• crash and burn

Randiga kläder förbjudet på dagis???

Vad tycker ni om detta????
    www.nsd.se/artikel.aspx&cat=1&pageIndex=0&arkiv=False

• Svar på tråden Randiga kläder förbjudet på dagis???
  • Hemliga 72an

Hoppas den människan inte är här och tittar på bilderna i mitt galleri då!

Hemskt!

• tessan8micke

Hade någon av min dotters fröknar haft samma problem hade jag utan tvekan låtit bli att använda randigt och prickigt, känns inte som något jobbigt att göra.

• Marie Antoinette

Jag har också migrän, och visst, migrän är jättejobbigt (jag kräks av min) men snälla...
    Är det verkligen så lätt att undvika mönstrade kläder till sitt barn? Särskilt om man bor i Gällivare (där det här utspelar sig), där Lindex är ungefär den enda klädbutiken som finns för barn.
    För det andra, hur klarar sig den här personen i övrigt? Undviker att gå utanför dörren och ser aldrig på TV? När tusan kan man undvika att se mönstrade föremål nuförtiden?

• SystraMi

Marie Antoinette skrev 2008-02-14 19:14:50 följande:

Jag har också migrän, och visst, migrän är jättejobbigt (jag kräks av min) men snälla...Är det verkligen så lätt att undvika mönstrade kläder till sitt barn? Särskilt om man bor i Gällivare (där det här utspelar sig), där Lindex är ungefär den enda klädbutiken som finns för barn.För det andra, hur klarar sig den här personen i övrigt? Undviker att gå utanför dörren och ser aldrig på TV? När tusan kan man undvika att se mönstrade föremål nuförtiden?
    Jag tror som någon ovan skrev inte att det är mönstret i sig som utlöser migränen, men när barnen springer omkring så att mönstren hela tiden flyttar sig. Dessutom i kombination med den ljudnivån som ofta är på förskolor.
  • shqiperi82

Ja men herregud!! hur svårt kan det vara att undvika att säta på randiga och rutiga kläder på sina barn?? Som jag förövrigt tycker är ganska fult oftast men det hör ju inte hit!!

• BabyJay
    shqiperi82 skrev 2008-02-14 19:20:29 följande:
    Ja men herregud!! hur svårt kan det vara att undvika att säta på randiga och rutiga kläder på sina barn?? Som jag förövrigt tycker är ganska fult oftast men det hör ju inte hit!!
    Näe, jag förstår det inte heller!
  • Marie Antoinette
    SystraMi skrev 2008-02-14 19:18:23 följande:
    Marie Antoinette skrev 2008-02-14 19:14:50 följande: Jag tror som någon ovan skrev inte att det är mönstret i sig som utlöser migränen, men när barnen springer omkring så att mönstren hela tiden flyttar sig. Dessutom i kombination med den ljudnivån som ofta är på förskolor.
    Då borde TV vara outhärdligt för personen i fråga? Bio? Bilkörning? Nyårsafton? Kom igen, klarar man inte av att barn har barnkläder och skriker och springer så kanske det är dags för omplacering? Besök till läkaren och prova ut effektiv migränmedicin (finns flera olika sorter).
  • Muminski
    solstrålen80 skrev 2008-02-14 18:30:11 följande:
    så om ja har en dots färgad scooter vagn, så måste jag köpa en ny bara för henne för att kunna gå till dagis me mitt barn....?byt jobb människa
    Men snälla, ta inte detta till absurdum!

Om barnen, säg 20 st allihopa har randigt prickigt i grälla färger och personen ser detta dagligen så är det en stor belastning, uppenbarligen. Hon har fått uppmärksamhet och stöttning för detta hos sin arbetsgivare. Det är ju fantastiskt!

Byt jobb? Men hon kanske är en otrolig pedagog och tillgång i sin barngrupp. Vad spelar då färgen eller mönstret på barnens kläder för roll?

Om DU som förälder kommer dit i en randig jacka eller prickig vagn kan personen undvika att titta på vagnen jackan eller kanske stå ut den lilla stunden du är där.

Jag har full förståelse för detta och tvivlar inte en sekund på att mönster och färger kan utlösa migränanfall.

Se möjligheterna, inte problemen.
  • shqiperi82

Marie Antoinette skrev 2008-02-14 19:26:49 följande:

Då borde TV vara outhärdligt för personen i fråga? Bio? Bilkörning? Nyårsafton? Kom igen, klarar man inte av att barn har barnkläder och skriker och springer så kanske det är dags för omplacering? Besök till läkaren och prova ut effektiv migränmedicin (finns flera olika sorter).
    Jag antar att de har försökt med allt sånt. Men det är nog inte så bra att ta medicin varje dag?! Men om det hjälper henne om inte barnen har de sortens kläder på sig så vad är problemet? Varför kan man inte hjälpa henne med en sån LITEN sak då? Jag förstår inte vad problemet är?
  • Butterscotch
    Muminski skrev 2008-02-14 19:27:42 följande:
    Se möjligheterna, inte problemen.
    Har du glömt vilken sida du är inne och skriver på? Här är nästan allt jobbigt och upprörande, för att inte tala om kränkande.
Svar på tråden Randiga kläder förbjudet på dagis???