• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • mo m2007

Hej hej en liten uppdatering på fronten; Mirakel har fått en allergisk reaktion med svullen hals och massa slem på Mollipecten. Hon tål den inte utan från att ha hostat lite mer än lagom har hon slemmat igen och i dag hostade hon blod, så vi kommer troligen ha en vaken natt å se hur hon mår. Vi vuxna mår bra, än så länge, jag pluggar å sitter med examinations arbete.

• jasminen

Halloja!

Så var man igång igen då.. Ska snart fixa till litet "frulle" till mig..

NK:
    Vaddå vilken konstig sambo du har som inte vill ha "lagat hål" allt lägger ni då märke till
    Vad skoj att det passade!
    Det är inte lätt då man är trött*skarattar åt sambon*

Mom:
    Aj vad jobbigt skönt att ha fått en diagnos och medicinering på iaf!Hoppas det hjälper snabbt nu.

Tinna:
    Få se vad de hittat på imogon då-väntar på "rapportering"

Jojja:
    Hur är det med er då?
    Har du åkt på magsjuka eller har vi "date" inatt?

Malin:
    Jag tycker också att du är duktig!Jag skulle gråta och svära om vartannat,jag gick bara över en vecka med Erik och det räckte för mig.Så jag tycker att du är tuffing

Mariiee:
    Äsch då,så hon är också sjuk,hoppas hon kryar på sig snabbt!

Dink:
    Hur är formen hos er då?

Ah,frulle var det...*knatar iväg ut i köket*

• Malin K F

HEJ!!!

TAck för era stöttande ord, men jag är verkligen inte så som ni beskriver mig. Jag är ett vrak inombords, det kommer nog mer sen när mjölken rinner till eller nåt.

Orkar bara ögna igenom vad ni skriver ikväll. är helt slut efter att fått fixa om  med barnvaker och allt imorgon. Nu får BEBISEN INTE komma inatt. Det finns inte med i planerna. Whilma har fått magsjuka och min svägerka har varit hemma sjuk och vabbat hela veckan , kan jag ju inte tvinga att vara hemma och vabba mitt barn. SÅ nu får mamma komma hit imorgon och ta W under dagen och sen om det blir något mer imorgon så tar min svägerska över då. För mamma kan inte resten av helgen.

TYPISKT!

Mamma till Whilma o5o5o9+ syskon i magen bf o8o2o7 BF+14 idag!
  • tinna

Malin: Då kommer den säkert inatt Du får hålla igen tills efter midnatt bara För snart två år sen pratade jag med min kompis kl 21.45, hon var skitlack för att bebisen inte hade kommit. Hennes första kom två veckor före bf och nu hade hon gått över 8 dagar. Morgonen därpå fick jag ett sms: "Matilda blev storasyster igår". Hon kände absolut ingenting när vi pratades vid straxt före 22 men 23.20 nånting är Vilma född... Så ibland går det undan

FK skickade ett läskigt brev till Jimmy idag, stod att dom ville att han skulle kontakta dom. Vi blev helt hispiga och trodde att han fyllt i fel när han var föräldraledig några dagar i december och att arbetsgivarens uppgifter inte stämde med det som Jimmy skickat in. Men så var det inte. Dom hade ändrat nån liten ruta i blanketten som man skulle fylla i och det hade Jimmy inte sett så dom ändrade det per telefon. Har undrat lite vart pengarna tagit vägen men nu kanske dom kommersnart då

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone /ur Mikas Any other world
  • helene306
    mo m2007 skrev 2008-02-21 21:10:29 följande:
    Hej hej en liten uppdatering på fronten; Mirakel har fått en allergisk reaktion med svullen hals och massa slem på Mollipecten. Hon tål den inte utan från att ha hostat lite mer än lagom har hon slemmat igen och i dag hostade hon blod, så vi kommer troligen ha en vaken natt å se hur hon mår. Vi vuxna mår bra, än så länge, jag pluggar å sitter med examinations arbete.
    Det är inte så att ni behöver åka in?? Tycker det låter lite oroväckande.
    F+H=D
  • Bessie

Malin; Men vilken maximalt oläglig magsjuka! Nog för att det alltid är ovälkommet, men stackars er! *håller tummarna att liten stannar därinne ett liitet tag till*. *kramas*

mom: Stackars liten! Har ni åkt in igen, eller kontaktat rådgivningen?

NK80: Vad härligt att det passade! Du får lägga in bildbevis sen, när Lillan kommit ut .

Mariiee; Hoppas hon kryar på sig snart. Akta ryggen. Och ta du och ring till BM imorgon, det måste ju ha blivit en miss att det går så långt mellan besöken så här på slutskedet?

helene: Håller med övriga, gå och kolla upp det, eftersom det inte verkar ge med sig.

Tinna; Förlåt att jag fnissade lite åt ditt inlägg, men jag känner igen situationen . Fast Bella brukar snäsa "då leker jag INTE MED DIG" och demonstrativt gå därifrån .

emejo; Mysigt att bli bjuden på lunch.

Jas: God morgon ! Hoppas du får en lagom lugn natt.

Måste berätta om mina sötnosar. Jag frågade Bella om Melanie störde henne inatt, och om hon ville att Melanie skulle sova inne hos henne inatt, eller i eget rum. "I eget rum", sa hon. "Då flyttar vi bort spjälsängen från ditt rum då?" "Ja, gör det."
    Sagt och gjort, vi flyttade in spjälsängen i Melanies rum (premiär för det, för innan hon fick flytta in till Bella sov hon inne hos oss). Lite förutseende inför nattens sannolika omsövningar bäddade jag en madrass bredvid Melanies spjälsäng. Den tyckte Bella såg väldigt mysig ut. Jag sa att hon fick ligga där om hon ville. Men hon somnade gott i sin egen säng. En liten stund - för när jag var ner till Melanie när hon vaknade nyss, så låg storasyster nedkrupen på madrassen och snarkade gott. Gullunge !
    Melanie somnade om väldigt lätt, provade ett knep som jag hittat i en tråd om "tass-metoden" här på FL. Vet inte om det var en tillfällighet, men det gick ovanligt fort att få henne att somna om. Ska bli spännande att se hur natten blir. *kram på er*

• NK80

mom, att en ettåring hostar blod låter inge vidare! Tycker som Helene att ni borde åka in typ.. nu.

Min älskade son ska bli storebror! Lillfisan är beräknad 16 mars -08
  • helene306

Bessie: Nyfiken, vad innebär "tass-metoden"?? Tänker ringa vc i morgon, antingen får vi tid eller komma till öppna mottagningen.

Sambon är sprallig. Kläcker ur sig när han fogar "vi ska gifta oss på Bahamas, så kolla resa" Ehhhh, öhh? Vad har hänt. Jag är inte sen och börjar kolla Hittar på en sida att man kan boka sitt bröllop, en weddingplaner fixar allt (nästan) Ja, det lät bra, sambon håller med, tills han får höra kostnaderna. Nä, då skulle VI boka allt själva eftersom det blir dyrt med det andra. Jag kontrar med att jag tänker INTE ringa någonstans. Sambon har inte sagt något sen dess. Snåljåp!

F+H=D
  • jasminen

Malin:
    Håller tummarna för att lillkillen hålls där ett tag till då

m om:
    Har ni kontaktat nån om att hon hostat blod?
    Jag tycker inte att det låter bra alls

Tinna:
    Gott att det inte var värre än så

Bessie:
    Så sött!
    Tack,den blir nog lugn.
    Ja,sådär borde man göra oftare istället för att skrika och ha sig,för det blir väldigt mycket av den varan

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]