• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • hally

maltazar: Man ska väl inte behöva anpassa sej som döv om man kan få hjälp att höra ordentligt igen? Särskilt inte ett litet barn!
    Dessutom är det nog ändå en stor omställning om man har kunnat höra innan och helt plötsligt inte hör. Det går ju inte över en dag att anpassa sej till sånt.

• madigan
    maltazar skrev 2008-04-16 09:25:02 följande:
    men det skrev jag ju första gången....Hur tror du de gör med döva barn? De hamnar automatiskt alltid efter eftersom de inte hör något?? Nej. Då anpassar man sig. Hitta andra sätt att prata, som jag sa.Om man inte försöker själv kan man inte vänta sig hjälp från andra heller...
    De kan man väl visst förvänta sig.
  • madigan
    hally skrev 2008-04-16 09:26:32 följande:
    madigan: Så kan det mycket väl vara. Vår dotter var i det närmaste hel-döv på ena örat och hörde dåligt på det andra och reagerade inte när vi pratade som vanligt med henne. Hon var lessen och mådde dåligt, så jag tycker absolut ni bör få hjälp så snart som möjligt!Hoppas verkligen det löser sej!Är lite orolig för det kan hända att vår lille grabb måste ha såna rör, tycker det verkar som de bara trillar ur i tid och otid...
    Jo dom gör ju de och har dom en gång haft rör så borde dom få dom inopererade snabbt igen för att inte förlora nåt.
  • maltazar

Jag pratade om tiden till i sommar eller när det var då hon fått tid för operation..
    Det fanns ju ingen tidigare tid, så vad kan man då göra?
    De som har tid innan är väl knappast mindre viktiga att de får till sin hörsel ordentligt?

hally skrev 2008-04-16 09:28:00 följande:
    maltazar: Man ska väl inte behöva anpassa sej som döv om man kan få hjälp att höra ordentligt igen? Särskilt inte ett litet barn!Dessutom är det nog ändå en stor omställning om man har kunnat höra innan och helt plötsligt inte hör. Det går ju inte över en dag att anpassa sej till sånt.
  • madigan
    maltazar skrev 2008-04-16 09:38:22 följande:
    Jag pratade om tiden till i sommar eller när det var då hon fått tid för operation..Det fanns ju ingen tidigare tid, så vad kan man då göra?De som har tid innan är väl knappast mindre viktiga att de får till sin hörsel ordentligt?
    Nä men barn borde vara prio 1!
  • maritmedm
    madigan skrev 2008-04-16 09:39:46 följande:
    Nä men barn borde vara prio 1!
    Nog tror jag det finns ngn lucka, brukar alltid finnas några extratider... ligg bara på och ge dig inte. Din dotter ska ju inte behöva anpassa sig till att leva som en döv då hon egentligen inte är det.
  • kobra

Inom sjukvården handlar det om att ligga på ihärdigt för att få tider..är man tyst och accepterar allt så kan man få vänta tyvärr..

• madigan
    maritmedm skrev 2008-04-16 09:43:28 följande:
    Nog tror jag det finns ngn lucka, brukar alltid finnas några extratider... ligg bara på och ge dig inte. Din dotter ska ju inte behöva anpassa sig till att leva som en döv då hon egentligen inte är det.
    Nä precis..hon är INTE ett dövt barn...får hon rör då är hon ett HÖRANDE barn.
  • Felicia6

Jag håller nu med madigan och övriga. Klart som fan att hon INTE ska behöva anpassa sig till att vara ett dövt barn då hon inte ens är det.

Att anpassa ett litet barn till helt nya saker tar flera månader och under den tiden så får man stå ut med massor och barnet missar fruktansvärt mycket så ja, dom hamnar faktiskt efter i utvecklingen då

• Peda

malle: Skulle du sagt samma om det var din dotter det handlade om? Hade du på stört börjat lära henne teckenspråk? Ärligt tror jag inte det. Jag skulle INTE gjort det! Skulle ringa 10 ggr per dag till jag fick en tid snabbare än till sommaren.

Svar på tråden ***Skelleftetråden***