Inlägg från: skrutteluttan74 |Visa alla inlägg
  • skrutteluttan74

***Skelleftetråden***

maltazar skrev 2008-03-28 22:57:47 följande:
    va?alltså föda vaginalt mena jag.. inte alla som har ont heller..
    jag har fått tre kidz...Den sista var värst...det tog just över två timmar och jag trodde jag skulle döööööööööööö...Men me dom två första hann jag inte ens säga aj så va dom ute...snabba ryck...
  • skrutteluttan74
    Peda skrev 2008-03-28 23:03:18 följande:
    Nej o du vet inte hur det känns att snittas.Med Alexander hade jag en del värkar innan och DÖDS ont i varje rörelse sissta månaden och fick dessutom gå över 14 dagar. så tiden innan sander va värre än tiden efter.. med emma var det lite bättre innan men efter var en mardröm men livshotande blödning och snedtändning på medeciner... men jag åkte hem dagen efter snittet och hade inte ont alls.. visst lite öm men inte ont ont.. jag blir lite lessen när nån försöker förminska det jag gått genom.. gör jag inte med andras förlossningar.. malle skrev:men hur vet du hur hemskt det är om du aldrig gjort det?

Många gånger så är ju inte snitten planerade och då blir det "nästintill" att ni snittade får gå igenom allt dubbelt...Så beskriver en kompis till mej det hela...Hon har fött en vaginalt och tre med snitt...
    Hon hade värkar i två dygn innan hon blev snittad...vilket är vansinne,med tanke ´på att hon kunde sluppit det...men så är det¨i många fall där snitt är ,att dom får "plågas" lite extra länge mot för oss som klarat att föda vagnalt.
    Som jag ,har haft tre lätta förlossningar,men den tredje var hemsk,för att jag var Opererad för cellförändringar,vilket gjorde att jag inte öppnade mej som jag skulle,föräns Barnmorskan hjälpte "Mej" så att säga...

Så jag tror som min kompis säger att så länge det inte är planerat snitt så tror jag ni får "plågas" lite extra...Låte rlite dumt,men om man tänker efter så är det lite så...

• skrutteluttan74
    Peda skrev 2008-03-28 23:05:43 följande:
    Man kan säga att dina barn är andra gererationens spök barn ! =)=)
    Aaaa...lite coolt..Nu förstår jag äntligen varför dom är som dom är dom små liven
  • skrutteluttan74
    Peda skrev 2008-03-28 23:11:16 följande:
    Så är det. Med Alexander var det inte planerat.. utan jag krävde det till slut.. och med Emma krävde jag det rakt av.. palla inte att ha det så jävligt som med sander. så allt vart lite bättre med Emma eftersom hon vart planderat snittad.
    Jo,funkar de inte första gången,ska man inte plågas nästa...då är det bättre att säga ifrån direkt som du gjorde...
    HAde ju varit en annan sak om du fött vaginalt men blivit skraj eller liknande...
  • skrutteluttan74
    kobra skrev 2008-03-28 23:14:37 följande:
    jag har fött två med snitt och två vaginalt och för att bara tala för mig själv så känndes det mer som jag FÖDDE när de kom den så kallade rätta vägen..men då de andra var katastrofsnitt så hann jag ju med allt värkarbete ändå men 1000 ggr hellre vaginalt om jag får bestämma
    Ja de kan jag förstå...för det är ju så att man hur man än gör,så vid vaginal födsel så "Kommer man igång" snabbare...det är ju oundvikligt
  • skrutteluttan74

Näää...detta duger inte...nu får ni göra som ni vill..Men jag svansar nog efter maken till sängen...
    Tack för lite goda skratt ,sov sött vakna blött eller för all del,gör som jag "sov gott och vakna torrt"....

• skrutteluttan74
    kobra skrev 2008-03-28 23:18:28 följande:
    ja jag kan skåla på svåra förlossningar, tvillingarna kom ju olika vägar..en ut genom muffen och nästa genom magen
    huga,huga...Måste varit skit jobbigt...Fy ändå
    Peda skrev 2008-03-28 23:21:01 följande:
    jo..jag svansar också efte din make in i ert sovrum.. ses där natti
    Jaja...visst,visst...men akta byrån,den har hårda kanter serru...så håll till höger så kommer du efter honom See U
  • skrutteluttan74
    kobra skrev 2008-03-28 23:27:19 följande:
    ja roligt var det ju inte men jag måste vara av nåt tåligare släkte, mådde inte alls dåligt efter..inte efter första katastrofsnittet heller..ofta kan man ju må lite halvtaskigt och komma i en svacka men jag har väl antingen förträngt elelr så är jag av e accepterande natur..jag var så lycklig att de kom ut utan några hjärnskador
    Jaaa...JAg förstår dej,det är ju så man måste tänka...
    Har du förträngt så kommer det ,men snarare troligt är att du är av accepterande natur...Jag är också sån...men de kan bli tufft ändå...
    Men just då det gäller ungarna så är man ändå väääääldigt tuff på någe vis ...
  • skrutteluttan74
    kobra skrev 2008-03-28 23:37:11 följande:
    ja jag tar allt som det kommer, stressar inte upp mig speciellt över saker och tingtill skillnad mot syrraan som ska ha kolla på allt, skrev brev till förlossningen om hur hon ville ha det men jag tror inte att brevet ens lämnades fram
    Hahaha,,,ojoj,hon var förutseende hon...snacka om planering...

Nåväl...Nu igen...NAtti natt nu alla Nu drar jag mej härifrån...
  • skrutteluttan74
    kobra skrev 2008-03-28 23:39:29 följande:
    du bc jag tror att peda redan ligger hos din make :-d
    aaaa...nog bäst jag drar nu...Hahaha
Svar på tråden ***Skelleftetråden***