Inlägg från: jasminen |Visa alla inlägg
  • jasminen

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Bessie:
    GRATTIS på 30-årsdagen!!!
    Hoppas du får en verkligt fin dag med god mat och trevligt sällskap

• jasminen

Morning!

Systeryst:
    Skoj att se av dig!

Tinna:
    ja hon ser ju verkligen gammal ut NOT!
    Håller tummarna för att det bara var ipren som gjorde det,lät ju litet så.

Jojja:
    Ni ska köra försiktigt!!Och ha så skoj
    Han såg verkligen prickig ut stackaren Hur är det nu?Det borde ju börja vara över nu.

Malin:
    Åååh,så sött

Nu kom maken och ska sparka igång litet förrådsrumsstädning..Pojkarna är hos dagmamman,de har "påskhäxtorsdag",bara det att Oscar skulle ha en yxa med och Erik sina skeletthandskar...en aning speciella påskhäxor vi har här
    Oscar väntar nåt otroligt på sin födelsedag,inatt kl 02 väckte han mig för att fråga när han har kalas...
    Måste väl gå och städa litet nu då..*blärk*
    Ha en skön dag alla!!

• jasminen

Tinna:
    Blä,ja det är trist då matkontot alltid drar iväg sådär
    Att det kan vara så dyrt att leva.
    TACK!!De öppnar då de kommer hem Det kom idag.

Här har vi städat,städat och åter städat idag,har slängt massor med skräp,eller ok maken har slängt...jag har mitt kvar ännu..jag är ju en som sparar allt möjligt
    Har precis gjort pasha och ska göra en kakbotten ännu ikväll,för vi ska ha kalas för Oscar imorgon
    Var och köpte 2 "bättre" dukar att ha på det nya köksbordet också idag-de gamla var alla för korta nu..
    Vi hade tänkt gå och ge blod också då vi ändå var på g,men halva stan verkade ha fått samma ide,så vi vände i dörren...de tar säkert gärna blod efter påsken också

Malin:
    Vad lyxigt du har det med Carl
    Hur gick det på bvc?

Mariiee & NK80:
    Hur går det för er och era små gryn?

Emejo:
    Hoppas du börjar må bättre under påsklovet,att litet ledighet tillsammans med familjen gör susen

• jasminen

Majzzan:
    Kanske det är nåt med -05orna då för vi har också en pratkvarn men R säger han inte.
    Längtar tills vi ska på koll,vill ju veta hur lång han är osv osv

Malin:
    Han verkar vara hemma då det vankas mat (sonen alltså )
    Bra att allt var som det skulle och att du fick svar på vad plitorna var

Tinna:
    Har Jojja kommit fram än?

Här har gubben städat som bara den idag och ikväll han har tom börjat rota så smått i mina saker så jag börjar bli irriterad på honom
    Har iaf plockat ihop sånt som kan säljas,så att det är samlat på ett ställe.*nöjd*
    Har det mesta klart inför morgondagen också så bara busarna lagt sig kan man avnjuta nåt glas vin i lugn och ro

• jasminen

NK80:
    Ojdå,inte illa!Så liten och känd redan
    Så fint att allt verkade bra.
    Du får vara så mycket ego du vill!Helt ok

Är trött och skriver fel hela tiden,tusan att man inte klarar av 2glas vin längre får nog nanna kudden snart

• jasminen

Morning!

Maken är och hämtar sin bror från flyget och här sitter jag...jag som borde vara i köket och fixa till tårtan tills idag..

Malin:
    Här så kommer påskharen på lördagen.
    Barnen är då också utklädda till påskhäxor och går runt och ger påskris eller ett eget tecknat påskkort och får godis i utbyte,sen på kvällen far de till blåkulla och eldar påskbrasa

Dink:
    Gott att ett sms kunde pigga upp så

Helene:
    Inte illa,jag kan komma och hälsa på och hjälpa dig med den

Här har en glad Oscar öppnat paket och precis invigt sina nya saker nöjdare och lyckligare kille får man leta efter

Malin:
    Trist med magont
    Har natten gått bra?

• jasminen

Tinna:
    Aj som attan,så det var där jag gjorde fel
    Får satsa på de små ikväll då-öh det lilla

Urrk,här har firats(nån dag för tidigt) med tårta,marängtårta(syrran hade med sig-hennes specialitet ),pizzasnurror(som för övrigt var succe),kex av alla de slag och alltför mycket kaffe
    Oscar är supernöjd efter att ha fått en massa spiderman och blixtengrejer och bilar
    Nu vilar herrarna ut framför tv.n med tintin

emejo:
    Vad bra att du klurat ut vad det var som tyngde dig!
    vi har kört fiskdamm men också den varianten att jag skrivit ledtrådar på x-antal lappar som jag gömt och så har ett barn i taget fått leta.
    I fjol hade påskharen lämnat en skattkarta här som uppskattades mycket,de har hunnit gå efter den några gånger under året och letat godis sen dess man vet ju aldrig ifall haren snurrat till det och lämnat hit nåt i misstag under året

Helene:
    Vad jobbigt med händerna

• jasminen

Tittar in och säger GLAD PÅSK på er!!!

Nu ska vi iväg och dra ihop en påskbrasa och elda och grilla korv och snaska godis
    Ha det så gott alla stora som små påskhäxor och gubbar!!

• jasminen

Morning!!

Ny dag,nya tag
    Vet inte vart tiden flyger iväg,hinner inte vara här,eller göra allt jag skulle vilja..nåja,det lugnar väl ner sig nångång
    Pojkarna är energiska till tusen men det börjar som tur är plana ut litet nu äntligen!Det kommer i skov då de är värre än vanligt och efter ca 1½v planar det oftast ut.

Systeryst:
    Vad skoj att se mera av dig! vad skönt att ni har kommit tillrätta i huset såpass att ni kan ta in folk då är det snart färdigflyttat

Dink:
    Vad jobbigt för din syster hur har det kunnat gå så fort?Hon är ju jätteung och har hela livet framför sig så hon måste ju vara enormt chockad och ni andra också!
    Tufft att komma fram till beslutet att kapa!Förstår din tankegång där!Jag kan inte riktigt ta att jag inte ska få uppleva känslan att vara gravid och föda barn och ta hand om en liten ännu en gång,och på samma gång är jag helt på det klara med att dessa 2busar räcker Men att få maken med på det ingreppet...tror inte han skulle gå med på det..även om vi känner folk(både män och kvinnor) som gjort ingreppet och de har varit helnöjda..kanske vi borde diskutera det iallafall...*fnular vidare*

Jojja & Tinna:
    Men vilken skithelg ni haft!! trist att bli både strömlösa och magsjuka då ni äntligen kunde träffas-maximal otur!
    Hoppas jojja att ni klarar er undan nu och att det bara är T som fått det!
    Härligt med snö!

emejo:
    Det var inget dumt sätt att ta sig ur godisgnället
    Kanske vi anammar samma ännu idag

Bessie:
    Vad mycket besök!Men finns det hjärterum så...
    Gott att ni hade det trevligt och att du blivit firad ordentligt!

Omega3 äter jag hela tiden men undrar verkligen om det har nån effekt på mig minnet sviker allt som oftast ändå

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]