• majflickan

Vi som väntar andra barnet i maj?!

Här samlas alla vi som väntar vårat andra barn i maj.

Mycket man kan ha glömt av från första graviditet så andra är lika spännade den.

Välkommen att fortsätta o dela me av era erfarenheter....

Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 21:14
    hannamamma BF 1 maj 08, dotter född -05
    Metropolis Diana BF 4 maj 08, dotter född dec -06
    MyDream BF 4 maj -08, son född nov -06
    cameron BF 7 maj -08, dotter född maj -06
    Axels mamma BF 11 maj, son född feb-05
    cillaallic BF 13 maj 08, son född mars -06
    dus BF 14 maj -08, dotter född januari -05
    ElLindus BF 14 maj-08, dotter född nov-05
    Tiin BF 17 maj -08, son född aug -06
    Nimsy BF 16 maj. Dotter född - mars 06
    Angeliuqe BF 17 maj -08, dotter född -04
    aprilbaby BF 19 maj -08 son född april-06
    Isa med Flisan BF 19 maj-08, dotter född feb-04
    majflickan BF 20 maj, son född - juni 05
    Ankan77 BF 21 maj, dotter född dec -04
    Bruden1 BF 26 maj 08, dotter född -okt 05
    annry BF 27 maj, dotter född mars -06
    Fia_sthlm BF 28 maj, dotter född feb -07
    Runeberg BF 3 juni, dotter född dec -06
    meh BF 4 juni 08 (blir troligen i maj), son född juni -05
  • Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!
  • Countryfreak

Hejsan hoppsan..
    Jag vet att jag inte varit så aktiv i tråden men tänkte bara uppdatera er lite om vad som hänt här..

Var hos BM igår och berättade då för henne att det har varit hrmm lite aktivitet i magen/kroppen dvs att jag haft några (måååååånga) förvärkar i en 3 dagars period, 4 nu...
    Vissa inte så farliga vissa har känts och då väldigt konstant men inte med gämna mellanrum utan några tätt inpå och sen kan det ha dröjt kanske en 30 min och sen kommit igen..

Då tog hon och mätte SF-mått och denna gången låg det på 28, det låg på 27 för 3 veckor sen och med tanke på den lilla uppgången av mått så kollade hon även hur bebben låg..
    Huvet ner och helt fixerad... Jaha vad säger man då???

Så just nu försöker jag hålla mig sysselsatt tills kl. är över 5 då jag får gå och pinka i rör då jag måste lämna ett prov nu på morgonen och måste hållt mig i 4 timmar vilket är en rejäl utmaning (jag lovar här springer jag annars en gång i halvtimmen minst)...

Så vi hoppas på att det kan vara en urinvägsinfektion som visar sig på ett konstigt sätt men vi är lite små rädda för att det ev. kan vara havandeskapsförgiftning då provet jag lämnade igår var fullt med äggvita och protein + att jag även har ett lite lätt förhöjt blodtryck..

Men håll tummarna för oss nu så att jag "bara" har en urinvägsinnfektion..
    Vill verkligen inte ha det andra igen.. och denna gången redan i v.31+0
    förra gången kom det juh inte förän i v.36+2.

Aja det var ett litet ego inlägg från mig..
    Hoppas att allt går bra för er andra..

Mamma till Hilma (070106) & Humlan (080506)
  • Axels och Annies mamma

Ang kramp i vader och ben så är TENS underbart mot det. Jag sätter TENS på vaderna på kvällarna och kör ett program som heter Restless legs eller nåt sånt, det hjälper så att jag slipper krampen hela natten iallafall.

Lev livet idag, imorgon kan det vara försent
  • majflickan

Inatt klarade jag mig utan någon kramp. Väldigt skönt.

O idag har jag fått mitt havandeskap beviljat. Känns toppen!

Min älskade son ska bli storebror, BF 20/5
  • hannamamma
    Majflickan: Grattis till HP! Skönt!

Nån som har en bra BB väska packlista? Hittar inte min från förra gången, och det står still i huvet tänkte ha med den denna gång oavsett när vi åker in
    (¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Smilla - 05 ♥ kotten bf 1 maj -08 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • meh
    hannamamma skrev 2008-03-04 13:27:02 följande:
    Majflickan: Grattis till HP! Skönt!Nån som har en bra BB väska packlista? Hittar inte min från förra gången, och det står still i huvet tänkte ha med den denna gång oavsett när vi åker in
    En bra länk som jag hittade nu när det gäller bb-väskan
    http://se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/planningyourbabysbirth/whattopack/
    ~ Marie, mamma till charmtrollet Erik och Pyret, bf 4/6-08~
  • hannamamma
    meh: Tack!
    (¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Smilla - 05 ♥ kotten bf 1 maj -08 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • meh
    hannamamma skrev 2008-03-04 16:00:03 följande:
    meh: Tack!
    Det var så lite så, behövde läsa själv också
    ~ Marie, mamma till charmtrollet Erik och Pyret, bf 4/6-08~
  • Metropolis Diana

Imorrn ska jag in till mvc för kontroll. Usch häromkvällen satte det igång lite värkar, hann få fyra värkar innan jag somnade. Kände igen dem direkt. Efter dem så är allt mycket tyngre och jobbigare. Går i snigelfart och får ont i bäckenbottenmuskulaturen för ingenting nu. Får se vad barnmorskan säger imorgon. Är i vecka 2 nu, vill inte ha någon bebis än och jag vill inte vara sängliggande heller! Så fint väder så jag vill vara ute och idag fick hem två nya hästar hit och de vill jag gärna sköta själv....

Dilemma, borde nog ligga mer till sängs än vad jag gör...

• tiin

lillgodingen-

Jag känner igen mig lite i ditt sex snack. Jag får samandragningar och mage som en medicinboll men det gör inte ont. (även om vi inte har det så ofta nu förtiden...)
    Jag längtar till magen är borta och vi flyttat till större och man får ha sängen för oss själva!! Men det dröjer väl

mamma till Alfons -0608 och bäbis -0805
  • Aprilbaby

Då var det färdigjobbat för min del, blev sjukskriven i ett par veckor fram till HP tar över! Så skönt, någon mer som är sjukt trött och matt i kroppen redan??
    Bra med bb-lista men det känns ju så otroligt långt bort tycker jag!Men tiden går fort

Lycklig & Stolt mamma till Melvin 060429
Svar på tråden Vi som väntar andra barnet i maj?!