt liknande på tårtan.. sen blir det visst nån superduperkrångeltårta till sonen som typ är allergisk mot allt.. men det löser sig. Kul ska det bli.. o jag ser jättemycket fram mot det.. fast det inte är fören i augusti. Blir mycket tårta i augusti.. har fått "order" om att göra bästa vännens kommande bebis doptårtor oxå

Bubbel bubbel ur munnen på mig idag.. sambon är tillbaka på jobbet idag.. betydligt piggare. Skönt det. Jag ska städa lite o sen ska vi leta artikel till ett aptrist arbete i psykiatri i eftermiddag.
    Ha en bra dag flickorna!
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • JFL

Maria: åh vad kul med tidningen Du har verkligen talang för blommorna.

Soliaka:

I ღ cakes
  • jessica6

Maria: Åh, kan du inte ta kort på artikeln och sätta in´den här så vi också får se?? Skulle ju vara så kul. Så roligt för dig!

Hmm, jag blev ju inbeordrad idag, men blev lovad att det bara skulle gälla ca 3 timmar....eller hur, kom inte hem förrän kl.15.
    Mer än halva dagen hade ju redan gått och jag som hade så mycket planerat.
    Men nu börjar min helg, ska njuta med mina älskade barn har köpt lite godis och annat smått och gott.

Ha en jättehärlig helg, tjejer!!!!!

• Fru Humla

hej tjejer!
    tänkte bara fråga om man kunde få bli upphöjd till sockerpulla nu när jag jobbat så hårt  i januari
    är oxå lite trött påsammsamma frågor men jag har inte ledsnat på att svara...än

kommentera gärna Celiine Collection i mitt galleri....tackar ödmjukast
Svar på tråden Sockerpullornas tråd