• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • maritmedm
    Tinizgirl skrev 2008-04-15 19:07:43 följande:
    Ja happ. Maya har magsjuka IGEN... Andra gången detta år..
    Bara hon är frisk nästa helg för då är hon bjuden på kalas
  • madigan
    maltazar skrev 2008-04-16 00:14:54 följande:
    men om det inte finns tider förrän efter sommaren eller vad du sa, så går det väl inte få tidigare heller?och jag tror det är mkt skitsnack att hon skulle hamna efter.. Döva barn behöver inte alls vara efter i utvecklingen heller, så varför skulle hon vara det? Det gäller ju bara att man får anpassa sig lite, i omgivningen. Hitta andra sätt att prata med henne osv.
    Jag tror inte de är skitsnack att hon hamnar efter i sin utveckling.
    Hon gjorde de innan hon fick sina rör...vad skulle vara skillnad nu då?
  • kobra

madigan, jag tycker då det är ett akutärende att hon får sina rör inopererade igen..ett barn som helt plötsligt inte hör kommer ju utanför..känns klart som korvspad..
    ligg på och kräv en akut tid
    görs det i skellefteå?
    annars får ni höra med umeå eller nåt annat sjukhus..
    jag skulle icke acceptera om det var mitt barn

• maltazar

skillnaden skulle ju vara om ni, du, din man, dagis osv... gjorde som jag skrev: anpassa.

madigan skrev 2008-04-16 07:59:56 följande:
    Jag tror inte de är skitsnack att hon hamnar efter i sin utveckling.Hon gjorde de innan hon fick sina rör...vad skulle vara skillnad nu då?
  • madigan
    kobra skrev 2008-04-16 08:36:25 följande:
    madigan, jag tycker då det är ett akutärende att hon får sina rör inopererade igen..ett barn som helt plötsligt inte hör kommer ju utanför..känns klart som korvspad..ligg på och kräv en akut tidgörs det i skellefteå?annars får ni höra med umeå eller nåt annat sjukhus..jag skulle icke acceptera om det var mitt barn
    Ja vi ska få en tid för hörseltest på vårdcentralen.Sen får dom fasen hjälpa till att trycka på. De görs både här och i Umeå.
  • madigan
    maltazar skrev 2008-04-16 08:57:37 följande:
    skillnaden skulle ju vara om ni, du, din man, dagis osv... gjorde som jag skrev: anpassa.
    Hur skulle de gå till menar du?
    Hon hör inte bättre för att man sitter nära.
    Hon hör inte bättre för att man ber henne titta på läpparna.

Jag vet inte annat vad man ska göra.
  • hally

madigan: Måste vara hemskt för henne! Min dotter hade vaxpropp så hon var nästan döv och mådde inte alls bra av det
    Kolla upp om ni inte kan få komma nån annanstans där väntetiden är kortare!
    Brukar hjälpa bättre att ta barnet med och åka in och tränga sej på nån människa på avdelningen på sjukhuset än att ringa.

Lycka till!

• madigan
    hally skrev 2008-04-16 09:02:01 följande:
    madigan: Måste vara hemskt för henne! Min dotter hade vaxpropp så hon var nästan döv och mådde inte alls bra av det Kolla upp om ni inte kan få komma nån annanstans där väntetiden är kortare! Brukar hjälpa bättre att ta barnet med och åka in och tränga sej på nån människa på avdelningen på sjukhuset än att ringa. Lycka till!
    Ja tack.....hon har säkert ständigt brus i öronen och när hon inte hör oss bara ser att vi gapar. Nä de är säkert därför åxåsom hon sliter iallt, hon är helt enkelt orolig.
  • maltazar

men det skrev jag ju första gången....
    Hur tror du de gör med döva barn? De hamnar automatiskt alltid efter eftersom de inte hör något?? Nej. Då anpassar man sig. Hitta andra sätt att prata, som jag sa.

Om man inte försöker själv kan man inte vänta sig hjälp från andra heller...

madigan skrev 2008-04-16 09:00:42 följande:
    Hur skulle de gå till menar du?Hon hör inte bättre för att man sitter nära.Hon hör inte bättre för att man ber henne titta på läpparna.Jag vet inte annat vad man ska göra.
  • hally

madigan: Så kan det mycket väl vara. Vår dotter var i det närmaste hel-döv på ena örat och hörde dåligt på det andra och reagerade inte när vi pratade som vanligt med henne. Hon var lessen och mådde dåligt, så jag tycker absolut ni bör få hjälp så snart som möjligt!
    Hoppas verkligen det löser sej!

Är lite orolig för det kan hända att vår lille grabb måste ha såna rör, tycker det verkar som de bara trillar ur i tid och otid...

Svar på tråden ***Skelleftetråden***