Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Bilen just nu är en Opel Astra..
Bilen just nu är en Opel Astra..
m om:
Grattis på namnsdagen!
helene:
Här finns det en mäklarfirma som kör omkring i orange bilar-oftast oplar faktiskt-de är rätt hmmm..färgstarka
Den jag testar nu är dock mörkblå,ska ha en person att kolla den litet innan vi bestämmer oss...
NK80:
Oj,vad hon växer!
Ingen fara,jag hänger inte heller med
Har precis konstaterat att det är så full rulle hela tiden med mina busar att min hjärna inte klarar av att ta in mer,då de äntligen ligger i säng för kvällen så är jag så slut att jag också kunde lägga mig
jag är helstressad och har huvudvärk*blä*
Oj,vad jag längtar efter en mer lugn och sansad period nu!
Malin:
Vad härligt med såna dygn!
Tinna:
Inte illa med helnattssömn av tre småttingar!
Härligt att du hittade ett sånt fynd till Jakob
Han blir säkert jätteglad!
Jojja:
Vilka härliga rosbilder!Älskade första och sista
Mariiee:
Ja,den känslan glömmer man inte,och då oftast då man stod litet olämpligt till väldigt offentligt
Helene:
Vad jobbigt för D med magen
Hoppas verkligen ni får rätsida på det snart!
Jojja:
vad var det som gjorde att det trillade över dig sådär bara?
Jag ska till bilfirman och diskutera idag,det känns inte vidare hoppfullt dock
trist för jag gillade ju bilen.
Jaja,folk byter bilar varje dag så det kommer fler möjligheter.
Här har vi också fått snö inatt
inte konstigt alls egentligen för det var attans kallt och ruggigt igår!*burr*
Tack snälla ni
Det blev bilbyte idag iaf..fick igenom de fel jag ville ha åtgärdat-vilket jag inte trott
(var litet nervös för att en sak skulle vara nåt värre,men det var det inte-skönt!)så nu gäller det då bara att inte krocka
Baby:
Nej tack
Babytiden har jag inget emot,det är nu det är jobbigt med en livlig 5-åring som är stor i munnen och en oövervinnerlig 3-åring som trotsar allt han kan,som är öronlös och som tror att inga regler i världen gäller honom*hoho*
helene:
Vad skönt att han mått bättre nu
Malin:
Hoppas hemresan går bra för maken och sommardäck!
Vilka nätter du har!Härligt
Morning!
Här har vi fått MER SNÖ!!
och det snöar ännu..jag gillar egentligen snö,men inte nu då hälften av befolkningen har sommardäck och andra halvan(som vi då) har vinterdäck på...jag är helt enkelt rädd för att krocka(är alltid rädd för det) och jag har inget val idag för jag måste ut med bilen på flera ärenden-buuhuu
Nåja,maten är i ugnen,tvättmaskinen och diskmaskinen igång och nu ska jag snart fixa mig i ordning
m om:
Du måste se till ditt eget bästa i främsta hand!!Om inte du orkar hur funkar då resten?
Äta bör du för annars börjar magen krångla-hade du inte redan prob med den?(teflonhjärna).
Barn:
Jodå,visst försöker man välja sina strider,men just nu så börjar våra kära pojkar direkt på morgonen med nåt-man märker direkt vilken dag det kommer att bli
Om båda är hemma så slåss de,de leker inte utan om Oscar börjat med nåt så blandar Erik sig i tills han får Oscar arg eller irriterad och tvärtom,sen om bara en av dem är hemma så låter det "mamma,det är tråkigt,jag vill att Oscar/Erik ska komma hem,då är det mycket skojigare"*suck*
Och jag har märkt med mig själv att jag är så trött på detta eviga bråkande att jag gnatar om allt,det är som en dålig skiva som hakat upp sig-vilket också får mig att må väldigt dåligt.
Jag har alltid berättat för mina pojkar hur fina,underbara,goa,kloka ect de är och nu är det mest tjat,tjat,tjat
*spyr*
Jag har alltid(med undantag för små svackor
) varit en glad och positiv person,och nu upplever jag mig som bara sur och arg
Har nån av er kloka människor nåt bra tips,nåt mantra-vad som helst jag kan ta till för ingen vill höra gnat och gnäll hela tiden.Så att man tar sig ur denna dåliga "ovana"/spiral för det är ju det det är.
Oj,vad skönt det kändes att få detta ur sig!Och konstigt
Dink:
Var håller du hus?
Hur har ni det?
Jojja:
Vad skönt med pengar och att saker är uppredda efter en människa.
Syns det nåt i halsen?
Jojja:
Tja,rött,vita prickar..
Vi ingriper då det går till handgripligheter(vilket det ofta gör),vi varnar innan och sen blir det att gå litet avskilt-typ trappen,sen pratar vi om saken.
Vi försöker avleda och sysselsätta så gott det går och vid gott beteende så får man också göra skoj saker,vid mindre bra mister man bolibompa ect.
Ibland tar vi dem åtskilt i varsitt rum,eller den ena går ut,åker på ärenden eller dyl med den ena för att få egen tid och för att sära på bråkstakarna
Det är ios sånt jag kan ta oftast,det jag tycker inte om skivan hos mig som hakat upp sig,känner att både jag och pojkarna är trötta på mitt tjat men ändå kan jag inte hålla tyst
Tittar in och tänkte kolla era förehavanden idag,men ni har skrivit så mycket att jag får återkomma imorgon
Har möblerat om på jobbet så där fick jag min dagliga motion
och imorgon ska jag iväg på skoj med mina klienter
Ha en skön dag imorgon alla!
*kramar om de som behöver en kram
*
Morning!
Jojja:
Blir det din eller T.s bil?
Den såg ju liten och nätt ut
Gult var riktigt piggt!
Helene:
Din "fläckborttagning" kommer att gå jättebra!
Dink:
Vad trist med dumma kommentarer-så onödigt!
Hur mås det nu?
*kramar om*
Mariiee:
Mana på gubben att nu SKA bilen fixas,jobbigt att inte vara mobil!
Tinna:
Hoppas du kommer in på kursen!
Hur mår Jakob nu?
Idag firar jag och maken 5-årig bröllopsdag
Han är hemma och jag på jobbet
Igår var en lugnare kväll hemma-såå skönt! Men så sysselsatte vi dem med att städa också
Idag ska Erik laga mat tills jag kommer hem sa han-RIKTIG MAT...
han har pratat om nån kombination av:russin,saft,banan och mandarin...kan bli rätt spännande