• Anonym (undrande)

Är detta hög årsinkomst?

Är en årsinkomst på 170 000 (innan skatt) mycket eller lite?

• Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?
  • Anonym (123)

rött och guld skrev 2008-01-30 00:14:37 följande:

jodå visst gör jag det.jag äter havregrynsgröt, hemmabakade frallor och mjölk och kräm.varför undra du?
  • Anonym (ynkligt)

Hon beskrev allt i en gammal tråd, hon och killen delar på en dl okokt pasta/ris mm för att de äter inte mer. Honsa sig även ha 12% ränta på sina parpengar för att hon var så ekonomisk och att flera kända ekonomer stödde hennes sätt att resonera.

Hon tänkte så att om hon hade 6% ränta på sitt sparkonto och killen 6% på sitt då sick de 12 % ränta på sina pengar. En hel tråd var vansinnig på henne och hur bakvänt hon tänkte om ALLT men hon maler på

mmonika77 skrev 2008-01-30 22:49:33 följande:
    Det stod enbart kött. Men pasta, grönsaker och sådant var inte inräknat då klarar man ju inte sig på 460 kr. Fattar inget gör jag .100 gram köttfärs per måltid det äter min son som är 4 månader... jag förstår inte hur man kan överleva på det som vuxen.
  • Arga Klara
    Svar på #412
    Ja det kommer jag ihåg. Sorgligt.
  • Trialanderror

Nej det är riktigt riktigt lite... Jag får in mer på mitt hobby företag som jag lägger ner max en 1-2 månder om året på.
    Skulle inte gå upp för den summan.

• Anonym (123)

Anonym (ynkligt) skrev 2008-01-30 22:56:25 följande:

Hon beskrev allt i en gammal tråd, hon och killen delar på en dl okokt pasta/ris mm för att de äter inte mer. Honsa sig även ha 12% ränta på sina parpengar för att hon var så ekonomisk och att flera kända ekonomer stödde hennes sätt att resonera.Hon tänkte så att om hon hade 6% ränta på sitt sparkonto och killen 6% på sitt då sick de 12 % ränta på sina pengar. En hel tråd var vansinnig på henne och hur bakvänt hon tänkte om ALLT men hon maler på
    Äntligen någon mer som kommer ihåg det. =)
    Och innan det vad det väl en tråd där samma människa sade sig vara ekonomiskt oberoende.
  • Arga Klara

Ja, och tycker att alla kostnader som inte är räkningar inte heller är utgifter.

• Anonym (123)

Det är bra att det finns underhållning på annat håll än tv..

• jennie ellie

JA! Fackavgiften som drogs på lönen innan utbetalning röknades inte som en utgift... Vad säger man om det? Lägg in hyran på auto giro så minskar utgifterna med...

• sniwa

Ja, Rött och guld tänker inte som någon annan här... Men hon menar säkert väl och vill gärna ge råd och tips.
    Men så blir det knasigt eftersom hon - i våra ögon - tänker helt bakvänt.

• camas
    jennie ellie skrev 2008-01-30 23:11:42 följande:
    JA! Fackavgiften som drogs på lönen innan utbetalning röknades inte som en utgift... Vad säger man om det? Lägg in hyran på auto giro så minskar utgifterna med...
    cool så alla autogiro betalningar jag har räknas alltså inte som utgifter... fan va häftigt Flört

så egentligen så räknas inte mina försäkringar mm som utgifter... hmm fränt... Skrattande
    Filip 4170g. 041227 och BF 080319
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?