• Anonym (undrande)

Är detta hög årsinkomst?

Är en årsinkomst på 170 000 (innan skatt) mycket eller lite?

• Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?
  • Anonym (ajaj)

Du sa att ni kommit överens om hur ekonomi ska vara.
    Det går inte ihop med att du säger att han inte vill ha halva hyran.
    Det innebär i såfall att du inte vill betala halva hyran, annars är ni ju inte överens?!

rött och guld skrev 2008-01-30 00:20:40 följande:

jennie ellie skrev 2008-01-29 23:50:32 följande:
    ja, men han vill ju inte ha det!! vad ska jag göra då??
  • rött och guld
    Anonym skrev 2008-01-29 23:50:33 följande:
    Well, du vill verkligen inte fatta va? Vi försöker förklara på lågstadienivå:Om du bor i en hyreslägenhet så betalar du hyra för drift och slitage mm. Det innebär inte att du äger den när du flyttar därifrån.Betalar du hyra till din sambo är det av samma orsaker men innebär inte att du har rätt till halva om ni separerar.Förstår du?Det handlar ju egentlgen bara om hurvida man vill känna sig självförsörjande eller inte. rött och guld skrev 2008-01-29 23:45:21 följande:
    och vad i h'veye är det ni inte fattar+ hsn vill ej ha pengar
  • Anonym (ajaj)

Ber om ursäkt, jag trodde det var en skada som uppkommit på senare år.

rött och guld skrev 2008-01-30 00:22:17 följande:

ja.min mamma drack under hela graviditeten, då blir man skadad.
  • stiletto

Men om rött och gulds sambo inte vill ha hennes del av hyran och det är okej med henne så är de ju överens. Alla par har väl sina överenskommelser. Det är ju inte så att hon vägrar betala hyran, eller hur?

• rött och guld
    Sundance76 skrev 2008-01-29 23:53:30 följande:
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:41:49 följande:
    Du är ju nästan komisk med tanke på att ekonomi är ett STORT intresse som du skrivit tidigare. Jag vet visserligen inte vilka räkningar du har eller var du bor, men man behöver försäkring på lägenheten och på sig själv (kostar pengar), är du ärlig så betalar du TV-licensen som är på nästan 2000:-/året. Med tanke på att du inte har några andra utgifter än räkningar räknar jag med att du går till jobbet eller är arbetslös - annars kostar det också (pengar om jag skall vara tydlig). Om du inte är naturist så lär du behöva köpa kläder emellanåt (second hand kostar också - pengar)Å andra sidan skulle jag också kunna bo gratis, äta gratis, sluta jobba och ha det riktigt naturnära ute i skogen under ett vindskydd - alltså ingautgifter alls.
    försäkring på lägenheten-hans lägenhet så den står givetvis han för.tvlicencen-hans tv,dator-han betalar.
    nä, jag är visserligen arbetslös men i göteborg går det bussar varje kvart så ett busskort kostar 400kr/mån.

vad är problemet? verkar som vissaa inte kan räkna..

8.000in
    4.000 sparande
    2.000 räkningar
    ------------------
    2.000 kvar till mat och övrigt.

visst kan jag välja att ej spra nåt,men det vill jag inte...
    kläder har jag och mat på bordet har jag varje dag.
  • rött och guld

alla gör som de vill.
    punkt.

• rött och guld
    stiletto skrev 2008-01-30 00:19:49 följande:
    rött och guld! en fråga, är inköp av typen toapapper, tvättmedel,diskmedel, schampo, balsam, deo, bindor, tamponger o dyl inräknat i de 460 kronorna?
    nej det är endast köttet för 460kr.
  • Anonym (ajaj)

Om du läst hennes tidigare inlägg i frågan så anser hon sig inte behöva betala ett öre i hyra eftersom lägenheten (BR) inte är hennes. Hon har varit riktigt bestämd på den punkten och inte alls förstått att man brukar dela på hyran, att den har inget med ägandet att göra.
    Nu låter det mer som att sambon inte vill ha några pengar.
    Hon ändrar sina uttalanden lite då och då.

stiletto skrev 2008-01-30 00:26:38 följande:
    Men om rött och gulds sambo inte vill ha hennes del av hyran och det är okej med henne så är de ju överens. Alla par har väl sina överenskommelser. Det är ju inte så att hon vägrar betala hyran, eller hur?
  • rött och guld

Anonym (ajaj) skrev 2008-01-30 00:19:28 följande:

Ingen bra kost det där... bara en massa kolhydrater. Äter du så jämt så blir det inte länge förrän du får diabetes.rött och guld skrev 2008-01-30 00:14:37 följande:
    kött är inte kolhydrater.
  • rött och guld

Anonym (ajaj) skrev 2008-01-30 00:23:13 följande:

Du sa att ni kommit överens om hur ekonomi ska vara. Det går inte ihop med att du säger att han inte vill ha halva hyran.Det innebär i såfall att du inte vill betala halva hyran, annars är ni ju inte överens?!rött och guld skrev 2008-01-30 00:20:40 följande:
    vi är överrens om att det är hans lägenhet och att jag EJ ska betala halva hyran!!
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?