Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Malin:
Tack
Åh,trevligt med sällskap
Jag lär finnas här och kika in då och då både inatt och nästa
Träningsvärken är bättre,litet öm bara.Var faktiskt och kikade på hockeyrör idag..såå frestad
Bessie:
Lasagnen blev riktigt bra-alla åt med god aptit
Och det räcker med nöd och näppe tills imorgon.
Så jag får nog laga den fler gånger!
Makens kläder gick det sämre med...jag tog en promenad istället
taskig fruga han är gift med,stackaren
Nåja,jag ska ta mig i kragen i helgen
åh det är fler som ska vaka över barn i natt?
M om:
Aj,vad jobbigt att hon är så slemmig
Hjälper inga näsdroppar?
Hostmedicin?
nope inget gäller det blir bara mer å mer.. undrar vart allt slem kommer ifrån. Hör att vår son har börjat hosta på samma sätt han med. skoj om HAN ska börja kräkas åxå.
m om:
Ajdå,inget vidare
Hoppas det blir bättre och att du/ni får några timmars sömn.
Ta och visa upp henne imorgon om hon inte är bättre då!
japp vi ska upp med båda i morron. Vad gör du uppe?
Jag jobbar första natten av två.
är också vaken. försöker söva morgan i sjalen. lyssnar på hanna som hostar o hoppas att näsdropparna snart ska hjälpa henne så natten blir lugn.
i morgon kommer min faster hit för att hjälpa mig med barnen. ska bli skönt med avlastning!
skulle vilja fota månförmörkelsen i natt, men känner mig inte så hågad att gå ut i pyjamas o rigga kameran på stativet när det är minusgrader. så trots att himlen är fri från moln o tillfället kommer dröjja innan det dyker upp igen, så avstår jag.
mom
hoppas hon blir bättre under natten!!
malin
hur går det?
jas
ha en underbar natt på jobbet!
nu verkar herr stinkfis ha slocknat, så jag ska göra detsamma tänkte jag.
nattis!
JAS>> skönt att du fick lite sällskap även om det inte var av mig. Jag tpg 2 panodil efter TNS stunden och sen har jag sovit som en klubbad säl. Skönt men otroligt trött.
Mom>> aj, aj inget kul. Hoppas ni fått sova.
DInk>> håll dig inne du så inte du också blir sjuk. Springa ute i pyjamas.
Egouppdatering!!!
Myran är kvar, mår bra men är psykiskt trött och less på detta. Värkarna som fanns igår tror jag ligger och sover vidare uppe i sängen. Nu på morgonen har jag fått en tid tills imorgon kl 8.00 för UL och ÖVERBURENHETSKONTROLL. Lite spännande, är flödet mellan Myran och moderkakan dålig så blir det igångsättning imorgon, annars kommer vi få diskutera för och nackdelar med allt. Kommer nog vara helt slut imorgon, det är ju svåra beslut. Vet inte vad jag hoppas på, att det sätter igång idag eller att får komma imorgon. Känns som att jag vill få gjort detta imorgon första. Sen kan det sätta igång själv.
Morning!!
Här ligger båda barnen i babygymmet, tydligen himla roligt
Malin--> Det sätter nog igång i morgon em, så kommer hon nån gång på natten till lördag
Hororskopet lät ju bra
dinkan--> Sovit något i natt nu då?
mom--> Hur går det för dina sjuklingar? Har det lugnat ner sig?
helene--> Otäckt! Det måste ändå ha varit lite skönt för honom att se någon han kände igen.
Nope, om man skulle ta och slå in lite vinflaskor i papper och ställa ner i papperpåsar. Och kanske rensa lite annat nu när sambon inte är hemma (han kan inte slänga ett plagg
)