• SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej flickor, nya & gamla i denna "tråd"
    Ska jag verkligen behöva presentera mig själv, IGEEEEN, för typ 11:e ggn..hihi, Ok!..I´ll do it!
    Sara, född 1982, mamma sedan -04, RESER jämnt, pratar bara engelska privat, STORT intresse i HÄLSA och skönhet. Har gått ner 50 kg ( alla frågar HUR, om jag gjort Gastric Bypass, stavas det så ? hihi, osv men svaret är ENKELT, jag har kämpat ENSAM, utan alla konstiga metoder som finns i vår värld, så säg inte att det INTE går, för FASEN att det gör, KÄMPA om ni vill nå ett mål för bättre livskvalite ) Jag TALAR för eget sunt förnuft och motion. Visst hänger skinnet även på mig, men då jag gick ner i vikt besökte jag aldrig ett GYM, utan GICK bort mina kilon kan man säga, varav allt löst skinn överallt.

Vi är ett gäng tjejer som hängt i min tråd i 2 år nu, och DET  är en WOW känsla, alla har haft ups & downs, men likförbannat så hittar vi åter till tråden och tar oss vidare på lagom nivå. Så sluta klaga på allt, LEV istället och gör något åt det som går att göras ÅT!...
    Tråden är öppen för att ge varandra support i livet, för att peppa varandra då det är tufft, för att berätta om våra dagar, mattips, träningstips, ( boktips..hihi ) mm!
    Jag började slutet av sept igen på allvar att ta tag i kroppen, då med hjälp utav HOPPREP och löpning, så nu hoppar många i tråden, KUL!!!...verkligen bra träning hemma för er som har svårt att komma ut på promenad/till gym/ löprunda.

Nu kör vi 3 månader till, nästa tråd kommer i mars, då är det snart sommar!
    Kämpa på tjejer! Fokusera på att måbra, det gör jag nu, och jag har aldrig kännt sådan här livskvalite! NÅGONSIN!

Puss på er! / S

Go girls
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 23:47
    Till er alla som vill/måste/försöker/har försökt/ gett upp osv med att gå ner i vikt:

SLUTA att sitta på läktaren och titta på erat eget liv, se till att vara mitt på plan och medverka, BESTÄM över erat liv.
    Har du verkligen bestämt dig för att måbra/gå ner i vikt/ sluta röka osv, ELLER; förhandlar du fortafarande och säger det för att det "Låter bra" ?

Jag kommer aldrig kunna hjälpa någon utav er, förräns NI HAR BESTÄMT ER, DÅ, kan man klara allt, innan dess kan jag tyvärr inget göra!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 18:09
    Hej Hej..En liten reminder:
    UPPSKATTA DET NI HAR, i livet, även små saker som foton av barnen, er favorit lampa, en god middag ni åt igår, era vänner, och lixom NJUT av det, för att MÅBRA
    SNÄLLA, jag säger det igen, LETA INTE EFTER FEL HOS ANDRA!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-27 23:48
    Man är kompetent då man kan behålla lugnet även då något går dåligt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-24 22:48
    Tjejer
    Nu är det mars
    NY tråd igen då jag är åter

Älskar er alla så mkt på ett litet vis

TACk för allas stöd igenom alla svåra tider i över 2 år, TACk....

PUSS

kämpa på
  • Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger
  • Tindra04

Ha ha SE! Du är för go du! Men jag gick ju på det!

I morse när barnen vaknade gick gubben upp och tog dem så jag fick sova en stund till. Men kontrollmänniska som man är så har jag liiiite svårt att slappna av. VET ju att han fixar det men ändå....Hm måste jobba på det tror jag.

Igår var jag ute och gick i en timme med vagnen i SPÖREGN! Shit vad det regnade och blåste! Nu regnar det här men det verkar inte blåsa lika mycket i alla fall.

Tindra 04 - Stolt tvillingmamma till Tuva & Elliot
  • kaksmulan

Hej vänner!

Jag ÄLSKAR min CT! Himlar vad jobbigt det är! Har nu kört två pass, den första mest bara för att prova och sen igår 20 min med ORDENTLIGT flås (totalt 5.5 km)! Såååå himla skönt i kroppen. Känner av lårmusklerna i dag men inte så mycket. Strechade ordentligt efteråt...

Idag är det scotertävling här på sjön! Byaföreningen har lite skoj och har anordnat en dragrace. Maken skall självklart vara med men han lär få jumboplatsen för vi har lungt byns långsammaste scoter! ha ha

Magda: kanske har lille A samma virus som min Felixen hade förrförra veckan. Då hade han 7 dagar med HÖG feber (mellan 39 och 40,5) och på slutet kom det också lite hosta och snorighet... Hoppas A blir bättre snart!

Evenstar: Ja, men då får du se till att det blir mer träning till veckan!!! Kämpa på tjejen!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • 6628

Tjing!

Kom in för en stund sen, från en promenad, ca 15 minuter. Törs inte gå längre än. Är rädd för att ryggen tar stryk. Men det kändes bra. Sonen cyklade med.
    Resten av dagen blir lugn. Sambon åker imorgonbitti, barnen ska till skolan/dagis o jag e sjukskriven. I 2 veckor. Som det känns nu, så tror jag att jag kan börja jobba nästa måndag. Tror inte jag pallar o sitta i 8 timmar än.
    Men det visar sig.

Ha en lugn kväll alla!

• Nillalalala

Hej!

Senaste veckan har jag ökat lite för mycket i vikt, men igår när jag (för tredje dagen i rad) tänkte göra chokladbollssmet och äta till kvällsmat så sa jag "stopp, varför tänker jag att jag vill äta det!?"... och det fanns ju inte någon mer anledning än att jag var sugen... så, jag lät bli och som en bonus så kommer det vara mycket lättare att låta bli även ikväll.

Kram

• MagdaA

nu behöver jag ER hjälp! Hamnat i en rejäl svacka. Har noll ork el energi, ingen "go" i kroppen alls! Dessutom har ju Alex varit sjuk sen i tisdags, är fortfarande sjuk, och all energi har gått åt till att ta hand om en extremt grinig pojke. Ingen egentid alls! Vill inte sitta fast i denna skit! Mår inte bra och trivs inte alls i den kropp jag har nu! Vill komma igång, tappa några kilon till och MÅ BRA!

Till på köpten så känns det som att jag också håller på att bli sjuk, öm i kroppen, ont i halsen och ont i huvudet

blä blä blä, gnälligt ego-inlägg! sorry.

Nilla: BRA att du sa stop! Om du hamnar där igen, tänk såhär, "Behöver bäbisen det här?!"

Jag funderat på att tänka lite så själv. Jag lagar egen BRA mat åt Alex, vill ge honom det bästa, inget onödigt socker, bara hemlagat, mkt frukt och grönsaker, jag borde ju ge mig själv lika bra mat, skippa all skit! Men det är så lätt att hamna i fel spår!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • J J

Magda: man får klaga ibland! Det är skitjobbigt att ha sjuka barn och då tänker man ju inte på sig själv i första hand. Du kanske får ta en "nystart" när Alex (och du) blivit friska. Försök att ta hand om dig själv så gott det går under omständigheterna.. försök att äta så nyttigt du kan och vila! du får ta dig en liten tankeställare och titta på dina fina bröllopsfoton, du fixar det!
    Jag märker själv hur viktigt det är med sömnen nu när man har en sjuk 2-åring och en 2 veckors som ska ammas 2-3 ggr/natt.. dessutom varit själv med dem två nätter. Är skittrött just nu och har huvudvärk.. så nu dricker jag en massa isvatten, ev. tar jag en dusch ikväll och sedan tidigt i säng. Kan Micke ta hand om Alex på kvällen te x så du kan gå lägga dig tidigare för att sedan gå upp när det behövs? då får han ju ändå sova på natten om han inte brukar gå upp? vet inte hur ni delar upp nattvak o sånt..

Här har vi en 2-åring som börjat förstå att lillebror är här för att stanna och fått såna raseriutbrott idag.. usch.. tar på krafterna! Vet inte hur man ska handskas med sånt..

dagens middag: lammfärsbiffar med bl a färsk basilika o persilja, fetaost och till det fk-bulgur med avocado och tomat.

Elias & Elliot- mammas älsklingar!
  • MagdaA
    JJ: Alex somnar normalt vid 20 så kvällarna är eg inte något problem. Han vaknaräter 1 gång på natten. Micke går och gör välling medan jag byter blöja, sen ger vi honom flaskan i sängen där han somnar om själv sen. Ibland vaknar han några fler gånger men då ger vi honom tutten bara.
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • SvenskEngelsk

JJ
    Impad av er goda middag! YUMMI!

Så, NU har jag gått av att ha jobbat 15 dagar i rad ( inkl de nätter jag jobbade, kurser, vak ), HELT slut i kroppen, så idag blev VILODAG om man nu kallar det så fast man går KM på jobbet, dit, hem, med boende ute osv...Känner mig frusen och huvudvärk! SNAAAAAAAART är min väntade ledighet här! Så som jag kämpat med gym mm, SÅ skönt, Imorgon bär det av till favvoplatsen igen, GYMMET....kommande vecka: Gym månd+tisd + torsd, då kommer ju mannen med..:)

Idag var jag på modelcasting, Bailey var med me....minst 400 pers där på stadshotellet i stan, sååååå kul och verkar lovande,...:)

magda: man vill ju nu bara säga: MAN MÅSTE FÅ HA DOWNS FÖR ATT FÅ UPS, Men, just nu kanske du behöver känna att du VILL ner några kilon, och som du vet så väl, så gör ingen annan det åt dig, så andas ett tag, försök ladda batterierna, och kör på igen, MEN, vila inte för många dagar, det blir bara svårare att ta tag i kragen igen, utan ha max 2-3 dagar då det går segt, MAX 1 vecka.....Gå ut och gå FAST du INTE VILL! Skit i om det bara blir 2 km, men sen när du väl går ute, så kanske du känner YES....jag går nog mer än 2 km, det är ju MÅBRA jag vill....
    Men, tänk också efter, att KNOPP och KROPP måste samarbeta för att få en fungerande HÄLSA, inte bara fysiskt!!!!!!! Hälsa kan även vara att läsa en bok, ha ett gott skratt el så, hälsa är en sak för mig, och en annan för någon annan!
    MEN, försök , ryck upp dig!....
    Du kan om du vill!

Nu ska jag ta ett varmt bad då jag inte har B, jobbat kväll ju och då e han hos pappas och lämnas på dagis tills lunch imorgon! ÄNTLIGEN får jag en rejäl UTVILANDE fm, sömn + frukost följt utav gym, sen förmodligen laddad att träffa vänner jag ej hunnit se på månader fast vi bor 10 promenad iväg!!!

KRAM!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger