• Sofiko

Alla utlandsföräldrars snacktråd 2

Hej alla utlandsföräldrar!

Nu är det dax for en ny tråd da den gamla "gick ut". Denna tråd ska vara för oss mammor (och pappor) som bor utanför Sveriges gränser där vi kan snacka om allt mellan himmel och jord! Skriv på!!

Länk till gamla trådar: www.familjeliv.se/Forum-3-45/m22488759.html
                                     www.familjeliv.se/Forum-3-45/m25824791.html

Kram

Sofia
    Stolt mamma till Erik 070513
  • Svar på tråden Alla utlandsföräldrars snacktråd 2
  • Sofiko

Har kommer en ny trad da den gamla stangdes. Jag var sent ute som vanligt sa jag hoppas alla hittar hit utan en lank i den gamla traden. Ja, det ar sa det kan ga om man inte sover ordentligt .

Oj, vad tiden gar! Jag kommer ihag nar jag startade traden for utlandsgravida och nu sitter jag med en son pa 8 manader. Erik vaxer sa det knakar och har redan 5 tander. Han alskar att ga nar man haller honom i handerna men gillar inte att forsoka krypa. Sitter mest och leker pa golvet eller "sjunger" med mamma. Jag lagger in en bild fran igar for att visa hur stor han har blivit. Det vore kul om ni andra oxa gjorde det.

Stolt mamma till Erik 070513
  • MrsFreckles

Hittade hit med!

Bild pa Maya 3 manader, tycker hon har blivit sa stor med. Forsta flygresan till Sverige pa lordag!

• siesus

hej igen!!

Ja visst växer de som ogräs!!! Min Maya e snart 8 månader och ett riktigt litet bustroll!!! Hon är mäkta stolt över sina tänder, alla 6, och gnisslar o har sig....
    Jag brukar lägga ut små videosar till familjen på youtube, om ni vill kolla på henne;

www.youtube.com/profile

Kan meddelas att alla tycker det är jättekul att få hänga med i hennes utveckling, roligare än bilder.

Vilka söta bilder förresten!

• MrsFreckles

siesus: vad roligt - vår Maya har också en sådan där jumperoo och hon älskar den! är lite liten än men får sitta några minuter då och då!

• lottizm

vilka sötnosar!!

min skrutt är redan 16 mån och väldigt stor, har ett rejält humör och börjar prata lite nu, jättekul!

vi är på besök i Sverige nu, det är hur stressigt som helst med besök hit och dit och så har jag börjat plugga igen så det är verkligen mycket. ska ha föreläsning nu och min pappa och hans sambo ska vara barnvakt men det går sådär, dom klarar inte av mitt lille vilddjur så bra

• Hëllef

Hej på er och alla söta bebisar! Helt otroligt att alla har blivit så stora. Ebba blev sex månader i söndags och kämpar fortfarande med ålandet.

I helgen var vi på bröllop och lämnade bort Ebba för första gången. Det gick jättebra och Ebba bara älskade tjejen som var barnvakt. Skönt att veta att det fungerar även om det nog dröjer ett tag till nästa gång. Nu ska vi bara hålla oss hemma, har varit ett fruktansvärt flängande under hösten och julen. Ebba har redan flugit åtta gånger

• Granada

Hej pâ er! Vad fina bebisar! Och jo de växer sâ det knakar! Alonso har var pâ sex-mânaders kontroll; 74cm lâng och 9,6 kg. Hmm, har köpt höstkläder pâ rea i storlek 86...undar om han kommer kunna ha dem?? Vad drar era i storlek? Har inte plustjänst men har uppdaterat fotona pâ min sida!

• Hëllef

Granada: Vad fin han är - så mörkt hår men ändå så blå ögon.

• tulpaner

Har inte hängt med i de tidigare trådarna. Vart bor ni? Vi bor i Österrike och fick en liten Hanna i somras, nu 6 månader gammal. Besökte Sverige för första gången över jul.

Svar på tråden Alla utlandsföräldrars snacktråd 2