stiletto skrev 2008-01-29 23:52:50 följande:
Kan ju vara mer värt att köpa en lite dyrare br med lägre avgift. Man får oftare lägre månadskostnad om man gör så. Dessutom kan man ju påverka lånedelen om nu en miljon skulle ramla in på kontot en avgift blir ju aldrig lägre. Sitter själv och letar efter br (3-4:a)och det är inte mycket man får för 200 000kr någonstans i västerås, det går att finna men då ser de också ut därefter, som skit. Men en etta går ju defintivt att hitta utan problem.Jaja, nog om det. För mig är 170 000kr/år lite men jag skulle ändå klara mig bra eftersom jag inte har någon familj att försörja. Huvudsaken är väl att man tjänar in de pengar som behövs för att man personligen ska känna sig nöjd med sin livsstil. Själv vill jag ha så pass mycket pengar att jag kan äta bra och näringsriktig mat utan att behöva äta samma sak flera ggr/månaden. Att jag har råd med en fungerande bil som inte riskerar att gå sönder närsomhelst, att jag har råd att lägga en summa varje månad till pensionen, att jag klarar av en plötslig tandläkarräkning, att ha råd att roa mig ibland (bowling, konserter, bio, restaurangbesök), ett fräsch boende och en utlandssemester varje år plus lite(?) shopping . Jag drar just nu in ca 200 000/år och sambon ca 270 000 och vi lever väldigt gott.
jag drar med in ungefär de summorna men jag lever själv. vi lever gott men jag har ett förflutet som gör att jag har en del skulder. och är man ensamstående så har man inte så jätte stor chans att få ett lån på en mille. jag har med råd med en bil men har just nu inte råd att lägga en handpenning. alla behöver starta någonstans och det är det jag håller på med nu. visst är det smart att köpa lite dyrare för att slippa så hög avgift men kan man inte göra det så får man antingen skita i att köpa eller köpa lite billigar med dyrare avgift.
det jag försökte säga är att även om en miljon lätt kan försvinna så är det ändå mycket pengar. 10k är mycket pengar. om man inte har några