• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • Bummelumman
    maltazar skrev 2008-04-14 19:06:44 följande:
    ja just ja!den fanns då sist vi var där.. eh.. för 1 år sen tror jag det var.men var det inte nån pizzeria där som las ner?
    Har för mig att det funnits två pizzerior, en i Ersmark och en vid Skega. Kan hända att en av de har lagt ner... Har ju jobbat i Ersmark, men tyvärr sviktar minnet rejält nu.
    Jag är mamma till en prins så det borde göra mig till drottning!
  • Bummelumman

Körde förbi ditt hus i fredags Hally. Ser ju fint ut!

• maritmedm
    hally skrev 2008-04-15 09:32:25 följande:
    eh...GÅR? Känns som det mer står stilla Nä det går väl sakta, just nu mycket sakta, men säkert framåt.Har faktiskt satt upp en rulle med vit tapet och en halv med grå tapet i köket. Och så är öppningen mellan kök-vardagsrum snart klar. Men det har funnits en dörr mellan hall-vardagsrum som är FULT igenbyggd och där kommer gå några timmar åt att försöka få skarvarna osynliga =/ Sen är det lite slipning och massa damm-städning kvar och SEN kan vi ta bort all plast och gå obehindrat runt i vårt hus. Och börja tapetsera... Går sakta men bra hittills.
    Va skönt då allt underarbete blir klart, tapetsera är ju som det roliga å så ser man snabbt resultat.
  • hally

Bummelumman: Tack så mycket!
    Ja jo, fint är det fast det ser ju inte så trevligt ut än kanske I ett fönster har vi hängt en gammal gardin bara tillfälligt, men snart kommer det väl lite gardiner och lampor och annat.

maritmedm: Jo jag längtar alldeles otroligt just nu efter att kunna städa bort allt slipdamm som sagt...tapeterna blir bonus senare
    Så kul att se lite resultat i köket iallafall!
    Har ni fått klart i hallen då?

Bummelumman: Den pizzerian som såg öppen ut låg nära Skega, men det är ju också i Ersmark

• maritmedm
    hally skrev 2008-04-15 10:11:31 följande:
    Bummelumman: Tack så mycket!Ja jo, fint är det fast det ser ju inte så trevligt ut än kanske I ett fönster har vi hängt en gammal gardin bara tillfälligt, men snart kommer det väl lite gardiner och lampor och annat.maritmedm: Jo jag längtar alldeles otroligt just nu efter att kunna städa bort allt slipdamm som sagt...tapeterna blir bonus senare Så kul att se lite resultat i köket iallafall!Har ni fått klart i hallen då?Bummelumman: Den pizzerian som såg öppen ut låg nära Skega, men det är ju också i Ersmark
    Ja i stort sett, lite måla kvar bara. Måste ta och fixa det nu innan helgen. Tänk vad skönt om man var miljonär och bara kunde leja bort allt jobb
  • Bummelumman

hally: Ser fram emot gardiner och fönsterlampor! Skrattande Ja det kan vara så att det är sen vid Skega som fortfarande är öppen. Den andra har jag fö rmig låg inne i själva samhället mer. Fast jag kan vara ute och cykla. Det har jag nämligen varit MÅNGA gånger förr...

• maritmedm
    Bummelumman skrev 2008-04-15 12:46:59 följande:
    hally: Ser fram emot gardiner och fönsterlampor!  Ja det kan vara så att det är sen vid Skega som fortfarande är öppen. Den andra har jag fö rmig låg inne i själva samhället mer. Fast jag kan vara ute och cykla. Det har jag nämligen varit MÅNGA gånger förr...
    Den som har lite mer livsmedel å så den ä då öppen, men minns inte exakt vart den låg... var ju en pizzeria nere vid skega och en ovanför eller nåt sånt.
  • Bummelumman

Blev värsta följetongen med pizzerian. Får nog ta en sväng förbi Ersmark så jag får lite klarhet i det hela... Skrattande Vem kunde tro att en pizzeria i Ersmark skulle roa oss så länge.

• maritmedm

Haha, ja det kanske beror på bristen av andra roliga samtalsämnen

• Bummelumman

Det är väl kanske så. Lite roar de små brukar det ju heta, men vi verkar ganska lättroade vi med. Kanske ska kolla nyhetstidningarna om det inte hänt något annat spännande som vi kan roas av... Glad

Svar på tråden ***Skelleftetråden***