• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • Wilma00

aj ont i ryggen. Har inte åkt skridskor idag, brukar göra det på måndagar annars. Bara tittade på.. Min älskling åkte och var superduktig. *stolt* han började i år att åka typ. 10 ggr har han åkt. aldrig åkt när han var liten. så stolt. hihi.... dum jag känner mig.. haha...
    o aj min rygg... blä. känns som den ska vika sig i 90 grader.. buhu.. kram tjejer.

• Pyro pyret

Nork:
    Ingen kan ju berätta om det är rätt eller fel för dig, men alla förhållanden har ju sina upp och nergångar. Tror att sådana kännslor är vanliga när "inget händer" för det är så påfresstande att vilja, försöka och misslyckas gång efter gång. Sen tror jag det beror på vad det är som felar hos paret. Det kan ju va den ena, eller den andra eller en kombination av dem båda. Att byta partner känns som att spela black jack i Las Vegas. Man kan antingen ha tur och hitta någon som har de rätta fysiska kvalificationerna, samtidigt finns alltid chansen att man istället hittar någon som man får det ännu svårare att få barn tillsammans med. Därefter har du kvar det svåraste...att hitta någon som du vill dela ditt liv med....men som sagt, bara du vet vad som är bäst för dig, men jag tycker du ska se hur det känns om ett tag... kanske är det bara dina hormoner som spökar.
    Krya på dig, kram

• Pyro pyret

nyköpings bo:
    Skönt att höra att du slapp biverkningarna, och jag håller tummar och tår för att det skall bli nått för dig denna gång.

Själv ska jag och sambon till läkaren i morgon och få mina pergotime...vet inte när jag kommer få börja äta dem, men snart i alla fall. He he

• Nork

Skönt att inte vara ensam!!! När man väl börjar tänka oxå så vill liksom inte hjärna sluta heller. Så ja, en "knäppa anledningar till att det inte tar sig" -klubb vore kanske inte fel

Ska du till doktorn och kolla om det var ett mf? Låter jobbigt!!! MF är väl det västa man kan gå igenom just nu. Jag hoppas att det löser sig för er och du snart mår bättre. Sätt på en riktig lip film, du vet en sån där som man tjuter högt till. Hjälper det inte, dvs är inte tårarna slut när filmen är det så kolla på den en gång till. Ibland behöver man gråta ut allt som finns i en, så man känner sig sådär härligt tom efteråt.
    Massa kramar till dig!!!

Wilma00 skrev 2008-02-11 19:09:11 följande:
    känner igen mig.. Kanske för att jag inte älskar honom tillräckligt? Jag kan heller inte leva utan honom Då är jag nästan barnlös tänker jag då. hmmm Vet hur du tänker.. Skönt att man inte är ensam om de tankarna. Ska vi bilda klubb? Sen tänker jag: det är nog bara för vi är fattiga just nu som vi inte blir gravida.. öhhh... Så funkar det ju inte heller intalar jag mig.. Man har en massa knäppa tankar usch. Mamma sa att det inte har med det och göra alls... Berättade lite som du om mina tankar... Förutom mitt ev. mf så har helgen varit ganska bra. Vill sluta blöda nuuuuuu!!!! kram tjejen!!!
  • Nork

mmmm, det kan nog vara hormonerna... Kollade på vänner innan och gavade så jag höll på att trilla ur stolen. brukar tycka att vänner är bra, men det finns ju gränser....
    Hade det tagit sig med en gång så hade jag ju aldrig tänkt såhär, så det är nog som du säger att det är så påfrestande att man liksom inte kan tänka klart längre. Men jag hoppas att det finns en anledning till att det inte tar sig direkt för oss. Men jag skulle bra gärna vilja veta den där anledningen.

Pyro pyret skrev 2008-02-11 19:13:10 följande:

Nork:Ingen kan ju berätta om det är rätt eller fel för dig, men alla förhållanden har ju sina upp och nergångar. Tror att sådana kännslor är vanliga när "inget händer" för det är så påfresstande att vilja, försöka och misslyckas gång efter gång. Sen tror jag det beror på vad det är som felar hos paret. Det kan ju va den ena, eller den andra eller en kombination av dem båda. Att byta partner känns som att spela black jack i Las Vegas. Man kan antingen ha tur och hitta någon som har de rätta fysiska kvalificationerna, samtidigt finns alltid chansen att man istället hittar någon som man får det ännu svårare att få barn tillsammans med. Därefter har du kvar det svåraste...att hitta någon som du vill dela ditt liv med....men som sagt, bara du vet vad som är bäst för dig, men jag tycker du ska se hur det känns om ett tag... kanske är det bara dina hormoner som spökar. Krya på dig, kram
  • Nork

Träningsåker du? Jag menar typ konståkning? Hoppas ryggen är bättre idag!!

Wilma00 skrev 2008-02-11 19:11:46 följande:
    aj ont i ryggen. Har inte åkt skridskor idag, brukar göra det på måndagar annars. Bara tittade på.. Min älskling åkte och var superduktig. *stolt* han började i år att åka typ. 10 ggr har han åkt. aldrig åkt när han var liten. så stolt. hihi.... dum jag känner mig.. haha... o aj min rygg... blä. känns som den ska vika sig i 90 grader.. buhu.. kram tjejer.
  • Nork

Wilma00 skrev 2008-02-11 19:11:46 följande:
    aj ont i ryggen. Har inte åkt skridskor idag, brukar göra det på måndagar annars. Bara tittade på.. Min älskling åkte och var superduktig. *stolt* han började i år att åka typ. 10 ggr har han åkt. aldrig åkt när han var liten. så stolt. hihi.... dum jag känner mig.. haha... o aj min rygg... blä. känns som den ska vika sig i 90 grader.. buhu.. kram tjejer.
  • Wilma00

nänä ingen konståkning här inte hihi. bara för skojs skull. Ryggen bättre men jag är dötrött idag suck...!! På torsdag får jag iaf reda på vad som är fel. Blödde lite till suck. kram.

Nork skrev 2008-02-12 20:36:04 följande:
  • Nork

Hmmm lite svårt att säga. Bör ha ÄL i helgen. Vi kör varannan dag nu istället. så jag hoppas att den metoden funkar . Mina ÄL tester är slut (eller jag har 2 st kvar, så dom tar jag nog när helgen börjar närma sig. Men annars kommer vi nog bara köra på, dom som vet säger ju att det ska funka.

oxle bo skrev 2008-02-08 16:50:55 följande:
    vad bra .vilken dag är du på?