• Anonym (undrande)

Är detta hög årsinkomst?

Är en årsinkomst på 170 000 (innan skatt) mycket eller lite?

• Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?
  • Anonym (ajaj)

Oj, det blev lite tokigt där...

Ja, jag äter kött till frukost ibland. Oftast blir det dock kokta ägg mosade med bregott. Inget bröd eller flingor, så lite kolhydrater som möjligt för att må så bra som möjligt.

rött och guld skrev 2008-01-30 00:37:11 följande:

Anonym (ajaj) skrev 2008-01-30 00:36:11 följande:
    jag äter då inte kött till frukost gör du??
  • Anonym (ajaj)

Nä, bröd , pasta ,potatis, mjölprodukter går bort.
    Jag äter ibland en köttbit eller en köttfärsbiff till frukost, det står man sig länge på. Oftast ägg dock.

stiletto skrev 2008-01-30 00:41:52 följande:
    rött och guld skrev 2008-01-30 00:37:11 följande:
    tror hon tänkte i form av pålägg på frallan.
  • Anonym (ajaj)

För övrigt så är 170000 ingen hög inkomst. Men allting är ju relativt...

Natti

• stiletto
    mjukisvicki skrev 2008-01-30 00:34:01 följande:
    jag drar med in ungefär de summorna men jag lever själv. vi lever gott men jag har ett förflutet som gör att jag har en del skulder. och är man ensamstående så har man inte så jätte stor chans att få ett lån på en mille. jag har med råd med en bil men har just nu inte råd att lägga en handpenning. alla behöver starta någonstans och det är det jag håller på med nu. visst är det smart att köpa lite dyrare för att slippa så hög avgift men kan man inte göra det så får man antingen skita i att köpa eller köpa lite billigar med dyrare avgift. det jag försökte säga är att även om en miljon lätt kan försvinna så är det ändå mycket pengar. 10k är mycket pengar. om man inte har några
    håller med fullt ut!
  • camas
    Anonym skrev 2008-01-30 00:05:52 följande:
    Nä, de var ju synd. Men varför uttala dig som du gör om de som faktiskt gjort det? Bara att gratulera dem ju!
    jätte kul för de som gjort det men jag kan ju bara uttala mig om mig själv... och jag har inte gjort det...
    Filip 4170g. 041227 och BF 080319
  • anneliesb

Förstår inte rikigt diskussionen som har uppstått, men nej dte är ingen hög inkomst, förstår inte hur den kan vara så låg ens, men det kanske är en fantasisumma?

• Anonym

nej, det är låg inkomst. Ungefär så mycket har jag, anneliesb, det är inte så svårt att få...

• anneliesb

Kanske om man är väldigt ung iofs...

• Anonym

nej, jag är inte väldigt ung heller. Du behöver inte förutsätta massa saker.

• anneliesb

Jag jobbar själv i ett lågavlönat vårdyrke, det är därför jag undrar...

Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?