Annamus skrev 2008-04-16 22:17:00 följande:
Det där med prioriteringar inom vården är minsann inte lätt heller... Gubben min berättade tex. ett tillfälle då det kommer en sjuksköterska till röntgen med en patient som hade en fraktur i höften förmodligen. Enligt sjuksköterskan skulle såklart den patienten gå före i kön och hade ju en hög prioritering. Det den sjuksköterskan såklart inte kunde se var en DRÖSE andra prioriterade patienter som redan låg där och väntade, bland annat en annan höft. Man ser såklart bara sin egen situation. Kan säga att det blev lite konflikt där mellan gubben min och den sköterskan. Hahaha, hade viljat se Jonas arg. Eller nä förresten.Anyhow, när det gäller ens eget barn så SKA man ju stå på sig så långt det går, men man måste ju komma ihåg att andra mammors barn åxå behöver sina rör eller andra operationer. Alla har en mamma you know.Jag tror jag förstår hur Malle menar ju, och skulle väl vilja översätta det med att man ska göra så mycket man kan själv för att tjejjen ska må bra och kunna fortsätta leva ett så normalt liv som möjligt i väntan på att få sätta in nya rör.
Jag märkte av det med "prio " NU förra veckan då jag låg inne.
Jag gjorde två röntgen på måndagen ,bland annat MR och på tisdagen gjordes det lung röntgen, det var röntgen personalen so m"prio" mej och fört gick det.
Eftersom jag låg inne redan,så kom jag ner på röntgen" i väntan på tid" och fick gå före alla som var där,bägge dagarn,men då var det som sagt röntgen personalen som prioriterade de i väntrummet...