• Anonym (undrande)

Är detta hög årsinkomst?

Är en årsinkomst på 170 000 (innan skatt) mycket eller lite?

• Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?
  • ming

170 000kr/år innan skatt är ju inte mycket. Tror inte ens att det är medel, det är ju inte ens 10 000kr/mån EFTER skatt ju.

• ming
    ming skrev 2008-01-30 17:48:08 följande:
    170 000kr/år innan skatt är ju inte mycket. Tror inte ens att det är medel, det är ju inte ens 10 000kr/mån EFTER skatt ju.
    Eller ja, man kanske ska ta hänsyn till vad det är för slags jobb, hur gammal ts är och hur många % arbetet är på.
    Jag hade tex ett jobb precis efter gymnasiet där jag tjänade "skitmycket" pengar, minst 8000 spänn efter skatt varje månad. För mig som 19 åring kändes det ju ganska mycket, och dessutom var det bara halvtid (med mycket OB-tillägg), så egentligen var det ju faktiskt ganska bra, även om jag aldrig skulle klara mig på det idag.
  • Linnea84a

jag tjänar 260,000 per år så 170 e ej mkt iaf inte på heltid=)

• Anonym

jag skulle lätt klara mig på 8000 så det är ju väldigt varierande...

• jennie ellie

Överleva ja, det kan man kanske men det är ju ingen summa att försörja en familj på

Anonym skrev 2008-01-30 18:26:39 följande:
    jag skulle lätt klara mig på 8000 så det är ju väldigt varierande...
  • bebbe2008

Låter inte alls högt tycker jag.

• uniMog

väldigt lite.

Why are vampires always so stupid?
  • systersandra

Jag tycker den är låg om den är baserad på en heltidstjänst. Jobbar du 50% är den hög. Så det har ju med hur mycket man jobbar att göra.

• bebbe2008

Orkar inte läsa igenom hela tråden... Har ts berättat något kring hur gammal hon/han är, utbildning, om det är heltid/halvtid eller liknande?

Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?