Inlägg från: SvenskEngelsk |Visa alla inlägg
  • SvenskEngelsk

saras måbra-tråd keeps going stronger

Jasså Emma..Vartdå???

Precis gått 4km med vagnen..skönt!
    Blir bara en tallrik lättfil nu sen kaffe!

Så idag hopp 1300st
    sen denna promenaden

Imon GYM igen om jag orkar
    så satans med folk månd kvällar, men Bailey ber mig att åka dit, Nicke har köpt nya disneyfilmer till lekrummet..hihi! Bossen där!

Ha en bra kväll + vecka

• SvenskEngelsk

Hej från en MENS Sara....BLÄRK!
    I hate it...men samtidigt då jag känne rmig så hemsk o ful kände jag tacksamhet för att MENSEN gör att de flesta av oss kvinnor KAN bli med dessa underbara barn, så LITE mindre ful kände jag mig då..hahaha!

Min dag: Vaknade 05.40, iväg med sonen till dagis, till jobbet i ÖSREGN, inte kul med cykel, jobbade till 16, men tog en timme ttf så slutade 15, hämta sonen, möta mormor på stan 3 km längre bort, Bailey överlycklig att träffa henne, var ju en vecka sedan sist...( det är LÄNGE för oss ), dem går till biblioteket sen hem till min mor, och jag chillar genom storgatan med mina grymma Nikeair från NYC i famnen ( hon ska till gymmet lixom..hahaha..SÅ STOLT ), tränade styrka, rejält för tri + biceps idag....Sedan är det ju måndag, vilket innebär sjukt mkt människor på gymmet, så jag hann hoppa på ett löpband, och hann springa 1.5km innan alla motionsredskap var upptagna, och jämte mig kom en assnygg man, gjorde ju löpning mkt mer intensiv då lilla jag ökade tempot och svettades på mina 4km!...YAY!!:..Så mkt lättare det blir då det är folkat där...en fm med tomt i gymmet är så segt!...

Sen hem till mor min, mös lite med henne + Bailey, sen KÄMPA hem uppför alla backar i regn, nu hemma, ätit kvällsmat, lättfil med nötter, russin, linfrö + flinfor, 1 rostat osötat macka med light pastej + saltgurka, ( ladda med extra järn nu vid mens då järn åker UR kroppen och jag känner enorm trötthet )

ha en kanon kväll!
    ja hoppas ja mår bättr eimon och e UTAN mensvärk!

• SvenskEngelsk

Grattis Magda!!!!

6628: Som alla andra säger

Dem flesta gör felet att med situps dra i nacken, eller hålla bakom nacken, fel fel fel...På gymmet finns ett redskap för just magen och situps, där man inte KAN hålla bakom nacken, och OJ, jag har lixom fått magmuskler....Där under allt lösa skinn finns några muskler nu..:)haha!!

kaya:
    jag LIDER med dig...helt ärligt
    Så jobbigt och tar på ens psyke att inte ha arbete, MEN CREDITS till dig som KÄMPAR och söker, många ger upp och det är tuffare ju längre man vart hemma att nånsin komma tillbaka i arbetslivet!

KÄMPA på girl!!!.....U´ll get a job soon! Önskar ja kunde sparka över all tur jag alltid haft med jobb...
    KEEP FIGHTING!

• SvenskEngelsk

Hej Tjejer
    Snabb rapport
    vart på livets BÄSTA föreläsning idag och HÄLSA!
    YAY!!!!!!!!!!!

Sjukt va intressant och SJUKT va galet duktig jag tycker att jag är då SÅ mkt stämde in på mig, och mitt förflutna med viktnedgång och sunt förnuft!

berättar mer ikväll
    hinner inte nu!!!!!

Ps, ja ska göra min andra tatureing nu i feb, I CANT WAIT!
    finns inget snyggare än tatuering på fina kroppar!

• SvenskEngelsk

Annelie
    Funkar ej för mig
    kommer ju bara upp typ st'äder.....prickade växjö, sen nästa var ju typ 5 mil bort...hmmmmm

Måste man vara medlem för att få sin egen joggrunda hur lång den är?

• SvenskEngelsk

Morning
    NU ska jag köra utan godis/kakor fram tills vi åker till Stlm första rundan i år, 7:e feb!

Nilla: Jag skriver aldrig tidpunkter mm i min blogg....Mest hur dagen har kännts...
    Slarvat mkt sista tiden och är trött på det, fast jag verkligen tränar bra!
    SÅ jäkla tydligt om jag slarvat med mat under dagen, då kan ja lixom tömma skåp + skafferier hemma på kvällen
    DET måste SARA ta tag i !!!

GYM nu snart innan jobb

KRAM

• SvenskEngelsk

Åter hemma från gymmet
    Sprang efter styrkan, 4km ,löpning och 35 min styrka , Känns skönt att ha ökat i hantlar , de maskinerna ja kör mm i vikt!

Ställde mig på vågen där idag med, har dock fått mens i måndags ( ingen ursäkt alls iof ) men vågen visade 0.5kg + sedan jag vägde mig sist, ca 4 veckor sedan, känns HELT jäkla Ok faktiskt,  för jag har ätit GOTT och herregud, levt livet matmässigt sedan julafton, fast tränat varannan dag på gym + hopprep de andra dagarna el powerwalks!

Målet är ju att ligga där jag ligger - 1kg ca, men kan inte styra över dte just nu då min kropp verkligen bygger upp muskler just nu! Så att gå NER när jag unnar mig MKT mer än jag nånsin gjort på 3 år ( 3 bitar semletårta på personalmöte, morotskaka ja bakar, lättfraiche ist för minifraiche, massa nötter, lösgodis, ja, you name it ) kan jag inte räkna med!

Att hitta en balans är viktigast för mig i livet nu. Och "drömmen" är ju att väga typ 67 kg, MEN, är det MIN kropp? jag ville ju väga 100kg då vågen visade 119, sedan ville jag ju drömma mig fram till att KUNNA ha stl 44 på VANLIGA h&m och inte på BiB, NU, när man har stl 38 och vmåste nog "lilla" Sara inse, att vikten VERKLIGEN kvittar, bara en siffra, men visst, att ligga UNDER 70 ska jag klara av,
    Så dags att sluta svulla på kvällarna och äta regelbundet!

Nu har ja förberett kvällens matlåda ( middag )
    FK linguine med en kycklingfile tomat/matlganingsgrädde pastasås + en MASSA vitkålssallad som ja gjorde nu

Ha det så bra tjejer!

• SvenskEngelsk

Hej tjejer
    Innan man hittade hit
    eller, inte haft tiden att leta riktigt heller

Vaknade imorse kl 08.20, mamma sov över och dem sov så jag smög mig ut, gick 5 raska km i REGN o vind kan jag lova, sedan handlade jag frukost på vägen hem, lättfil, mjölk och ägg till dagens lunch som blev FULLKORNSDINKEL baconpannkaka....Typ ugnspannkaka!....YUM!

Nu lagar jag middag, köttbit, kokt potatis, majskolv + skysås med en skvätt matl grädde i!
    MUMMA!
    Gått till stan och hem ikväll / em med, Bailey cyklade och jag gick...hyrde nårra filmer....

kraaaaaaaaaaaaaam

• SvenskEngelsk

Pussgurka
    jag är här!!!
    krev innan ikväll med ju....

Sett den Vita massajen nu på dvd, läst böckerna och blev galet förtjust!

Imorgon bär det av med sonen till gymmet, sen är det jobb fre + lörd kväll + sönd dag...BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Jobbat 5 av 6 helger nu, för spräckt mina lediga helger med att gå in vissa delar av helg för få nån extra slant + extra timmar som vi får då...Sen nästa fre jobbar jag natt....SEN; ska Sara ta det lugnt, vara i Stlm 4 dygn osv!

Mums, MIddagen var mums, och efterätten likaså! GB lightglass med VARMA hallon + hackade nötter on top!
    YAY!

Sen salta pinnar till filmen + den SISTA choklad nötfruktbollen ( min son älskade dem så ....men räckt sen innan jul iaf ca 20 st!

Kaya: Ja, känslan att gå innan alla andra hemma vaknar, gör att dagen blir UNDERBAR, TROTS allt jäkla regn det var, frukosten smakade underbart ( fast jag åt äckligt SURDEGS osötat fullkornsbröd )..haha!

Tänkte hoppat hopprep ikväll, men för lat, gått 5 km imorse, sen 5.5km i em i lugnare tempo dock, RÄCKER!

Längtar efter gymmet, får en rejäl kick där! Känner mig SEG nu dock, hoppas ja e sugen imon...är jag INTE sugen att GYMMA imorgon, så går jag ist, och kör GYM lörd+sönd, innan resp efter jobb!....B är ju hos pappan ändå då !

GODNATT mina skatter

Och Pussgurkan
    DU VET BÄTTRE ÄN SÅ!

INTE väga dig som du håller på....och olika tider på dygnet? Det har jag lärt mig för längesedan, det kan ju skilja 1-2 kg från morgon - kväll osv...och det SKA Ju göra det , man äter, dricker osv osv osv osv osv

Släng ut dumma vågen, jag har ingen i hemmet längre..sååå skönta tt inte vara vågberoewnde och nu kunna acceptera den siffra de visar även om det är +

GODNATT IGEN!!!

• SvenskEngelsk

Snödroppen
    KLART du får vara med oss!!!

Välkommen

Hojta om du vill ha nåt spec råd / tips!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger