Granada: Jag kanner igen mig lite i din situation. Jag forsoker gora det mesta gallande Erik "the Swedish way" och det "narras" en del. Bl.a det dar med bilbarnstol. Jag vagrar t.e.x att aka taxi med Erik da man ej kan ha bilstolen med sig. Min man forstar mig men tycker att jag overdriver ibland. Men for mig gar det inte att kompromissa om sakerheten. Nu har vi ett litet problem gallande bilstol. Vi fick en jattefin och EU-godkand bilstol av min mans jobbakompisar som ar fran 9kg och upp. Problemet ar att den ar framatvand. Jag har last alla rad i Sverige dar det ar rekomendationen att ha barnet sitter bakatvant fram till 3 ars alder, och Erik ar ju bara 8,5 manad. Nu sitter han i babyskyddet, men det borjar bli litet och racker endast till 13 kg. Mannen vill satta in nya stolen medans jag kraver att Erik sitter i bakatvanda babyskyddet tills han ar over 13 kg eller for lang for det.
Angaende att kanna sig deppig sa har jag oxa haft manga nere-dagar. Jag kan oxa kanna mig lite isolerad da det ar svart att ta sig nagonstans har och det finns inga oppnaforskolor. Jag ska ta och kontakta en internationell barngrupp nar vi kommer hem fran Sverige samt aka till svenska kyrkans barntimme. Men problemet ar igen att komma ivag. Jag har inget korkort och att aka kommunalt ner till Pereaus dar kyrkan ligger tar ca 2 timmar. Ja, ja, jag tanker att det blir battre och att det bara ar jag sjalv som kan gora situationen battre for mig. Det sporrar mig lite! Kram pa dig och hoppas du far en bra dag idag!