• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • NK80

Bessie, Tänk - så där över pedagogisk ( ) skulle man vara lite oftare kanske? Funkar ju så mycket bättre än ett tappat tålamod och morrande!

Min älskade son ska bli storebror! Lillfisan är beräknad 16 mars -08
  • Bessie

NK80: Absolut, det gäller bara att ha ork och sinnesnärvaro att tänka i de banorna .

• NK80

*barnsligt glad*
    Är så glad över att Johans 70-tals åkpåse passar i hårdliften! Trodde verkligen inte att en bebis skulle få plats om man la ner den i hårdliften med se det kommer det att göra! Testa det idag och det kommer att bli såååååå mysigt för henne i den! *längtar*

Min älskade son ska bli storebror! Lillfisan är beräknad 16 mars -08
  • tinna

Hej hej, är hemma igen

Malin: Nä, är du hemma än??? Fiskar är jättebra personer Dock är min fiskbebis aboslut inte alls som det står i horoskopet...

Bessie: Låter så spännande med att bygga hus!!

helene: Fy attans vad otäckt med olyckan!

Nu ska jag lägga mina arga, trötta barn, hoppas jag kan komma in lite senare och kommentera mera

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone /ur Mikas Any other world
  • mariiee
    Anmäler mig till klubben för barn som hostar och snorar.
    Lisa ligger och tittar på Pingu så bilfilmen är ute för tillfället

Malin: Spännande med UL, hoppas då att det sätter igång sen.
    Tycker oxå det är lite välans långt mellan BM besöken, men på Tisdag ska jag dit.

Bessie: Jo skulle vilja kolla upp blodtrycket men ids inte att ringa och fråga.

Mom: Hoppas att dina små skruttar snart blir bättre låter inget vidare för någon av dem *kram*

Köpte hem kalle kunskap "lekstugan & Förskolan" idag.
    Var så spänd på att testa dem med Lisa men så ville hon inget annat än att titta på film.
    Får ta det en annan dag när hon är friskare.

NK80: Hehe kalsonger under blöjan *fniss*
    Tala inte om vagn.... vi har ingen just nu, bara Lisas scooter och den får duga i värsta fall om vi inte får tag på någon.

*går och letar vagn*
    Syskon till Lisa på gång BF 17/3-2008.
  • helene306
    m om: Näe... Krya på sig till barnen!!

NK: Ja se karlar

emejo: Skönt med sovmorgon!

Malin: Du är beundransvärd på alla sätt! Jag hade gjort som emejo, gömt mig och tjurat. Många kramar till dig! Håller en tumme att det drar igång inatt så du slipper något annat i morgon.

Börjar få ont i halsen

D har inte haft ont i magen idag (vad han själv sagt) och jag lämnade honom mellan 9-13 på dagis. Han hade inte ätit något där och han har knappt ätit något hemma heller. Välling som han annars slukar har han fått i sig 2 flaskor under hela dagen av. Det är väldigt olikt honom. Börjar fundera på vad det kan vara. Pluttat har han gjort 2 gånger idag. Frågar jag om han inte mår bra så nickar han på huvudet men frågar jag om magont, illamående mm så skakar han på huvudet. I morgon är vi hemma, får se hur detta går.

Muttra och blir väldigt irriterad på att FL är så förbenat SEGT! Skrev igår ett inlägg till sajten och får svaret "se inlägg 75 i följande länk" Skitsmart då det tar EVIGHETER att söka i trådar Skrikandes
    F+H=D
  • mariiee

Lisa somnade vid filmen och det händer typ aldrig så hon är någ inte så värst piggelin.
    Min rygg mådde inte bra att bära upp henne men vad gör man när karln jobbar till 23.00 Fundersam

Natti natt!

Syskon till Lisa på gång BF 17/3-2008.
  • tinna

helene: Har inte D haft sådär i fler omgångar? Om jag vore ni så skulle jag faktiskt be att få komma till en läkare. Det kan ju vara typ laktos eller gluten eller nåt sånt ju... Kolla om han gått upp som han ska sista året osv för magen kan ju ställa till alla möjliga och omöjliga besvär. Tro mig, vi har testat E för 5 olika diagnoser senaste två veckorna, hoppas vi får svar imorgon eller måndag...

Jag hatar när folk hittar på överraskningar för mig. Fick ett mess av brorsan idag: "Hämtar dig 16.30 imorgon, var klar då". Va???? Har sbsolut inte en aning om vad han ska lura ut mig på. Mina gissningar är följande: a) Nåt med motorsport, typ köra gokart, motorcykel, folkracebil eller så. b) Det är en fint och Jimmy möter upp i stan och vi går på bio (det enda förutom en handdammsugare jag önskat mig) c) Alla syskonet har kokat ihop nåt jävelskap, dock odefinierat vad.

Jag fyller ju inte ens jämt, förra året när jag fyllde 30 kidnappade mina kollegor mig och jag fick skjuta med tjänstevapen på skjutbanan. Då kunde jag mer förstå det men nu??? Jaja, den som lever får se.

Bessie: Stärkt av ditt pedagogiska inlägg försökte jag göra samma med Alma ikväll. HOn skrek och var arg för nåt som jag inte förstod. Försökte kramas och fråga varför hon var arg. Hon räckte ut tungan mot mig och fräste, sen sa hon att hon inte tyckte om mig. Tack.. Jag gick varpå hon skrek ännu högre och ville han en puss och sa att hon visst tyckte om mig. Fint. Men frågan kvarstår ju liksom, varför skrek hon från början??
    mariiee: En liten tröst kan vara att det faktiskt inte alls är likavanligt att man får högt bltr med andra även om man fick det med första. Så sa min BM och för mig så stämde det. JAg var dock lite nojig ändå så sjuksyrran på dåvarande jobbet tog mitt bltr nästan 1 gång/vecka

Kick offen var riktigt trevlig. Dock är vi bara 3 civilanställda på hela enheten (vi var sammanlagt 54 pers där) så det var ju inte jättemycket av diskussionen som berörde mig direkt. Men man är ju ändå en del av enheten och behöver förstå deras situation osv så dom bitarna var bra. Har faktiskt lärt mig en jäkla massa namn även om det fortfarande finns klara luckor. Jag själv blev presenterad inför alla iaf så dom vet vem jag är nu åtminstone. Igår var vi på krog och åt god mat pch drack lite öl. Men jag gick hem straxt innan 23 med dom andra två civilanställda, kände inte att jag ville hänga på övriga som var rätt så rejält dragna när jag inte känner dom direkt. Så jag har sovit så gott inatt

mom: Fy attans vad jobbigt!! Mötte en mamma på akuten förra veckan som hade med sig två barn med öroninflammation och ev lunginflammation...

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone /ur Mikas Any other world
  • helene306

tinna: Funderar faktiskt på att ta en tur bort till Vc i morgon och prata lite om detta. Vi är ju ändå hemma.

F+H=D
  • emejo128

Kikar in en snabbis. Ska se på film med maken. Barnen sover. Imorgon ska jag med svärmor till Linköping för hon ska hämta hem en ny bil. Det innebär att vi kommer att bli bjudna på lunch, jag och barnen. Alltid trevligt

Kram till alla småskruttar som är sjuka. Inte roligt.

Helene: tycker absolut att ni ska ta en sväng till VC imorgon. Bättre en gång för mycket än en gång för lite.

NK: vad skoj att åkpåsen passade Ibland får man faktiskt bli barnsligt glad för sådana saker. Det är sånt som gör vardagen underbar

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]