Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Jojja:
DET är grannsämja det
härligt!
Nu ska vi iväg och åka pulka,piknik-korgen är klar så nu är det bara att få alla påklädda också
solen skiner och det är ett ljuuvligt väder ute
Jojja:
DET är grannsämja det
härligt!
Nu ska vi iväg och åka pulka,piknik-korgen är klar så nu är det bara att få alla påklädda också
solen skiner och det är ett ljuuvligt väder ute
Preventivmedel:
Jag har också börjat fundera på hormonspiral..de föreslog det för mig senast.
Mitt minne sviker ju allt som oftast och jag har ju nuva-ring som man ska sätta in och ta ut(vilket jag glömmer...),jag reagerar inget på den,den märks inte vid 5+1
och den har ju hittills hållit vad den ska,men jag känner mig så osäker på den av någon konstig anledning
Eller så skulle det ju vara då att snörpa maken..
Vi har varit och åkt pulka/kälke och haft jätteskoj
nu har jag nyss tränat pilates också så jag är jättenöjd med dagn
imorgon är det jobb som gäller för mig igen..men sånt är livet!
Namn:
Ja,mitt släktnamn försvinner ju nu iom att jag har makens namn(som är ovanligt) brorsan har inga barn och det lär nog inte bli några heller,syrrans barn har pappans efternamn.Så det känns sorgligt att vårt namn går i graven i vår släkt iaf.Sen finns det ju andra som heter det men ja...
Bessie:
Inga dåliga presenter!Om du har för mycket behandlingar och sånt så kan jag nog ställa upp och "offra" mig att nyttja dem
Helene:
Skulle du vilja ha några recept på bönor,linser och sånt i maten istället för kött?Vet ju att du inte är så förtjust i kött längre.Vi lagade rätt mycket vegetarisk mat på senaste matlagningskursen jag var på och det var jättegod mat!
På tal om det,kanske man skulle bara det där ena brödet ifall jag har ingredienserna hemma...borde fixa till en file också innan jag glömmer den...*pyser iväg*
Tinna:
Men stackars liten.Hoppas att det är nåt övergående och ofarligt,han skulle verkligen behöva få må bra nu!
Alma har kanske litet udda smak
Fast jag skulle ju som sagt göra file här idag men pojkarna beställde korvsoppa
helene:
Ja,det är ju möjligt att det var det.Det är just därför som de skär bort "kulorna" från galtarna som små för att inte köttet ska börja smaka/lukta apa.
Ska se om jag kan skanna in recepten eller om jag skriver av dem..
Namn:
Jag tvivlade väl inte innan bröllopet(tror jag,kan som sagt vara en efterkonstruktion
) men efteråt har väl tanken slagit mig nån gång att ska jag leva med den här gubben resten av livet
Men tanken på att INTE göra det skrämmer också slag på mig..
det är inte lätt!
emejo:
Så piggt och sött
Tinna:
Tack
Tittar in som hastigast,är på jobbet och har massor att reda upp då jag varit på semester..
Tinna:
Så söt hon är
och vad stor hon har blivit!
Frågade av Oscar hur det känns att bli 3år på riktigt,han tittade på mig som om jag var enormt dum och sa "det känns JÄTTEBRA mamma"!
"nu är jag STOR pojke"
jaja,det hör till att bli idiotförklarad av sina barn
NK80:
Återkommer kanske om jag kommer på nåt bra,kan inte komma på nåt just nu.
Systeryst:
flickvänner,var ju tvungen att läsa om det några gånger för att jag trodde jag såg fel
bara jag kom till slutet på meningen så förstod jag ju
Morning!
Oscar tackar för alla grattis
Har skickat iväg herrarna till dagmamman med ett paket glass och STRÖSSEL
Oscars favvo
Tror att man skulle kunna servera allt till honom om han får strössel med
Tinna:
Ajdå,hoppas verkligen att E inte blir sjuk igen!Att han vaknar pigg och nyter
Tar också gärna kakreceptet
det lät gott!
Nope om man skulle försöka arbeta bort litet måsten här på jobbet nu...
emejo:
Vad var det för bil du hade nu igen?
Någon erfarenhet av citroen C3 1.4?
Vad är andrahandsvärdet?
Vad kör man för kilometrar med en sån bil?
Berätta allt,jag vill veta
emejo:
Är det bra att köra,lätt att köra?
Är det nåt "tryck" i den(menar om det händer nåt då man tar på gasen
)
Jag är sugen på en C3.a men då den jag tittat på är en bit bort så att vi skulle behöva köra en bit för att provköra och så så det har inte blivit av..
Sen har jag börjat fnula på att utbilda mig också,eller skola om mig..finns nog inte en mer ambivalent person än jag
Helene:Du jobbade på en steril innan visst?
Vad gick det ut på?
Vad hade du för utbildning?
Nä,det är vår och våren påverkar mig mycket,då ska möbler bytas ut,bilar,karlar
gärna nytt boende eller nåt..köksbordet räckte rätt långt nog men hmm...förändring piggar upp och jag tror jag ska behålla maken ännu ett tag iaf
Morning!
Jag har helt fräckt skickat iväg pojkarna trots att jag är ledig idag,de var totalt tokiga igår*pust*
Så här är det lugnt och skönt,ska försöka få nåt gjort dock
emejo:
Tack för dina svar!
Bilen jag kikat på såldes möjligen igår
iaf försvann den från hemsidan där jag kikat på den-blä!
Men det kanske kommer fler
så det är bara att kika vidare
Jojja:
Attans då
hoppas du klarar dig!
NK:
*kramar om* det är inte alltid så lätt att vara nyförlöst och med en bebis,och en 3-åring hemma + att man ska orka själv på nåt vänster,så spy av dig här du bara!
Tinna:
Fått sova inatt?
helene:
Ok,tack
Bessie:
Vad härligt det låter!Blir riktigt inspirerad,tror faktiskt att jag ska köra litet pilates nu