• oxle bo

2008

hej,
    tänkte att vi kunde samlas här, vi som vill bli gravida!
    själv har jag försökt i några år, vi lyckades bli gravida, men det slutade i v20.

2008 ska bli vårat år!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 12:59
    här är våran lista:
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m29900321.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-02 22:45
    nya tråden hoppas vi ses där..

www.familjeliv.se/Forum-7-132/m31362089.html

• Svar på tråden 2008
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-02-28 18:38:30 följande:
    min brorsa är född på våffeldagen.. var så avis på honom för han fick våfflor på sin födelsedag. och kanelbullens dag är oxå en bra dag.. vi får träffa dom dagarna. hihi....
    Fettisdagen kanske man dock kan bli retad för.
    Våffeldagen är helt ok!

Att pricka in kanelbullens dag är lite för sent nu...tror inte det finns så många roliga dagar i nov eller??
  • Nork

jag är ett midsommarbarn!!! i år fyller jag på självaste midsommarafton!!! fast jag mår bra för det. mår väl sämre över att det är 29 man fyller i år... Vad tiden går. Har kommit på mig själv flera gånger det sista året att jag säger i stil med - Tja, det är väl ca 10-15 år sen jag var där. Då rä man ta mig f.n gammal!

Wilma00 skrev 2008-02-28 14:59:37 följande:
    jag tycker om att fylla i december... värre i januari ju då man inte har några pengar för man fick lönen för tidigt i december. nä sist vill jag hellre va än först. Månaden kvittar faktiskt. Blir bara så trött på att decemberbarn skulle va sämst utvecklade som vissa påstår.. blä. Det har ju inte med vilken månad man är född i!! Suckar på okunskapen. Sen finns det ju midsommar, kan inte va så skoj det heller.. eller semestermånaderna då alla e borta.. Eller 29 februari.. 14 februari... 1 april kan deffintivt inte va nnå höjdare.. Är du aprilskämt eller typ .... hihi.
  • Nork

Det är inte dåligt vad aktiva ni har varit!!! Det var ju flera sidor att läsa igen.

Ja, det var verkligen gulligt med kanelbullens dag!!

vi kommer oxå köra vidare som vanligt. har det inte tagit sig tidigare så undrar man ju varför det skulle ta sig denna gång
    Har nog ingen favorit dag. Men det skulle underlätta att den kom i maj, juni. då kan man vara hemma 2 somrar och sen slipper man köpa "mammavinterkläder". Men som sagt. det är ju tyvärr inget man kan planera.

kram på er

• bluebride

min sambo fyller på alla hjärtans dag, själv är jag född på s:t Patrics Day Skrattande

Längtar efter barn!
  • Wilma00

vad är st patrics day för nått?

bluebride skrev 2008-02-28 21:23:42 följande:
    min sambo fyller på alla hjärtans dag, själv är jag född på s:t Patrics Day
  • bluebride
    Wilma00 skrev 2008-02-28 21:47:29 följande:
    vad är st patrics day för nått?
    irlands nationaldag, inget speciellt i sverige i alla fall
    Längtar efter barn!
  • Pyro pyret

Självklart kan man få koncentrationssvårigheter och läs och skrivsvårigheter oberoende när man födds på året. Inom denna grupp ligger man också på olika utvecklingsnivåer som inte har samband med ens problem. Att jag kommit in på juristprogrammet och klara av detta så som övriga studenter (använder mig inte av den hjälp man kan få) visar just på detta dvs. att den intellektuella nivån som man ligger på inte är kopplat till ens handikapp. Det är säkert sådant som ni redan vet men jag vill förtydliga detta eftersom mitt tidigare inlägg kanske gav en missvisande bild då det verkar ha förväxlats med mina tankar om utvecklingen av tidigt eller sen födda barn på året. Jag ville bara ha sagt med detta att även om man kan klara av det man förväntas klara så behöver detta inte innebära att det är den bästa nivån för en.

När det gäller utvecklingen av tidigt och sent födda barn måste man ju dela upp de barn som har det lätt, och de barn som har det svårt inom de båda grupperna, och sen se om tiden man är född på har en skillnad inom den grupp man jämförs med. Vad jag försöker säga är att man inte kan kolla på enbart på den faktor att ett barn är sent eller tidigt född. Utgångspunkten måste vara att jämföra de tidigt födda som inte har det lätt för sig, med de barn som är tidigt födda och heller inte har det lätt för och sig. I motsatts till detta får man titta på de barn som har lätt för sig och som är födda tidigt på året, och jämföra dessa med tidigt födda barn som har lätt för sig och se om det finns skillnader där också?
    I detta avseende anser jag att det finns skillnader, men inte mellan den stora massan tidigt födda barn och sent födda barn för dessa är inte ens intressanta att jämföra.

• Wilma00

jag struntar i det.. Idag skiner iaf solen igen.. härligt..Ska iväg om en stund till bussen den går tolv så jag måste gå nu.. vi ses i eftermiddag.. kram tjejer hoppas på bebis oavsett vilken månad.

• Pyro pyret

Blev fel, skall vara så här:
    Utgångspunkten måste vara att jämföra de sent födda som inte har det lätt för sig, med de barn som är tidigt födda och heller inte har det lätt för och sig. I motsatts till detta får man titta på de barn som har lätt för sig och som är födda tidigt på året, och jämföra dessa med sent födda barn som också har det lätt för sig och se om det finns skillnader där också?
    I detta avseende anser jag att det finns skillnader, men inte mellan den stora massan tidigt födda barn och sent födda barn för dessa är inte ens intressanta att jämföra.

• Pyro pyret

Bluebride:
    Jag har firat St Patrics day några gånger, främst när jag varit i USA. Det är ju en jätte trevlig dag att fylla år på tycker jag. Men som du sa så kanske det inte så stort här i Sverige om man inte går till en Irländs pubb. Detta rekomnederar jag dock varmt, men ha på er nått i grönt den dagen!!!