Randiga kläder förbjudet på dagis???
Vad tycker ni om detta????
www.nsd.se/artikel.aspx&cat=1&pageIndex=0&arkiv=False
Vad tycker ni om detta????
www.nsd.se/artikel.aspx&cat=1&pageIndex=0&arkiv=False
så om ja har en dots förgad scooter vagn, så måste jag köpa en ny bara för henne för att kunna gå till dagis me mitt barn....?
byt jobb människa
så om ja har en dots färgad scooter vagn, så måste jag köpa en ny bara för henne för att kunna gå till dagis me mitt barn....?
byt jobb människa
Man kan se det som så att hon har ett handikapp= migrän och nu har man handikappanpassat hennes arbetsplats. Vilket kan göras med enkla medel. Föräldrarna undviker att köpa randiga och prickiga tröjor till sina barn. Vill föräldrarna absolut klä sina barn i randigt och prickigt kan de ju göra det när barnet är hemma...
man kan väl som förälder lära barnen att visa omtanke och hänsyn till andra?!? det kanske är en jättebra förskollärare som trivs jättebra med sitt jobb, ska hon byta då bara för att det skulle vara så jobbigt att ha enfärgade kläder på barnen??? nä skärpning alla föräldrar, det finns ju jättebilliga enfärgade tröjor som är perfekta att ha på förskolan!
Jag tycker inte det är så konstigt faktiskt att förbudet finns där. Det är en person i personalstyrkan som inte klarar av dessa mönster...
Jag jämför det med allergi. Om det varit en i personalen eller ett barn som var allergiskt skulle ni fortfarande vägra anpassa er för att denna vuxen eller barn skulle få må bra på den plats den tillbringar dagarna?
tycker det är fruktansvärt löjligt.. hur kan en enda i personalen få bestämma nåt sånt där? den fröken hade ja inte velat ha till min dotter!
Om det var ett barn då?
Finns faktiskt allergiavdelningar på förskolor just för de som är allergiska. Kan vara mot djur, parfym mm.