• majflickan

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Här samlas alla vi som väntar vårat andra barn i maj.

Mycket man kan ha glömt av från första graviditet så andra är lika spännade den.

Välkommen att fortsätta o dela me av era erfarenheter....

Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 21:14
    hannamamma BF 1 maj 08, dotter född -05
    Metropolis Diana BF 4 maj 08, dotter född dec -06
    MyDream BF 4 maj -08, son född nov -06
    cameron BF 7 maj -08, dotter född maj -06
    Axels mamma BF 11 maj, son född feb-05
    cillaallic BF 13 maj 08, son född mars -06
    dus BF 14 maj -08, dotter född januari -05
    ElLindus BF 14 maj-08, dotter född nov-05
    Tiin BF 17 maj -08, son född aug -06
    Nimsy BF 16 maj. Dotter född - mars 06
    Angeliuqe BF 17 maj -08, dotter född -04
    aprilbaby BF 19 maj -08 son född april-06
    Isa med Flisan BF 19 maj-08, dotter född feb-04
    majflickan BF 20 maj, son född - juni 05
    Ankan77 BF 21 maj, dotter född dec -04
    Bruden1 BF 26 maj 08, dotter född -okt 05
    annry BF 27 maj, dotter född mars -06
    Fia_sthlm BF 28 maj, dotter född feb -07
    Runeberg BF 3 juni, dotter född dec -06
    meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född juni -05
  • Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!
  • majflickan

Ja kanske ska testa med bananer. FIck höra av en granne att man kan få kramp vid vätskebrist oxå. Vad som e sant o inte får man väl prova sig fram till då. Sist jag fick kramp så hade jag vart på ett bodystep pass. Men igår tog jag en liten promenad o det tycker jag inte borde ställa till det så..

• hannamamma

Usch ja kramp i benen e inge kul, speciellt inte på natten! Har fått det fler gånger denna grav., mest på kvällar när jag sitter i soffan, då gör det så ont att jag inte kan stödja på benet (för att gå och värma vetekudden i micron men den hjälper men ska testa mer bananer också!
    Och igår kväll när jag skulle vända mig i sängen högg det till så i ena sidan av magen att jag nästan skrek (vad har hänt med min höga smärttröskel?) och det forsatte när jag försökte lite senare, jätteläskigt, men det försvann när jag vilat på rygg en stund, så förmodligen var det väl nån nerv som kom ikläm med kotten...men det är många kuddar i sängen nu, under huvudet, magen och mellan knäna

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Smilla - 05 ♥ kotten bf 1 maj -08 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • lillgodingen
    MyDream skrev 2008-03-02 21:04:08 följande:
    Jag mår toppen Min foglossning och nerven som var i kläm är helt borta så jag är överlycklig över att kunna röra mig som vanligt. Men jag har fortfarande inte riktigt förstått att jag är höggravid och att jag ska bli tvåbarnsmamma om 8 veckor.
    Ja visst är det svårt att förstå att man ska bli tvåbarns mamma snart. tyckte nyss att jag startade denna tråd och då var man inte långt gången!
  • lillgodingen

Nån som får sammandragningar vid sex? Jag får jätte ont så nu är det slut med det.. Det trycker både i magen, i underlivet och mest i ryggen. Tråkigt..

• Bruden1
    cillaallic skrev 2008-03-03 10:23:28 följande:
    Majflickan, jag förstår hur du har det. Har också en nattvandrande son, även om han faktiskt inte kom in förrän vid 6-snåret i morse.Men det där med krampen - det gör så förbaskat ont! Har inte kommit på nåot bra sätt att undvika det. Någon som har bra tips??Annars känner jag som Mydream, att det är totalt overkligt att vi snart ska ha två små därhemma...
    Grape tonic hjälper mot kramp! iaf mig drick 1/2-1 flaska om dagen.
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 - som blir storasyrra i MAJ ♥ ¸.?°´¯)
  • hannamamma

Grape tonic tillhör inte mina favoriter...(om det inte är i groggsammanhang när jag inte är gravid eller ammar) vad är det i det som kan hjälpa tro dricker inte läsk, bara lite bubbelvatten i brist på kranvatten

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Smilla - 05 ♥ kotten bf 1 maj -08 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • majflickan

Kanske jättedum fråga, men Grape tonic köper man det i vanlig mataffär?=) "noll koll"

Nu i em o kväll har jag fått jätteont i ischias nerven. HOppas det kommer släppa under natten. Riktigt jobbigt när man rör sig..

• Runeberg

Jag som varit så frisk och mått så bra har blivit magsjuk. Man tycker verkligen synd om sig själv. Det verkar i varje fall vara en snabbt övergående sort för jag är redan mycket bättre, men när det satte igång i natt var det inte kul.

Jag har ju inte bf förrän i början av juni men det är ju inte långt kvar heller. Min ettåring börjar verkligen visa att hon är bestämd och har egen vilja. Det ska bli spännande det här!

Nu ska jag ta och duscha så man känner sig lite piggare.

• nancy maria

Runeberg: Vet vad du menar! Min man var bortrest i helgen och visst skulle jag få kräksjukan då! Ensam med kräksjuka och min lilla 21 månaders... Man klarar det man måste!

• Bruden1
    hannamamma skrev 2008-03-03 19:06:14 följande:
    Grape tonic tillhör inte mina favoriter...(om det inte är i groggsammanhang när jag inte är gravid eller ammar) vad är det i det som kan hjälpa tro dricker inte läsk, bara lite bubbelvatten i brist på kranvatten
    Det är ämnet Kinin antagligen, det ämnet verkar muskelavslappnande o finns i grape tonic!
    majflickan skrev 2008-03-03 19:11:40 följande:
    Kanske jättedum fråga, men Grape tonic köper man det i vanlig mataffär?=) "noll koll"Nu i em o kväll har jag fått jätteont i ischias nerven. HOppas det kommer släppa under natten. Riktigt jobbigt när man rör sig..
    Ja visst kan du köpa det på ICA, det finns väl i alla affärer, på min OK-mack med där jag jobbar...
    Det är en vanlig läsk ju
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 - som blir storasyrra i MAJ ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!