• crash and burn

Randiga kläder förbjudet på dagis???

Vad tycker ni om detta????
    www.nsd.se/artikel.aspx&cat=1&pageIndex=0&arkiv=False

• Svar på tråden Randiga kläder förbjudet på dagis???
  • Queen70

Klart man ska kunna ta hänsyn till en människa som inte tål randigt. Hur svårt kan det vara att försöka undvika randiga kläder, om man jämför med vilken grej det skulle vara för den stackars läraren att bli av med jobbet. Empati kallas det. Nåt som alla barn borde få lära sig hemmifrån.

• blommanigbg
    BabyJay skrev 2008-02-14 18:43:07 följande:
    Om det var ett barn då?
    Finns faktiskt allergiavdelningar på förskolor just för de som är allergiska. Kan vara mot djur, parfym mm.
    Finns allergiförskolor med..
  • miababia

är ju igentligen inte så svårt att bara köpa några enfärgade "dagiskläder". sen kan man ju ha randigt, rutigt och prickigt övrig tid.
    Tror nog att för dem som är där så gör de det gärna för en personal som de tycker om.

• SystraMi

Jag tycker synd om personalen, ännu mer då hon blir så ifrågasatt. Hon måste känna sig väldigt besvärlig och jobbig och det är ju inte kul (säkerligen underlättar det ju inte hennes migrän heller). Känner flera som har migrän och jag vet hur fruktansvärt man mår av det så jag tycker faktiskt inte det är så mkt att begära att barnen och kollegerna har enfärgade kläder på sig.

• gintonic77

Arbetsmiljö heter det väl? Är det inte nåt som vi alla måste jobba på att förbättra, precis som jämställdheten? Tänk om det alltid vore lika enkelt att lösa sådana problem som att byta tröja.

• blommanigbg

Barn växer ju snabbt och man måste hela tiden köpa nya kläder. Att då tänka efter och undvika att köpa alltför många randiga tröjor och köpa enbart enfärgat till dagis borde inte vara så svårt...

• MammaHela

Men hjälp...

Om nu hon får migrän av ränder och prickar så får hon väl byta jobb, varför ska man ändra på MÅNGA människor när en kan flytta på sig.

Sen så blev jag så trött på denna kommentaren:
    " Det är svårt att omplacera den anställda för går hon till skolan finns ju ännu mer randigt och prickigt"
    Så det går att tvinga dagisbarn att ha speciella kläder  men inte skolbarn....

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Nova, Viggo & Liv ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • BabyJay

Ja som de sista här har jag svårt att förstå vad svårigheten är att visa lite empati och respekt för den här personalen och bara ha enfärgade kläder på förskolan.
    Som sagt kan man ju ha sina randiga kläder när som helst annars!

blommanigbg skrev 2008-02-14 18:44:13 följande:
    Finns allergiförskolor med..
    Okej!
  • shqiperi82
    Flytning skrev 2008-02-14 18:40:15 följande:
    Ja, jag skulle då inte tvinga mina barn att sluta gosa med sin hund bara för att en dagisfröken var husdjursallergiker.
    nej men man kan tvätta barnens händer m.m. innan de går till dagis!!
  • blommanigbg

Har själv migrän så jag vet precis hur jobbigt det kan vara. Det är verkligen ett handikapp..

Är man utbildad förskolelärare vad ska man jobba med då, förutom på förskolan?
    Då är det säkert någon som svarar... Varför utbildade hon sig till det då? Kan vara så att hon precis har kommit på VAD det är som triggar igång hennes migrän. Hon kanske är jättebra med barnen och de trivs med henne. Hade någon av min sons fröknar drabbats på samma sätt hade jag som förälder självklart ställt upp. För jag vet att min son tycker mycket om fröknarna på sin avdelning. Och att de är underbara mot min son... Löjligt att ens nämna POPkläder i det här sammanhanget. De kan väl ungarna ha hemma..

Svar på tråden Randiga kläder förbjudet på dagis???