• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • Dinkanesh

jas
    är här och läser vad ni håller på med. har varit depp den sista veckan. Hatar de här perioderna när allt bara är nattsvart, men vad gör man liksom. går inte försvinna från sin kropp hur mycket man än vill.
    Har tyvärr inga bra råd att ge dig ang. vildarna.

systeryster hälsar till er. hon har fått datorhaveri.

nu ska vi göra oss i ordning för att åka till kalmar o handla lite.

kramar till er alla

• helene306

Muttrar......

Skulle ta itu med detta och välja inriktning för kommande terminer, så funkar det inte! Felanmälde till campus och jag var vist inte ensam om att inte få det att funka. Tur att jag provade nu och inte den 15/4 när det är sista dagen för anmälan

Dink: Oj, vad tungt! Klen tröst kanske, men det brukar komma ett ljus i tunneln förr eller senare! Kram!

F+H=D
  • emejo128

Hejsan. Har precis haft EVK (elevvårdskonferens) med en elev som har fuskat. Suckar. Eleven satt där med rådjursögon och nickade så förstående och lovade att hon aldrig skulle göra så igen. Men, men... imorgon är det nog likadant igen.

Helene: Vilken tur att du var ute i tid då.

Dink: Det är hemskt att må dåligt Hoppas det blir bättre snart. Mina downperioder brukar inte vara så långa, så när det väl kommer till att jag nog borde söka hjälp så brukar det kännas bättre. Och så vet jag ganska så precis vad det är som gör att jag mår dåligt och bearbetar det rätt så rejält. Det är när det kommer något utöver det som jag "rinner över" och inte kan hantera mig själv. Fast då brukar min make vara extremt duktig på att hjälpa mig förstå vad det är. Avskyr när han lyckas få mig att gråta och äntligen förstå varför jag inte fungerar den här gången. Men det är väldigt bra.

• jojja

Tjenna hejsan! Frisk är jag tydligen efter två timmar på hälsocentralen. Men jag fick med mig superduperhostmedicinen iaf, så jag är rätt nöjd ändå.

Ska slänga i mig lite lunch nu, ska strax till jobbet.

*kram* på er!

• helene306

Gulp!

Fick idag hem en lapp att jag ska till kirurgmottagningen den 23/4 och förmodligen ta bort min leverfläck på kinden. Vad blev jag nervös med en gång för? Sprutor, skalpell, stygn eller tejp? Ja bara sprutan gör mig illamående.... Trodde väl inte att det skulle gå så HÄR fort att få en tid.

"Vuxna personer kan ta 2 Panodil ca 1 timme före besöket. Detta ökar den smärtlindrande effekten av bedövningsmedlet" Ahhhh! Spruta i kinden! Jag kommer dö, på stört, garanterat! Shit, vad har jag gett mig in på???!

F+H=D
  • mariiee

Helene: Det kommer att gå fint ska du se!

Jas: Du berskriver så som jag känner mig.
    Det känns som om jag bara gnatar och gnäller på Lisa.
    Och då har jag bara ett stort barn som inte bråkar med sitt syskon.
    Jag försöker någ att göra som jojja (eller var det Tinna?) skrev: Går ut eller leker på Lisas rum eller ännu bättre drar på Cars filmen

NK80: Stannar nappen kvar i munnen med?
    Tycker Becca bara spottar ut sin, typ som om hon inte får grepp om den.
    Vad var det för märke?

Malin: Sov Carl lika bra i natt med?
    Hur länge ammar du Carl?
    Becca kan någ säkert ligga och snutta 30min eller ännu mer om hon får.
    Tommy kan komma och fråga: Va sitter hon fortfarande och äter?

Emejo: Tråkigt när de ska ta den lätta vägen.
    Det är faktiskt roligare att anstränga sig lite.

M om: Matlådor!

Måste säga att jag kan heller inte fungera ut lunch, kan vara hur stressigt som helst men äta måste jag, annars kan jag lika gärna gå hem.

Tåg: Tackar för era tips!

Ni får gärna komma med mer sysselsättnings tips!

Mina gulliga svärföräldrar ska skjutsa mig till Linköping (sambon jobbar hela lördagen) så vi slipper byta tåg.

Lisa 20050430 & Rebecca 20080308
  • jasminen

Vi ingriper då det går till handgripligheter(vilket det ofta gör),vi varnar innan och sen blir det att gå litet avskilt-typ trappen,sen pratar vi om saken.
    Vi försöker avleda och sysselsätta så gott det går och vid gott beteende så får man också göra skoj saker,vid mindre bra mister man bolibompa ect.
    Ibland tar vi dem åtskilt i varsitt rum,eller den ena går ut,åker på ärenden eller dyl med den ena för att få egen tid och för att sära på bråkstakarna
    Det är ios sånt jag kan ta oftast,det jag tycker inte om skivan hos mig som hakat upp sig,känner att både jag och pojkarna är trötta på mitt tjat men ändå kan jag inte hålla tyst

• tinna

Nu kan vi konstatera att Jakob inte hade vattenkoppor förra gången vi trodde det, han har det nu. Har prickar över precis hela sig och vill bara ligga i sängen...

• mo m2007

mat: jag är aldrig hungrig, när jag hade ätstörning för 10 år sedan så pajjade jag den. det kan gå nån dag innan jag äter om jag inte tar mig tid. Inte småäter jag godis då heller uta jag lever på . luft? sjukt!
    Nä ag måste göra som ni säger ta med matlåda, kan ju äta kall mat som sallad å sånt, det kan man ju äta på stående fot.
    Det är så konstigt, jag ger barnen mat frukt etc konstant känns det som men jag äter inte själv, utan jag tänker, jag väntar tills jag är hungrig... jo tjena, jag blir ju inte det.

Var jag får energin av? ingen aning, kanske av all vätska som jag ändå dricker, det är kaffe, kaffe å vatten sen lite mer kaffe.

Nä nu ska jag fika med min son, vi åt middag för 3 timmar sen, så jag kommer igång med maten, det här är inte normalt.. måste ju ha mat. Nåt var 3-4 timme är dt som gäller nu, frukt eller nåt litet.

• helene306
    m om: 'hytter med pekfingret lite* Har du haft ätstörning tycker jag det är än viktigare för dig att tänka på maten. Kaffe i mängder är inte heller bra, det är vätkedrivande och du måste istället fylla på med vatten, vatten, vatten annars blir det uttorkande. Jag skulle aldrig kunna fungera utan att regelbundet få mat. Jag känner jättetydligt om jag råkar dra över några timmar med mat (om jag inte är hungrig) När jag väl äter sen kommer allt tiofaldigt tillbaka speciellt en hejdundrande huvudvärk och oftast resulterar sent matintag att jag småäter konstant resten av dagen.

Ska inte gnälla över bedövningen och borttagandet av min leverfläck. Idag kom det en mamma till dagis som stod som en fällkniv, hon hade gjort bukplastik i måndags och kom hem nu, så med henne i minnet ska jag vara tyst.

Håller på att försöka välja min inriktning. Började försöka komma in på sidan för 1 timme sen och den jobbar fortfarande. Fick tillbaka som svar att sidan är under hård belastning av alla som ska söka. Smart av Liu tycker jag.....
    F+H=D
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]