• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • Bessie

Jas: Äsch, är det så viktigt kan han ju faktiskt sy själv, han ska vara glad som har en sån toppenfru ju !

Malin; Åh, spännande imorgon då! Håller tummarna att värkarna sätter igång inatt, så slipper du ta några beslut alls .

mom: Stackars liten! Hur har natten gått?

Dink: Hoppas ni fått sova något.

SY: Vad duktig du är som packar och donar!

Malin igen: Planen är att stomleveransen ska ske skiftet maj/juni, och inflytt är beräknat (med viss osäkerhet) till november. Hoppas på att ha julen i nya huset i år .

Är så vansinnigt trött idag, barnen har turats om att hålla igång hela natten, (förutom första delen av natten då båda höll igång när Melanie väckte Bella fyra gånger, sen tog jag in henne i vår säng). Ska flytta över Melanie till eget rum tror jag. Är på så grymt dåligt humör idag, så jag får dåligt samvete för att Bella får växa upp med en trött och sur mamma utan tålamod. Känns inte så spännande, får nog ta ett snack med maken om den där trean...

• mo m2007

rapport från sjukstugan: Melle hade 39.6 i morse hon hade närmare 40 i natt å lät som ett avlopp med lite stopp i . I dag ska båda till drn IGEN å se om vi kan få nån dunder kur

MALIN: nåt än?

JAS: oh natt jobb

• emejo128

Hejsan hejsan. Nu har maken precis styckat ett vildsvin och vi har paketerat stekar, malt malkött och gjort fjärilskotletter till tusen. Just nu står en vildsvinsgryta och puttrar på spisen.

Är pigg och glad. Jag sov till halvtio i morse Skönt. Min käre make är ju en sådan där en som inte bryr sig om han får sovmorgon eller inte. Därför får jag jämt sovmorgon när jag vill det. Idag ville jag det. Det ville jag igår också. Och dagen innan det också. Men imorgon jobbar han, så då får jag väl vakna tidigare.

Mo m: usch vad tråkigt med sjuka barn. Hoppas det bättrar på sig snart med mediciner.

Malin: tycker du är helt otrolig. Jag skulle bara ha legat och dragit något gammalt över mig och inte pratat med någon. Jag önskar dig en snabb och smärtfri förlossning. Och det inom kort. Jag blev igångsatt med Elsa dagen innan BF. Andreas säger att det var för att jag morrade åt läkaren och visade huggtänderna om han inte spräckte hinnerna på mig. I alla fall så är Elsa född tre timmar efter att de spräckte hinnorna. Snabbt och smidigt. Hann knappt fatta vad som hade hänt. Ena stunden är jag arg och vill bara bli igångsatt - andra stunden har jag en liten skrutta i famnen.

• Malin K F

Emejo>> nej, jag är ett vrak. Men jag är på bättre humör här hos er ärn inombords. Jag mår ju ganska bra och nu ser jag ju slutet på eländet. Jag kan nästan inget annat än skratta åt det.

Åh vad gott med vildsvin, skjutit själva eller? Skönt att fylla på frysen.

Bessie>> nej nu vill jag nästan att det ska vänta tills imorgon. Vill diskutera höra vad de säger, se myran. ALLT!

SYster>> de kan ruffa runt där inne imorgon under gynundersökningen så sätter det igång av sig själv imorgon eftermiddag, kväll. Så nu har mamma bestämt det!!!!

Mamma till Whilma o5o5o9+ syskon i magen bf o8o2o7 BF+14 idag!
  • NK80

Först en STOR kram till Malin! I ditt läge hade jag nog gått och hotat förlossningen eller nått haha.. Du är tuff!

Mom, Uscha - hoppas att barnen mår bättre nu! Lät inge vidare det där.

Emejo, vad duktig du är med köttet och allt det där! Impad! Jag hade antagligen inte fixat det där med att mala kött, är alldeles för vek för det.

Bessie, så det där med att låta systrarna sova i samma rum var ingen höjdar idé då?

Jas, om jag hade lagat ett hål på Johans kläder hade han nog fått slag, haha - inget jag skulle göra! *flinar brett*

Dink, hoppas att du fick dig ordentligt med sömn nu!

Det var rena julafton hemma igår - Johan fick sin nya dator (och jag får hans "gamla") och jag fick hem spädbarns insatsen till min Ergo bärsele *glad*.

Måste berätta detta även fast Johan kanske blir sur hahaha *skrattar rått*  Han tom. fråga mig "har du berätta detta på familjeliv än då?" ang. detta som jag nu ska berätta *flinar*

Vi håller ju på att stenhård träna Colin med pottan och han går runt med kalsonger hemma - när Colin skulle sova så gav jag Johan pyjamasbyxorna och blöjan och bad han ta på honom dem och det gjorde han. Colin somna gott men vakna några gånger och var ledsen, jag bädda iordning honom och klappa honom och så blev det bra, en stund... men sen blev han förfärligt ledsen så jag titta till han och kolla blöjan utifall han hade bajsat i den (man vet ju aldrig) och då ser jag att min kära sambo hade glömt att ta av kalsongerna och satt på blöjan utanpå! Så hela ungens och lakan var ju blöt av kiss! Jag hlöll på att smälla av då men skrattar nu åt det tänk er... vilken grej!  

Min älskade son ska bli storebror! Lillfisan är beräknad 16 mars -08
  • Malin K F

NK80>> vilken grej, skrattar som jag får sammandragningar. Ja, det är inte lätt. Någon gång har jag glöm att ta på blöja så Whilma har vaknat och allt har varit blött.

• mo m2007

Hemma från drn
    diagnos mirakel: dubbelsidig öroninfl. bronkit å kanke bihåle - kåvepenin
    Melle: bronkit kanske öron på G

• Malin K F

mom>> aj då inget vidare för någon av dem. Men då blir det snart bättre för båda.

• NK80
    mo m2007 skrev 2008-02-21 15:57:59 följande:
    Hemma från drndiagnos mirakel: dubbelsidig öroninfl. bronkit å kanke bihåle - kåvepeninMelle: bronkit kanske öron på G
    Stackarna! Krya på dem! *kram*
    Min älskade son ska bli storebror! Lillfisan är beräknad 16 mars -08
  • Bessie

mom: Stackarna, hoppas det hjälper med lite Ab nu då!

NK80: Haha, förstår att han tycker att det är lite skämmigt att du berättar det här . Inte lätt när man är trött. Angående att dela rum så får vi se ikväll, tänkte fråga Bella vad hon vill, om hon blir störd av Melanie eller ej. Vill hon så flyttar vi Melanie till hennes eget rum, annars provar vi ett par nätter till. Har hunnit vela 118 ggr under dagen ...

emejo: Sån där lyx vill jag inte höra om just nu ... Kommer inte ihåg när jag hade en riktig sovmorgon senast. Men, men, det kommer väl såna tider igen så småningom.

Velpottan har ju hunnit fundera fram och tillbaka under dagen, och kommit fram till att det ändå är bättre att ha ett par år framöver som det blir lite sömn, än att börja om igen ett par år senare, när man väl vant sig vid att sova . Efter babysim, rejäl lunch, promenad till vårfågelkvitter och med en make som kom hem ovanligt tidigt från jobbet känns allt mycket lättare (samt icke att förglömma en stor kopp kakao-kaffe ).

När jag skulle hämta Bella idag var det en sån där dag när inget passar (får inte hjälpa - ska själv! - kan inte själv- MAMMA HJÄLP DÅ!!! osv). När vi kommit ut på gångvägen och Bella fortfarande grinade så satte jag mig ner och var sådär överpedagogisk som man bara ibland har ork att vara, kramade henne och frågade vad hon var ledsen för egentligen. Så berättade hon om någon kille på dagis som bankat så mycket att hon fick ont i öronen. Jag frågade hur det kändes då, och hon sa att hon blev ledsen då. Så grät hon lite mot min axel, och sen var allt frid och fröjd tills vi kom hem. Hon föll ihop i hallen också när hon inte fick av sig skorna själv. Då kramades vi en stund igen, och sen var hon glad. Kändes väldigt bra för oss båda, att inte bara bråka, utan mysa lite istället .

Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]