• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • madigan
    hally skrev 2008-04-17 09:07:36 följande:
    maltazar: Jag menar inte att göra dej upprörd och har inte påstått att du föreslagit teckenspråk. Ber verkligen om ursäkt om du känner dej lessen Men jag undrar hur du menar med att "anpassa" tillfälligt tills hon hör? Hurdå? Tror det är rätt svårt, klart man måste uppmuntra och trösta barnet, men sen är det nog bara åka in och tjata tills man får förklara sitt läge för någon som lovar att göra sitt bästa för att hjälpa.Vad gäller mina barn så har jag upplevt att det går att påverka väntetiden rätt ordentligt genom att åka in och verkligen tränga sej på och förklara sitt akut-läge. Ärligt talat skiter jag i resten av kön just då. Är man förälder så gör man väl allt för sina barn och är det någon som är slö och inte känner det lika akut så kan de hamna längre bak i kön då. När det gäller mejsjälv är jag mycket medmänsklig och kan gott låta andra gå före men inte när det gäller barnen! Till mej har de sagt att vi måste hålla noga koll på Elias nu tills vi vet om han ska ha rör eller inte, dels försöka kolla att han hör som han ska och sen lyssna på talutvecklingen. De menade på att om han hör illa så kan talet bli lidande. Det är en mycket kritiskt ålder mellan 6 mån - 5 år vad gäller språk och tal -utvecklingen. Tycker verkligen synd om din dotter madigan, det är väl just det som händer henne - att talet blir lidande.
    Ja precis..de är ju vad dagis åxå tycker.
  • Bummelumman
    Peda skrev 2008-04-17 08:35:00 följande:
    Nej.. jag tror jag skippar.. har för det första ingen vagn ännu =) Den kommer om en vecka. Är det på CK ni ska ses?
    Nja vi vet inte vart vi ska gå, men vi träffas utanför fd Pressbyrån sen bestämmer vi vart vi ska gå. Vi är bara två stycken. Alla andra är upptagna tyvärr.
    Jag är mamma till en prins så det borde göra mig till drottning!
  • yingyang
    Svar på #2445
    ja men sååå blåsigt är det inte eller jo :)

Har själv mina syskon kvar däruppe två systrar & en bror. Den ena i skelleftehamn 6 de andra två i stackgrönnan
  • Peda

Oj! Äe hon så liten ?? Trodde hon var 7 iaf..vet inte vaför jag fick för mej det. Men då är det solklart att hon blir massor efter om hon e så liten.. 3-6 månader för en så liten tjej är ju super mkt !!
    Hoppas det händer nåt snart för er!! Stacakre ju !

madigan skrev 2008-04-17 09:00:40 följande:
    Men de klart hon hamnar efter, hon gjorde ju de innan hon fick sina rör.Talet och motoriken hamnade hon efter med. Sen fick vi lov att göra en utvcklingsbedömning för barnpsykologerna tyckte hon var sen. Dom kom fram till att hon VAR efter i utvecklingen. De berodde ju på att hon inget hörde och de var dom ju helt med på. Nu kommer de att bli samma sak!Dagis tycker de är förfärligt att hon inte får göra en operation just pga hon tappar så mycket i utvecklingen. Ska dom särbehandla henne då för att hon inget hör..alla andra barn då...dom kan ju inte lägga ner all sin tid på just 1 barn. Dom har flera 1 åringar...
  • madigan
    Peda skrev 2008-04-17 10:00:59 följande:
    Oj! Äe hon så liten ?? Trodde hon var 7 iaf..vet inte vaför jag fick för mej det. Men då är det solklart att hon blir massor efter om hon e så liten.. 3-6 månader för en så liten tjej är ju super mkt !!Hoppas det händer nåt snart för er!! Stacakre ju !
    Nej hon e 3,5 år..
  • madigan

Ska man acceptera att betala 200 kr/ termin..en avgift till klasskassan?
    Typ terminsavgift!

• turia

madigan- säljer de inte kakor el nån annan insamling?
    själv skulle jag tycka det vore skönt att "köpa" sig fri...

• madigan
    turia skrev 2008-04-17 13:39:50 följande:
    madigan- säljer de inte kakor el nån annan insamling?själv skulle jag tycka det vore skönt att "köpa" sig fri...
    jo de ska dom göra, men även denna avgift.
  • turia

oj,, det lät ju helt sjukt..
    man ska egentligen inte behöva betala nåt som helst för skolgång i sverige..
    går dom i vanlig skola?

• madigan
    turia skrev 2008-04-17 13:45:22 följande:
    oj,, det lät ju helt sjukt..man ska egentligen inte behöva betala nåt som helst för skolgång i sverige..går dom i vanlig skola?
    Ja han går på Brännan. De märkliga är att vi verkar vara dom enda föräldrarna i hans klass som är emot detta med avgiften.
Svar på tråden ***Skelleftetråden***