Valkomna ska ni vara, ni nya utlandsmammor!
Granada - ja den har veckan for ett ar sedan gjorde jag mitt forsta UL, sa haftigt!
Varen har kommit till London efter en kall pask. M fyller 6 manader pa fredag, redan...vad tiden gar. Kommer ihag att nar jag traffade min kollegas 6-manaders nar M var nagon manad sa tyckte jag det var en jattebaby, kunde inte fatta att M skulle bli sa stor och ja, nu ar hon det och fortfarande en bebis..men ocksa en liten flicka med personlighet! Hon kan sitta sjalv nu i flera minuter men vanda pa sig ar inget for henne
Har nu registrerat M pa 3 dagis, vantelistor pa alla, billigast ar motsv ca 460 kr per dag
Men det far ga, far ju spara in pa all lyx kannse det som. Trivs sa bra med att vara mammaledig, har traffat sa manga trevliga mammor ocksa. Fast ska nog bli lite kul att komma tillbaks till jobbet ocksa i aug/sept - har nu ansokt om deltid den forsta tiden och sk childcare vouchers (skatteavdrag for barnomsorg).
Lite kul, satt och fikade med nagra mammor idag och vid bordet bredvid satt en familj med ett barn. Vi borjade prata och sa kom det fram att pappan (britt) hade bott i Sverige i 8 ar och borjade prata svenska med mig, hans fru var portugis, men uppvaxt i Sau Paulo, precis som min man! Gillar sadana sammantraffanden och en av anledningarna jag gillar London sa mycket anda, alla dessa familjekonstellationer
Har ocksa traffat en mamma som ar britt men med italiensk pappa, gift med en svensk med spanskt pabra!
Ha en fortsatt skon kvall!